2009-06-22, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
De har inte profeterat .. Profeterandet har redan skett av Jesus:

Att gå ut med ett datum på det säkra sättet....vad kallas det...?
2009-06-22, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
He he ...jo det såg lite knasigt ut....

Men jag är säker på att Eberhard såg resterande av meningen oxå.

Glad att du tar det så, blev nästan rädd att jag hade gått för långt i mitt skämtlynne.
Men det var absolut inte illa menat.

Och det ser ju ut som att alla, inkl Eberhard inser att det inte var illa menat från din sida.
2009-06-22, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillia

Tänker på de systrar och bröder som, på uppmaning av styrande kretsen, lät bli att skaffa barn eftersom Harmageddon var så nära. Detta var på 30-talet. Dvs över 70 år sedan. Inget Harmageddon i sikte än. Surt att sitta där utan barn och barnbarn nu.

Tänker också på de systrar och bröder som underlät att skaffa sig en ordentlig utbildning eftersom Harmageddon var så nära på 60- och 70-talen. Tjaha. 40-50 år har gått, fortfarande inget Harmageddon. Kul att jobba som städerska hela livet för att styrande kretsen profeterat falskt än en gång.

De trodde på vad styrande kretsen sade åt dem att tro (eftersom de måste tro på vad styrande kretsen säger, annars blir de uteslutna), de underlät att skaffa familj eftersom det kunde ses som "svaghet i tron" att inte tro på vad bröderna sade. Och sedan fick de höra att de hade haft för höga förväntningar och missförstått!

Det här är så otroligt tråkigt.
För det var/är verkligen så...både då och nu.
Jag vet JVn som inte pensionssparar t ex....och då pratar vi inte bara ungdomar som har hela livet framför sig.
Andra JVn som mår dåligt och som skulle behöva proffshjälp säger att de inte vill lägga tiden på det för det blir bättre i nya ordningen.
Ytterligare andra som höjer upp lånen på sina bostäder och shoppar loss på allt möjligt för att Harmageddon ändå kommer snart.....
Och så de som fortfarande inte skaffar barn eller utbildning -det ses faktiskt som en fin uppoffran, att ägna all tid åt sanningen nu.
Det finns de som inte lyckas hitta ngn livskamrat heller, eftersom man ju är begränsad till endast JV när det gäller sånt, de väntar oxå. Ensamma.

Så visst är det så även idag, och fick de i början av 1975 veta ett datum är det klart att man i högre utsträckning klev av världen för att bara invänta H-geddon.
2009-06-22, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Glad att du tar det så, blev nästan rädd att jag hade gått för långt i mitt skämtlynne.
Men det var absolut inte illa menat.

Och det ser ju ut som att alla, inkl Eberhard inser att det inte var illa menat från din sida.

Jag såg alla era kommentarer, men jag har svårt att svara ibland på dagarna och det va ju gaaanska frustrerande ...så jag dök på datorn så fort jag kom hem.
Allt e hur lugnt som helst och det är så bra att det e lugnt för Eberhard och alla andra här oxå!
2009-06-22, 23:11
Medlem
Citat:
Håller med dig, självklart finns det oerhört tragiska fall .. Men allt handlar om balans! Det är så synd med dom som tappar balansen och som ett missbruk använder Sanningen ... Som tur är så är det inte många, men självklart som du skriver så finns dom.

..."tappar balansen och som ett missbruk använder sanningen"....

Hur menar du nu?
2009-06-22, 23:12
Medlem
Citat:

Börjar du talla på reglerna så är du ute på hal is, för då kommer du till slut att rasera Basic no.1 -Älska din nästa som dig sjäv...

Och hur menar du här?

Vem är din/min nästa?
2009-06-22, 23:19
Medlem
Citat:
Den får bara döpta Jehovas Vittnen ta dela av!

Stämmer bra det. Jag har för mig att det står någonting om det när man installerar programmet.
2009-06-22, 23:50
Bannlyst
Citat:
Jag har nog aldrig hört att världsliga människor skulle få ngn hjälp av änglarna...(enligt vad JV sagt)...
Bara i situationer då de bett till Gud och JV sen har dykt upp.
Inte vid andra tillfällen. Men den lilla vilsekomna pojken kanske var ett JV?

Har hört det berättas om hur vittnen överlevde 9/11 på mirakulösa sätt. Men sanningen om det vet man ju inte.
Ja, den vilsekomna pojken var faktiskt JV, eller hans mor åtminstone.
Ganska orättvist isåfall om en 5 årig flicka som inte ens vet vad JV är blir våldtagen och ignorerad av änglarna/Gud för den sakens skull Man måste alltså ha turen att födas inom JV (om man är barn) för att kunna få mirakulös hjälp av Gud? Om ett utsatt barn som inte vet vad JV är ber till Gud, blir denne ignorerad?
2009-06-23, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogshuggare
Ja, den vilsekomna pojken var faktiskt JV, eller hans mor åtminstone.
Ganska orättvist isåfall om en 5 årig flicka som inte ens vet vad JV är blir våldtagen och ignorerad av änglarna/Gud för den sakens skull Man måste alltså ha turen att födas inom JV (om man är barn) för att kunna få mirakulös hjälp av Gud? Om ett utsatt barn som inte vet vad JV är ber till Gud, blir denne ignorerad?

Kan inte säga vad JV har för officiell åsikt i det här...
Jag har inte hört att änglarna griper in i vardagliga händelser...eller jo det har jag ju....ok, bägge åsikterna finns bland JVs medlemmar.
Men vad DSK säger om det kan jag nog inte säga -inte mer än att änglarna hjälper till i predikoarbetet.
Tråkiga händelser brukar sägas bero på "tid och oförutsedd händelse" (citat från vers i bibeln) som drabbar oss alla.

Jag kan ju tycka att om Gud räddar den ene så bör han ju i rättvisans namn rädda den andre -åtminstone när det handlar om ovetande okunniga & oskyldiga barn.
Så jag tror väl egentligen inte att han räddar ngn av dem.
2009-06-23, 00:26
Medlem
Citat:
Har du lyssnat på länken som Benny Hedning tagit fram?
Jag gjorde det... och där sägs den 5 september -75.

Är det en äkta inspelning så är det ju inte så bra att förneka det.

Jo att den är äkta förnekar ingen. Den är inspelad på, vad är det ni kallar det en sammankomst? någonstans i USA!
2009-06-23, 08:31
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Att gå ut med ett datum på det säkra sättet....vad kallas det...?

År har det talats om .. man har hoppats på men aldrig profeterat !!
2009-06-23, 08:32
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSwenson
Stämmer bra det. Jag har för mig att det står någonting om det när man installerar programmet.

Det stämmer, även pålyst varje år i samband med att ny skiva kommer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in