Citat:
Ursprungligen postat av Pamlor
Tunt med fakta? Det enda du gör är att komma med några länkar, vars neutralitet man inte ens får ifrågasätta. Men som honken80 säger så är det ju väldigt synd om dig

, så det är väl lika bra att du och jag avslutar vår debatt …
Visst får du ifrågasätta!
Men för debattens skull så tycker jag det är bättre om du påpekar vad du anser vara konkreta felaktigheter, så får vi ett diskussionsunderlag. Att generalisera och påstå att allt är grundlöst eller inte är neutral information, det gör det ganska svårt att bemöta. Särskilt som du inte ger några exempel på vad du anser är felaktigt, eller på fakta som bevisar motsatsen.
Och oavsett om informationen kommer från vakttornet, wikipedia eller någon annan källa, så tycker jag det intressanta är om det är verkliga verifierbara fakta.
Sen är det väl inte särskilt synd om någon part i den här diskussionen?
Om du vill fortsätta att debattera eller inte, det är givetvis upp till dig.
Några länkar på samarbetet mellan JV och scientologikyrkan har jag inte för tillfället, men minns jag inte helt fel så är dom båda aktiva i en organisation som verkar för religiösa gruppers rätt till copyright på sina interna skrifter.
Nåja, du får väl betrakta det som en konspirationsteori tills vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av Pamlor
Skattebedrägerier? Det som sas var att JV ändrande sina rutiner efter ett domstolsuttlande, det var aldrig tal om skattebedrägerier ...
Nja, den springande punkten är om dom inte åker på retroaktiv beskattning i det här fallet, då dom inte följt lagstiftningen. Enligt domslutet mot Swaggart så fanns det inget utrymme för några tolkningar av moms (VAT) lagstiftningen. Franska staten har gjort en liknande bedömning 1998, följden blev att vakttornet fick lägga ner verksamheten i Frankrike.
Men vi ska inte gå händelserna i förväg, USA har olika lagstiftning i olika delstater, och ärendet är under utredning.