2009-03-08, 20:10
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andorra
Hej , Vill bara ha lite tolkninginfo angående upp 10-11 . Vill gärna veta vad som gäller om de 2 vittnen ? läste lite på http://www.the-end.com/ om en man som påstår sig vara ett av dessa, och det var ju ingen rolig läsning. Tror ju dock en del av det han skriver kommer att hända nu i slutet. Försöker så gott jag kan att predika för folk jag känner om bibeln. Först nu jag verkligen lagt tid åt det, man har ju varit en Zombie i denna lömska värld under lång tid. Tyvärr så ser folk fortfarande inte allvaret i vad som komma skall. Har du lite info om de sju åskdundren med skulle det vara trevligt. Må väl //

Menar du uppenbarelseboken?
Har du boken "Uppenbarelsens storslagna höjdpunkt är nära"? Jag kan skicka den till dig om du vill? PM:a iaf vart jag skall skicka den!
2009-03-08, 22:53
Medlem
andorras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Menar du uppenbarelseboken?
Har du boken "Uppenbarelsens storslagna höjdpunkt är nära"? Jag kan skicka den till dig om du vill? PM:a iaf vart jag skall skicka den!

Det var ju snällt, men den kan jag nog hämta hos min granne eller mina föräldrar. Jag vet där är en massa bilder och tolkningar, men jag tror vi har en klarare bild av vad som kommer hända nu än tidigare. Skulle vilja ha en nyare version av den boken, eller lite funderingar från er kristna om vad vi har att vänta rent världsligt. Ser ju illa ut för USA (stora babylon) för tillfället. Vill veta vad vi har kvar av Uppenbarelseboken att vänta. Sen är jag glad att ni håller er ifrån treenighet och förstår att Jesus är Guds son. Mycket tyder på att ni är väldigt närma sanningen, dock inte sagt att ni är sanningen. Sanningen kommer ses i människors hjärta den dagen det blir aktuellt.
2009-03-09, 08:32
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Det var ju snällt, men den kan jag nog hämta hos min granne eller mina föräldrar. Jag vet där är en massa bilder och tolkningar, men jag tror vi har en klarare bild av vad som kommer hända nu än tidigare. Skulle vilja ha en nyare version av den boken, eller lite funderingar från er kristna om vad vi har att vänta rent världsligt. Ser ju illa ut för USA (stora babylon) för tillfället. Vill veta vad vi har kvar av Uppenbarelseboken att vänta. Sen är jag glad att ni håller er ifrån treenighet och förstår att Jesus är Guds son. Mycket tyder på att ni är väldigt närma sanningen, dock inte sagt att ni är sanningen. Sanningen kommer ses i människors hjärta den dagen det blir aktuellt.

OK, vad bra!
Vi har mycket att vänta kommer att bli spännande tider som kommer, det jag fnular på är hur "Fred och säkerhet" kommer att genomföras ... och hur världen kommer att bli sen.
2009-03-09, 13:20
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Enligt Sällskapets tolkning är väl inte USA den stora Babylon, utan den stora Babylon är väl Kyrkan eller FN? "Skökan" var väl kyrkan allafall. Men att USA fanna med i teorin minns jag inget om.
2009-03-09, 13:48
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Enligt Sällskapets tolkning är väl inte USA den stora Babylon, utan den stora Babylon är väl Kyrkan eller FN? "Skökan" var väl kyrkan allafall. Men att USA fanna med i teorin minns jag inget om.

Det stämmer, vi ser inte USA som det stora Babylon utan det är Kyrkan som är full av blod på sina händer med tanke på alla korståg och att man har välsignat krig.
2009-03-09, 18:59
Medlem
Citat:

USA är inte Det stora Babylon enligt JV.

Det representerar all falsk religion som ska tas bort som en början på den stora vedermödan.
2009-03-09, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo

Vilddjurets bild som Uppenbarelseboken talar om är FN.
2009-03-09, 19:04
Medlem
Citat:

Det är angreppet mot falsk religion där Nordens kung kommer att vara med, och med det följer oxå angreppet på JV, vilket kommer att bli tufft. Det liknas vid när israeliterna stod vid Röda havets kant och inte såg ngn utväg.
Då kommer Gud att starta sitt krig, Harmageddon.

Sen är det väl klart så långt...
2009-03-09, 19:38
Medlem
andorras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Det är angreppet mot falsk religion där Nordens kung kommer att vara med, och med det följer oxå angreppet på JV, vilket kommer att bli tufft. Det liknas vid när israeliterna stod vid Röda havets kant och inte såg ngn utväg.

Ja så var det!, man glömmer mer än vad man tror på 13 år. Jag tycker redan nu man känner det där med religionsförbud närmar sig. Har ni några egna tankar på vad som kommer hända de närmsta åren/månaderna? Jag var väldigt passiv i min tro, då jag tyckte allt kändes väldigt avlägset 80/90-talet. Fast nu får man börja betala för sin slapphet, inte så lätt att vända en trend precis. Jag trodde den stora skökan var Katolska kyrkan först och främst, och annan falsk religion därunder, sen att USA FN var det stora babylon.
2009-03-09, 19:57
Medlem
Citat:
Ja så var det!, man glömmer mer än vad man tror på 13 år. Jag tycker redan nu man känner det där med religionsförbud närmar sig. Har ni några egna tankar på vad som kommer hända de närmsta åren/månaderna? Jag var väldigt passiv i min tro, då jag tyckte allt kändes väldigt avlägset 80/90-talet. Fast nu får man börja betala för sin slapphet, inte så lätt att vända en trend precis. Jag trodde den stora skökan var Katolska kyrkan först och främst, och annan falsk religion därunder, sen att USA FN var det stora babylon.

Vilken tro har du?
Har du hört till JV på ngt sätt?

Jag har inga egna tankar om vad som kommer att hända.
Var väldigt ivrig på den punkten förut men det är bäst att låta bli.

Vi har ett liv varje dag och det är det vi har just nu, det blir inte bra att leva i framtiden för då passerar allt omärkt förbi.

Det som händer det händer oavsett vad vi själva tror och tänker.
2009-03-09, 21:24
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus

Nordens kung? Har ni inte släpp de irrlärorna än?
2009-03-09, 21:28
Medlem
brajzillas avatar
ska vi börja plinga på hemma hos er också? och säga "hej vi kommer från vanliga människor, vi har en liten tidning som vi ger ut och den heter snipertornet" hur skulle ni gilla det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in