2009-08-29, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Samma gnäll som vanligt.
Varför ger ni inte upp och blir präster i Sv kyrkan?

Skulle det föreställa ett svar till mig?
Varför tror du att jag eller någon annan här har någon önska att bli präst i sv. k.?
2009-08-29, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnie-Darko
Har hört att om man hinner dö innan gud griper in och sedan blir uppväckt i ett paradis.
Då får man inte fortsätta leva med den kvinnan man hade innan man dog. Stämmer detta? Och varför är det så.

Därför att det som bryter att äktenskap är döden (och otrohet om man vill).
Och därför att man inte kommer att gifta sig när man uppstår. Enligt vad JV utläser från bibeln.
Jag kan tycka det är grymt...t ex när det gäller par som levat ihop hela livet, skippat barn för att de vill vänta till paradiset med det....så dör den ena.
Snopet.
2009-08-29, 23:40
Medlem
Citat:
Samma gnäll som vanligt.

Varför låter du som en grinig unge?
2009-08-29, 23:44
Medlem
...blir förresten en hel massa singlar i paradiset.....

Men det tror JV att alla kommer att bli tilll slut. Barnafödandet kommer att avslutas när mänskligheten befolkat jorden. Som Gud sa till Adam och Eva: "...föröka er och uppfyll jorden....".

Och sen då?
2009-08-29, 23:51
Medlem
Donnie-Darkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
...blir förresten en hel massa singlar i paradiset.....

Men det tror JV att alla kommer att bli tilll slut. Barnafödandet kommer att avslutas när mänskligheten befolkat jorden. Som Gud sa till Adam och Eva: "...föröka er och uppfyll jorden....".

Och sen då?

Varför skulle man bli singel?

Det enda du menar är väl att förökningen stannar av?
2009-08-30, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnie-Darko
Varför skulle man bli singel?

Det enda du menar är väl att förökningen stannar av?

Det kanske man inte blir, vissa JVn tror att det kan bli så. Att när man fullbordat det Gud ville, med att uppfylla jorden, så behöver man inte längre vara två. Det sägs att efter tusenårsriket ska Gud vara allt för var och en.

Men det blir ju många singlar ändå, eftersom de som uppstår kommer att leva ensamma i all evighet.
Om det är så kan iaf jag tänka mig att det är den slutliga planen för alla. (Blir lite orättvist annars...)

Men jag tycker iofs att allt det här låter kärlekslöst och fel, så jag tror att detta bara är mänskliga ideér.
2009-08-30, 20:42
Medlem
Citat:
Samma gnäll som vanligt.

Hur skulle det vara att skaffa tidningen, läsa artiklarna, och sedan komma med ett relevant svar för en gångs skull?
2009-08-30, 20:46
Medlem
Citat:
Det kanske man inte blir

En absolut sanningr trots att man inte vill eller kan se den:

Vilken religion godkänns?

19 stora religioner, 10 tusen småreligioner.

Matteus 7:13, 14”Gå in genom den trånga porten; därför att bred och rymlig är den väg som leder till tillintetgörelse, och många är de som går in på den; men trång är den port och smal den väg som leder till liv, och få är de som finner den.”

Vilka godkänner Jesus?
Matteus 7:21-23
21 Inte var och en som säger till mig: ’Herre, Herre’, skall komma in i himlarnas kungarike, utan den som gör min himmelske Faders vilja. 22 Många skall säga till mig på den dagen: ’Herre, Herre, profeterade vi inte i ditt namn och drev ut demoner i ditt namn och utförde många kraftgärningar i ditt namn?’ 23 Och likväl skall jag då bekänna för dem: Jag har aldrig känt er! Gå bort ifrån mig, ni som utövar laglöshet.”

Falsk religion
Matteus 7:17, 20
17 Likaså frambringar varje gott träd fin frukt, men varje dåligt träd frambringar värdelös frukt; 20 Av deras frukter skall ni alltså verkligen känna igen dessa människor.”

