Citat:
Ursprungligen postat av ev01ving_
Måste bara skriva av mig lite. Träffa precis min fd bästa vän. Hade skickat ett sms om att jag tyckte det var tråkigt att han "avstött" vår vänskap pga religion/tro. När det finns en möjlighet att han kanske har fel. Att kanske sällskapet har en felaktig bibelsyn. Att chansen på att jehova inte använder sig genom några gubbar farbröder i en byggnad finns. Och att det tråkigaste är att han inte KAN/FÅR forska om det själv. Och att man blir besviken typ..
Anyway, träffa honom idag och han berätta att han inte vill emaila, han vill bara prata när vi träffades. Han ville att allt skulle komma bara ifrån mig. Sen kom han med, vad kan du ge mig som är bättre? osv..
Men jag skrev innan i denna tråd att jag trodde han skulle förstå om han bara var öppen, men det verkar som det är "kört" när det gäller honom. tyvärr.
Aja, ibland önskar man bara att andra människor kunde tänka lite mer, och inte låta en rädsla styra det..
Men religion kan förstöra stark vänskap&familj, det har jag iallafall lärt mig. Det bästa är väl kanske att skita i varann. Inte bry sig.
Anyway, träffa honom idag och han berätta att han inte vill emaila, han vill bara prata när vi träffades. Han ville att allt skulle komma bara ifrån mig. Sen kom han med, vad kan du ge mig som är bättre? osv..
Men jag skrev innan i denna tråd att jag trodde han skulle förstå om han bara var öppen, men det verkar som det är "kört" när det gäller honom. tyvärr.
Aja, ibland önskar man bara att andra människor kunde tänka lite mer, och inte låta en rädsla styra det..
Men religion kan förstöra stark vänskap&familj, det har jag iallafall lärt mig. Det bästa är väl kanske att skita i varann. Inte bry sig.
Det var ju tråkigt för din del! att förlora en vän är aldrig roligt. Det blir somså att när du blir ett jv så ändrar du livsstil och då får du rådet att undvika människor som har en värdslig livsstil då de kan påverka dig på ett negativt sätt, precis som du skulle försöka göra
vilket är fullkomligt logiskt från ditt perspektiv. Men han har gjort sitt val, det finns inget annat för dig att göra än att acceptera det och fortsätta med ditt liv
.
Fan vilken ond människa du är. Om han gått igenom allt det där måste ni ju bara haft sex. Så han fick ut nånting iallafall