2008-08-01, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IsgrimnuR
Bibeln ÄR det viktigaste redskapet, deras publikationer, tidsskrifter etc är grundade på bibeln helt och hållet.
Tvärvändningar? Förklara dig, detta ska bli myyyycket intressant.
Att dom "visat sig vara falska profeter" är väl hörsägen? Har du konkreta bevis för det?
Kostat folk livet? Jo, visst för så ligger det verkligen till. Det är enklare att skylla på en organisation istället för att gå till botten med problemet.

...som sagt. Mycket "förståsigpåare" med ytterst dåliga teologiska kunskaper i den här tråden.

p.s sry för aggro-attityden. varm, klibbsvettig o trött. lång dag. jag ber så mycket om ursäkt. d.s

Ok ska visa dig lite KONKRETA bevis....

www.youtube.com/watch?v=fIEZx74P5ck&feature=related

Jobbigt va?
2008-08-01, 23:36
Medlem
Zeimines avatar
http://www.youtube.com/watch?v=nfDIrPdBQgw&feature=related
2008-08-01, 23:44
Medlem
Zeimines avatar
http://www.youtube.com/watch?v=ZlHbz5G4UTM&feature=related
2008-08-02, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeimine
http://www.youtube.com/watch?v=nfDIrPdBQgw&feature=related

Posta inte fjant länkar tack ...
2008-08-02, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Ok ska visa dig lite KONKRETA bevis....

www.youtube.com/watch?v=fIEZx74P5ck&feature=related

Jobbigt va?

Inte jobbigt alls. Rätt intressant musikval dom har, och dessutom speakern som pratar med en speciell röst, just för att framkalla vissa känslor hos åskådarna, även kallat sensationsjournalistik(?). Rätt tragiskt att du inte inser att jag inte motsagt någon angående 1975. Vad är det som du kallar konkreta bevis på att dom är "falska profeter" när dom själva har rättat till något felaktigt påstående? (ska kolla den där "jätteseriösa" dokumentären vid ett senare tillfälle) Typiskt okunniga typer som dig att göra en stridsfråga av allt. Tragiskt.
Senast redigerad av IsgrimnuR 2008-08-02 kl. 01:22.
2008-08-02, 00:58
Bannlyst
Citat:
Tror du på det där själv?? Ditt snack om blodtransfusioner är ju bara bullshit du läst i vakttornet. Ta reda på fakta i målet själv istället för att lyssna på sektledare från USA.

Bullshit? Mjo, nu är erkänt välrenommerade läkartidningar bullshit också. Jo, jo. Läs först innan du spyr din galla.

"För hela 30 år sedan fick patologer och blodbankspersonal följande underrättelse: "Blod är dynamit! Det kan göra mycket gott eller mycket skada. Dödssiffran i samband med blodtransfusion är lika hög som dödssiffran i samband med eternarkos eller operativt avlägsnande av blindtarmens bihang. Det lär inträffa omkring ett dödsfall på 1.000 till 3.000 eller möjligen 5.000 transfusioner. I Londonområdet har det rapporterats ett dödsfall per 13.000 flaskor blod som getts vid transfusioner." — New York State Journal of Medicine, 15 januari 1960.

New York State Journal of Medicine, inte JV's egen tolkning. Jobbigt va?

"Ungefär 1 på 100 transfusioner åtföljs av feber, frossa eller urticaria [nässelfeber]. . . . Omkring 1 på 6.000 transfusioner av röda blodkroppar leder till en hemolytisk transfusionsreaktion. Detta är en allvarlig immunologisk reaktion som kan inträffa akut eller med en viss fördröjning några dagar efter transfusionen; det kan leda till akut njursvikt, chock, koagulation i blodbanan och till och med döden." — National Institutes of Health, konferens 1988.

National Institutes of Health-konferens. Står inget om någon JV-konferens. Jobbigt va?

