Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Det kanske man inte blir
En absolut sanningr trots att man inte vill eller kan se den:
Vilken religion godkänns?
19 stora religioner, 10 tusen småreligioner.
Matteus 7:13, 14”Gå in genom den trånga porten; därför att bred och rymlig är den väg som leder till tillintetgörelse, och många är de som går in på den; men trång är den port och smal den väg som leder till liv, och få är de som finner den.”
Vilka godkänner Jesus?
Matteus 7:21-23
”
21 Inte var och en som säger till mig: ’Herre, Herre’, skall komma in i himlarnas kungarike, utan den som gör min himmelske Faders vilja.
22 Många skall säga till mig på den dagen: ’Herre, Herre, profeterade vi inte i ditt namn och drev ut demoner i ditt namn och utförde många kraftgärningar i ditt namn?’
23 Och likväl skall jag då bekänna för dem: Jag har aldrig känt er! Gå bort ifrån mig, ni som utövar laglöshet.”
Falsk religion
Matteus 7:17, 20
”
17 Likaså frambringar varje gott träd fin frukt, men varje dåligt träd frambringar värdelös frukt; 20 Av deras frukter skall ni alltså verkligen känna igen dessa människor.”
Sefanja 2:2
”
2 Innan beslutet genomförs, innan dagen har farit förbi som agnar, innan Jehovas brinnande vrede kommer över er, innan Jehovas vredes dag kommer över er,”
Galaterna 6:16
”
16 Och alla som vill vandra ordningsfullt efter detta rättesnöre, över dem vare frid och barmhärtighet, ja över Guds Israel.”