Citat:
Ursprungligen postat av kakburken
Får man möjlighet att skaffa barn i det framtida paradiset på jorden?
Vi pratar om en evighet så lång så det går inte att fatta samt en begränsad jord vad gäller antal kvm.
Om vi nu tar i och glömmer att solen slocknar om några miljarder år och att det kommer bli griskallt här då så finns det några problem med ett evigt liv på jorden om det är tillåtet och möjligt att föda barn.
Ponera att döden alltså inte finns men fortplantningen fortsätter både bland människor och djur.
Även om det börjar med bara några miljoner JV så kan man tänka sig att om låt säga 100.000 miljarder år så kommer jorden vara gigantiskt överbefolkad av både människor och djur. Det faller på sin orimlighet att reproducera sig i ett evigt paradis på jorden. Leviticus, du säger själv att vi blivit satta på jorden som vårt hem så att ett gäng människor ska flyga iväg till andra planter på grund av trängsel här är uteslutet.
Hundratusen miljarder år är lååååång tid men ändå bara en fis i rymden sett i ett evighetsperspektiv.
Jag tackar nog för mig och väljer att försvinna från det lidande som väntar på jorden och där ingen möjlighet finns att få ett slut på eländet eftersom ingen död finnes.
Tänk vad sjukt jobbigt det borde vara efter den tiden som jag nämnt. Man har hunnit med att särskåda varenda kvadratmm av jorden, krypandes på alla fyra och inget nytt finns att se.
Hellre 30-40 år i en totalt mörk isoleringscell på Alcatraz med kala väggar och en betongbrits än att aldrig ha chansen på att få ett slut. För trångt kommer det att bli och tråkigt, cellen på Alcatraz kommer te sig som paradiset....Hundratusenmiljarder år...och ändå återstår en evighet...HJÄLP!!!!

Nu har du missuppfattat litegranna...
Enligt 1 Mos skulle människor skaffa barn för att "uppfylla jorden och lägga den under sig."
När det sen var klart, att man "uppfyllt" jorden...ja vem vet...det står inget om det i bibeln, men kanske detta med barnafödande fyllt sin funktion då, och kanske det tas bort?
Eller så kanske man når nya tekniska vinningar så man kan börja röra sig ut i rymden?
Jag vet inte, det står som sagt inget om det i skriften.
Men om det nu är sant så långt att Gud faktiskt gripit in och återställt paradiset så är jag övertygad om att han har en plan ang det oxå.
Det där med solen är nog ingen fara med heller eftersom solens upphovsman då tydligen bestämt att människorna ska leva för evigt, då lär den inte slockna.
Sen är det ju så att djuren inte har ngt löfte om evigt liv. Deras liv kommer att ha en ände. De kommer att fortsätta dö.
Jag väljer då inte Alcatraz före detta.
Och dö kan man fortfarande, det är inte så att vi blir odödliga. Vi får evigt liv i gåva -mot att vi följer Guds bud. Så om man händelsevis inte skulle vilja vara med längre så är det nog lätt ordnat!
Den enda som innehar odödlighet är egentligen Gud.