Här följer fler exempel:

När läkare transplanterar ett hjärta, en lever eller något annat organ, kan mottagarens immunsystem registrera denna främmande vävnad och börja avstöta den. Och en transfusion är en vävnadstransplantation. Till och med blod som har blivit korstestat "på rätt sätt" kan hämma immunsystemet. Vid en konferens för patologer framhölls det att hundratals läkartidskrifter "har förbundit blodtransfusioner med immunologiska reaktioner". — "Case Builds Against Transfusions", Medical World News, 11 december 1989.

I tidskriften Cancer (15 februari 1987) tillkännagav man resultaten av en undersökning som gjorts i Nederländerna: "Hos patienter med tjocktarmscancer såg man att blodtransfusion hade en tydligt ogynnsam verkan på patienternas möjligheter att överleva någon längre tid. Av de patienter i denna grupp som fått transfusion var det 48 % som levde 5 år eller mer, men av dem som inte fått blodtransfusion 74 %." Läkare vid University of Southern California gjorde en uppföljning av hundra patienter som opererats för cancer. "Återfallsfrekvensen för alla patienter som hade cancer i struphuvudet var 14 % för dem som inte fick blod och 65 % för dem som fick blod. För cancer i munhålan, svalget och näsan eller bihålorna var återfallsfrekvensen 31 % utan transfusioner och 71 % med transfusioner." — Annals of Otology, Rhinology & Laryngology, mars 1989.

I sin artikel "Blodtransfusioner och canceroperationer" drog dr John S. Spratt slutsatsen: "Cancerkirurgen kanske måste bli en kirurg som inte använder blod." — The American Journal of Surgery, september 1986.

Räcker det för dig, din trångsynta, eländiga människa? Eller ska jag hålla på med patetiska försök till smutskastning som du gör? Nä, jag vägrar sjunka ner till din nivå.

Läs artikeln ang. blodet innan du kommer hit med dina pinsamma försök till smutskastning angående fakta baserat på dagens moderna medicin.
2008-08-02, 08:22
Medlem
fotos avatar
Citat:
Apropå blod:
Men dom är noga med att inte gå emot Guds regler vad gäller detta.

Var står det att Gud är emot blodgivande?
Hänvisa inte till ställen som handlar om att äta blod.
2008-08-02, 08:41
Medlem
fotos avatar
Citat:
De följer Guds anvisningar, principer och råd från punkt till pricka. För att inte riskera att församlingen råkar ut för detta moraliska förfall så väljer dom helt sonika att inte prata med denne personen, helt enligt Guds föreskrifter.....och ett JV som är trogen Gud följer Guds åsikter angående detta.

JV lyssnar inte till Gud. Var säger Han att man inte får prata med en utesluten??

Citat:
Hellre att en person dör pga synd än att flera personer gör det p g a en människas avvikelse från tron.

Vad går den tron ut på enligt JV? Enligt Bibeln avviker den från tron som inte bekänner att Kristus är kommen i köttet.

Men JV hittar ju på egna regler....det vore intressant att få veta vad avvikelsen från tron innebär för dom.
2008-08-02, 09:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av foto
Var står det att Gud är emot blodgivande?
Hänvisa inte till ställen som handlar om att äta blod.

Varför inte? Om du inte får ta emot blod så ska du väl heller inte ge blod? Så du menar med detta att bara för att varken heroin, kokain eller cannabis nämns i bibeln så är det helt ok att använda det? Principen är den samma med att äta, eller ta emot blod intravenöst. Låt mig säga så här då: Om en läkare råder en alkoholist till att inte dricka mer alkohol, är det då lämpligt för alkoholisten att injicera alkoholen i sig istället?

Blodet är heligt för Gud. Det står i bibeln att man ska "avhålla sig ifrån blod". Ni argumenterar emot Gud, inte mig. Vidare kan man läsa i 1 Mos. 9:3, 4: "Varje djur som rör sig, vilket är vid liv, må tjäna som mat åt er. Såsom i fallet med grön växtlighet ger jag det i sanning alltsammans åt er. Bara kött med sin själ skall ni inte äta"

Varje djur som ska användas som mat bör på rätt sätt tappas på blod. Ett djur som är kvävt eller som har dött i en snara eller som har hittats dött är därför inte lämpligt som mat.

