Citat:
Ursprungligen postat av DaPuzzle
Har själv inte fått det tjänstebladet än men fick det berättat för mig. Det ska som det tidigare meddelats ändras med mötena, bokstudiet ska tas bort och tryckas in i tjänstemötet och skolan. För att vittnena ska få en mindre dag i veckan att åka på möte på. Orsaken säga vara att det blir svårare tider och bensinen blir dyrare, man vill underlätta för vännerna. Och i det här tjänstebladet sägs det att man nu ska hänga med på dessa ändringar och andra som kan komma för att vi nu börjar förbereda oss för den stora vedermödan. Jag blir stressad, för jag har (stora?) tvivel och det gör inte att jag hamnar på plus direkt. Kommer Harmageddon i veckan så kan jag känna mig rökt. Vet att man sagt att "det är nära" väldigt länge, men gör det allt mindre sant? Ibland vill jag bara försvinna så jag slipper det här.
Tycker det är bra att du frågar dig själv om validiteten av allt dina fränder säger.
Är atheist om du inte hajjade det
Vill bara säga en sak, tänk dig att majoriteten av männskligheten är som en flock får, dom mår bra av att ledas av nån, därför dras folk in i sammanhang som du är i nu, folk vill ha gemenskap, vill förklara det "vetenskapen" inte kan förklara, osv osv. (Fattar du vad jag menar? Kan vara lite lulligt är rätt seg i huvudet at the momoent :P)
Vet inte om du funderar på att lämna, det gör väl inte så mycket, det viktigaste är att du tänker själv, och inte låter grupptrycket styra dig, För tänk nu om undergången kommer, du lär ju ligga mer i plus (enligt din religion) Än vad vi vardagssyndare gör.
Iofs så går väl eran religion ut på att man mer eller mindre skall lita blint på vad vakttornet<?> säger?
Men vad jag vill ha sagt är följande, fundera på allt dom säger, även om du tror, varför måste du tro på vad dom säger, och inte vad du själv tror, är det liksom.. tro för dig?
Va som ett får i flocken, och följa eran ledare, ELLER läsa tex biblen, och göra dina egna slutsater om liv och död?
MEN en sak kan jag säga, som atheist, syndare, människa kalla mig vad du vill.
Du ska aldrig må dåligt av din religion, och du verkar göra det nu.
Tror du personligen att det är vad "gud" skulle vilja?
Till alla, sorry att det är lulligt, skall renskriva / skriva om det imorgon, om jag orkar

Denna post är mer menad till DaPuzzle inte nått argument för / emot jehovas.