2007-11-05, 10:28
Medlem
Malmohenke

Du påstod i ett tidigare inlägg att du visst vågade undersöka blodfrågan.

Men svar på mitt inlägg har uteblivit, trots att du har svarat andra.

Är det trots allt så att denna frågan är för känslig?
2007-11-05, 10:28
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bladguld
Malmohenke: Det är tufft att vara den ende i den här tråden (vad jag märkt i alla fall) som är ett aktivt JV. Du har fullt upp att förklara och bemöta påhopp. Jag skulle bli jätteglad om du ändå tog dig tid och reflekterade över mina tankar som jag postat i ett tidigare inlägg.

De flesta andra JV skulle nog inte ens komma på tanken att smurfa in på så icke andligt uppbyggande sidor som detta forum. Man får helt enkelt inte!
Att Malmohenke gör det är naturligtvis att han fått ett uppdrag eller att han tvivlar på sin tro.
2007-11-05, 12:27
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
Om man visar äkta ånger kommer man inte att bli utesluten.

Malmohenke...
Jag vet av personlig erfarenhet att det är människor som avgör om jag visar äkta ånger eller inte, jag hade äkta ånger, det vet Gud. Men hur kommer det sig att de tog ett beslut över mitt och Guds huvud?

De ikläder sig en dömande roll som endast Gud och Jesus har rätt till...

Något jag har svårt att tro att Jehova skulle tillåta...
2007-11-05, 13:11
Medlem
Domedagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuzz
Malmohenke...
Jag vet av personlig erfarenhet att det är människor som avgör om jag visar äkta ånger eller inte, jag hade äkta ånger, det vet Gud. Men hur kommer det sig att de tog ett beslut över mitt och Guds huvud?

Dar sager du sanningens ord.. precis vad jag tycker ocksa..

Endast jehova kan se om man angrar sig.. Dessa manniskor har ej rattighet o bedoma.

Stor kram till dig.. fran ett x jehovas vittne
2007-11-05, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuzz
Malmohenke...

Vad jag vet så har vi inte rätt att döma någon, eftersom ingen är "utan synd".
2007-11-05, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Du påstod i ett tidigare inlägg att du visst vågade undersöka blodfrågan.

Men svar på mitt inlägg har uteblivit, trots att du har svarat andra.

Är det trots allt så att denna frågan är för känslig?

Om nu den styrande kretsen underökt blodrågan närmare och kommit fram till nya slutsatser är väl det bra.

För trodde forskarna elchocker var bra, men har efter vidare forskning kommit fram till att så inte är fallet.

Likaså med JV och blodfrågan.
2007-11-05, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBeaver
De flesta andra JV skulle nog inte ens komma på tanken att smurfa in på så icke andligt uppbyggande sidor som detta forum. Man får helt enkelt inte!
Att Malmohenke gör det är naturligtvis att han fått ett uppdrag eller att han tvivlar på sin tro.

Nej, JAG tvivlar INTE på min tro.
2007-11-05, 19:20
Medlem
Citat:
Om nu den styrande kretsen underökt blodrågan närmare och kommit fram till nya slutsatser är väl det bra.

För trodde forskarna elchocker var bra, men har efter vidare forskning kommit fram till att så inte är fallet.

Var i Bibeln görs det skillnad på blodbeståndsdelar, så att vissa kan accepteras men inte andra?
2007-11-05, 19:23
Bannlyst
Usch, Jehovas Vittnen skrämmer mig.

Läste lite på denna sidan, www.jvthetruth.tk

Någon påstår sig skriva sanningen om Jehovas Vittnen. Personligen tycker jag den är fruktansvärt rolig att läsa men jag inser såklart att det som står på sidan förmodligen (läs förhoppningsvis) inte stämmer.

Personligen undrar jag varför 9 av 10 vittnen vägrar ge sig efter att de ringt på dörren och spridit propaganda trots att man FÖRSTA gången de plingade på sa vänligen men bestämt att man inte var intresserad. Jag har gett dem värre och värre respons varje gång de besökt mig... De vägrar fatta!
2007-11-05, 20:15
Medlem
Bladgulds avatar
Malmohenke:
Jag gör ett tredje försök och funderar ju samtidigt på om du av någon speciell anledning undviker min frågeställning?
Jag skulle väldigt gärna vilja höra dina kommentarer på min fråga...
Citat:
Den stora frågan är ju ändå om det verkligen är Guds vilja att en familj skall ställas inför så svåra och livsavgörande beslut som att i Guds namn inte tillåta lindring från plågor och hjälp. Sådana dilemman kan bara splittra en familj, om splitrade familjer står det så här i bibeln:

Matt 12:25
"Men han visste vad de tänkte och sade till dem: ”Varje rike som är splittrat blir ödelagt, och en stad eller en familj som är splittrad kan inte bestå."

1 Tim 5:8
"Men om någon inte sörjer för sina anhöriga, i synnerhet den egna familjen, har han förnekat tron och är sämre än en som aldrig har trott."
2007-11-05, 20:20
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBeaver
Han kanske är ute på en internet mission?
2007-11-05, 21:59
Medlem
Citat:

Om den styrande kretsen kommit fram till nya slutsatser är det väl bra, säger du.
Men snälla Malmohenke, detta kan väl inte jämföras med att den medicinska forskningen går framåt.
Elchocker anses för övrigt fortfarande vara bra i vissa fall, även om jag inte förstår din jämförelse, och vad det har med blodfrågan att göra!

Det den styrande kretsen har gjort är inte alls jämförbart med medicinsk forskning.

De har i stället, utifrån en Bibeltext, först sagt att allt medicinskt bruk av blod var förbjudet, för att sedan efterhand komma fram till att man kan ta emot först gammaglobelin, sedan blödarpreparat och albumin. Och nu även bearbetade röda blodkroppar.

Detta är givetvis helt ohållbart.
Antingen är det helt och hållet fel att använda blodet.
Eller också är allt blod tillåtet när det gäller att rädda liv.
Man kan inte, med trovärdigheten i behåll, halta på båda sidor.

Det fruktansvärda är att denna styrande krets kräver att alla JV på jorden ska följa det som för tillfället gäller som "Sanning".

Men den följden att många har dött, för att de vägrat att ta emot röda blodkroppar.
Andra har blivit uteslutna, för att de har tagit emot dessa röda blodkroppar.

Men nu, när styrande kretsen anser att man kan ta emot bearbetade röda blodkroppar, så har alltså dessa JV dött, eller blivit uteslutna helt i onödan!!

För ingen Bibelvers säger att bloddelar blir tillåtna när de blir tillräckligt bearbetade!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in