Läser man vidare i 3 Mos. 17: 11, 12: "Köttets själ är i blodet, och jag själv har gett det på altaret för er till att åstadkomma försoning för era själar, eftersom det är blodet som åstadkommer försoning genom själen i det. Det är därför jag har sagt till Israels söner: 'Ingen själ bland er skall äta blod, och ingen bofast främling som bor som främling mitt bland er skall äta blod'"
Senast redigerad av IsgrimnuR 2008-08-02 kl. 10:03.
2008-08-02, 09:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av foto
JV lyssnar inte till Gud. Var säger Han att man inte får prata med en utesluten??

Vad går den tron ut på enligt JV? Enligt Bibeln avviker den från tron som inte bekänner att Kristus är kommen i köttet.

Men JV hittar ju på egna regler....det vore intressant att få veta vad avvikelsen från tron innebär för dom.

HAHA VA? Klart dom lyssnar till Gud. Dom hänvisar alltid till bibeln och sätter alltid Gud och Jesus i fokus när dom predikar. Vad snackar du om? Du har ju inte en susning märker jag klart och tydligt nu. Jag ska göra bibliska efterforskningar ang. detta då jag inte riktigt vet vilka skriftställen dom hänvisar till och varför. Jag vet i alla fall andemeningen i det hela, dom hänvisar till ett skriftställe att en person som vägrar ta till sig råd från församlingen och fortsätter att begå avsiktlig synd, skall avlägsnas från församlingen och sen står det vidare i bibeln att den människan skall betraktas som död av andra församlingsmedl. Jag återkommer till detta.

JV hittar på egna regler? Det där var väl ändå gripet ur luften. Har du inte läst det jag har skrivit? JV hänvisar alltid till bibeln, dom hittar inte på egna regler, det var det löjligaste.
Senast redigerad av IsgrimnuR 2008-08-02 kl. 10:06.
2008-08-02, 09:19
Bannlyst
Fantastiskt vad mycket åsikter folk har om en trosuppfattning som dom inte ens bemödat sig att ha studerat.

Studera bibeln med ett öppet sinne och hjärta istället för att bara läsa den, så kanske ni kommer till insikt.

Tack för mig.

P.S Apropå påstådd "hjärntvätt", tillåt mig skratta. Hur kan man hjärntvätta människor som frivilligt vill studera bibeln? Asså ni är så himla ute långt å seglar med era påståenden och gissningar att ni inte anar. Ni tror er ha svaren för att ni bara har hört utlåtanden från människor som blivit uteslutna från församlingen. Rätt förmätet av er att bara lyssna på en sida, som dessutom är förbittrad. Sådana människor har ju sällan något gott att berätta, vare sig det gäller att dom blivit uteslutna ur JV eller någon annan organisation. D.S

P.S2 Jag önskar att ni taggar ner med era hetsiga attityder. Det går att diskutera dessa ämnen utan att göra allt till en stridsfråga. D.S2
Senast redigerad av IsgrimnuR 2008-08-02 kl. 10:08.
2008-08-02, 11:58
Medlem
Citat:
Antalet jordbävningar har inte ökat det är mätmetoderna som blivit bättre inget annat. Alla andra lögner JV går ut med finns redan i tråden. Vi har också konstaterat att hjärntvätt är ett effektivt redskap.

Vilken förklaring det här med ökandet av jordbävningarna än har...så är resultatet av det att det låter som om det "ökat".
Det Jesus säger i bibeln är följande: "...och det ska vara hungersnöd och jordbävningar på den ena orten efter den andra."
Här står det inte ordagrant om en ökning. Bara ett konstaterande att det ska förekomma på den ena orten efter den andra. Och idag kan vi få infon via nya "mätmetoder" och media.
Sen kan vissa kunniga människor på området ibland uttala sig om att det ökat, men det kanske inte alla är eniga om.
Men som sagt, det var egentligen inte det Jesus pratade om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in