Citat:
Ursprungligen postat av foto
Var står det att Gud är emot blodgivande?
Hänvisa inte till ställen som handlar om att äta blod.
Varför inte? Om du inte får ta emot blod så ska du väl heller inte ge blod? Så du menar med detta att bara för att varken heroin, kokain eller cannabis nämns i bibeln så är det helt ok att använda det? Principen är den samma med att äta, eller ta emot blod intravenöst. Låt mig säga så här då: Om en läkare råder en alkoholist till att inte dricka mer alkohol, är det då lämpligt för alkoholisten att injicera alkoholen i sig istället?
Blodet är heligt för Gud. Det står i bibeln att man ska "
avhålla sig ifrån blod". Ni argumenterar emot Gud, inte mig. Vidare kan man läsa i 1 Mos. 9:3, 4: "Varje djur som rör sig, vilket är vid liv, må tjäna som mat åt er. Såsom i fallet med grön växtlighet ger jag det i sanning alltsammans åt er. Bara kött med sin själ skall ni inte äta"
Varje djur som ska användas som mat bör på rätt sätt tappas på blod. Ett djur som är kvävt eller som har dött i en snara eller som har hittats dött är därför inte lämpligt som mat.
Läser man vidare i 3 Mos. 17: 11, 12: "Köttets själ är i blodet, och jag själv har gett det på altaret för er till att åstadkomma försoning för era själar, eftersom det är blodet som åstadkommer försoning genom själen i det. Det är därför jag har sagt till Israels söner: 'Ingen själ bland er skall äta blod, och ingen bofast främling som bor som främling mitt bland er skall äta blod'"