Sefanja 2:2
2 Innan beslutet genomförs, innan dagen har farit förbi som agnar, innan Jehovas brinnande vrede kommer över er, innan Jehovas vredes dag kommer över er,”

Galaterna 6:16
16 Och alla som vill vandra ordningsfullt efter detta rättesnöre, över dem vare frid och barmhärtighet, ja över Guds Israel.”
2009-08-30, 20:52
Medlem
Citat:
Hej Gitte, jag ska förbi affären en sväng om ett tag. Ska köpa tidningen då. (Det är ju då ingen tidning jag brukar köpa så det va ett bra tips, hade missat det helt annars).

Ingen tidning som jag brukar köpa heller.

Artiklarna handlar alltså om två kvinnor, fd JV, som pga att de lämnat organisationen inte längre har kontakt med föräldrar och syskon.
Tycker att det är bra att detta kommer fram i ljuset, JV själva försöker ju dölja hur de behandlar uteslutna och avhoppare.

Det värsta, och mest tragiska, är att även kvinnornas barn drabbas av "bannlysningen", trots att de aldrig har varit JV.

Har själv på nära håll sett vilka förödande konsekvenser denna orättvisa behandling av oskyldiga barn har.
2009-08-30, 21:02
Medlem
Citat:

21 Inte var och en som säger till mig: ’Herre, Herre’, skall komma in i himlarnas kungarike, utan den som gör min himmelske Faders vilja. 22 Många skall säga till mig på den dagen: ’Herre, Herre, profeterade vi inte i ditt namn och drev ut demoner i ditt namn och utförde många kraftgärningar i ditt namn?’ 23 Och likväl skall jag då bekänna för dem: Jag har aldrig känt er! Gå bort ifrån mig, ni som utövar laglöshet.”

Falsk religion
17 Likaså frambringar varje gott träd fin frukt, men varje dåligt träd frambringar värdelös frukt; 20 Av deras frukter skall ni alltså verkligen känna igen dessa människor.”
.”

Matt 7:21-23, tänk om det även gäller JV?

Ang god och dålig frukt, skaffa tidskriften jag har hänvisat till, och säg sedan om det är god eller dålig frukt som sällskapet har frambringat i dessa fall!
2009-08-31, 21:18
Medlem
Citat:

19 stora religioner, 10 tusen småreligioner.

Matteus 7:13, 14”Gå in genom den trånga porten; därför att bred och rymlig är den väg som leder till tillintetgörelse, och många är de som går in på den; men trång är den port och smal den väg som leder till liv, och få är de som finner den.”

Vilka godkänner Jesus?

Falsk religion

Sefanja 2:2
2 Innan beslutet genomförs, innan dagen har farit förbi som agnar, innan Jehovas brinnande vrede kommer över er, innan Jehovas vredes dag kommer över er,”

Galaterna 6:16
16 Och alla som vill vandra ordningsfullt efter detta rättesnöre, över dem vare frid och barmhärtighet, ja över Guds Israel.”

Jag förstår inte vad du svarade på och vad du ville ha sagt med dina citat och vad citaten hade med det jag skrev att göra.
2009-08-31, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Ingen tidning som jag brukar köpa heller.

Artiklarna handlar alltså om två kvinnor, fd JV, som pga att de lämnat organisationen inte längre har kontakt med föräldrar och syskon.
Tycker att det är bra att detta kommer fram i ljuset, JV själva försöker ju dölja hur de behandlar uteslutna och avhoppare.

Det värsta, och mest tragiska, är att även kvinnornas barn drabbas av "bannlysningen", trots att de aldrig har varit JV.

Har själv på nära håll sett vilka förödande konsekvenser denna orättvisa behandling av oskyldiga barn har.

Nja, JV försöker väl inte dölja det....?
Uteslutningsanordningen är ju ngt de är stolta över.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in