Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Jag snöar in mig på att folk dör?! är Du helt seriös nu?!

Ser du inga problem med att folk dör för att en policy ändras lite hur som haver helt enligt ledarnas "nya ljus"?
Nä, det var jag inte. Som jag sa tidigare igår så var jag väldigt trött o grinig rent allmänt o inget tålamod. Ber om ursäkt för denna fadäs.
Dom vägrar ta emot blod för att dom vill synda mot Gud bara för att rädda sitt liv, om dom skulle göra en sådan handling i alla fall så förnekar dom Guds kapabilitet samt, löftet om uppståndelsen och hans anordning, i o m att dom har hoppet om uppståndelsen (så väljer dom att hellre dö än att synda mot Gud. Sen har vi det där med att JV "låter sina barn dö", som ständigt kommer upp på tapeten. Självklart älskar dom sina barn lika mycket som någon annan normalt funtad människa älskar sina barn, jag hänvisar än en gång till att dom vägrar gå emot Guds föreskrifter bara för att få leva kanske ett par år till, när Gud själv har den här kärleksfulla anordningen kallad "uppståndelsen" till en paradisisk jord som miljoner (miljarder?) människor kommer att få erfara tack vare Guds oförtjänta omtanke.
Citat:
Visst ska man leva efter Guds föreskrifter, men var har Gud sagt att man inte får ta emot blod för att överleva? Ingenstans! Han sa att man inte skulle ÄTA blod. Dvs, ät inte blodpudding, blodpudding, drick inte din grannes blod, whatever...men det står INGET om blod för att rädda ditt liv.
Jag hänvisar till vad jag skrev igår Apg. 15:20 "
utan skriva till dem att de skall avhålla sig från det som har orenats genom avgudar och från otukt och från köttet av kvävda djur och från blod." Där står klart och tydligt att man ska avhålla sig från blod.
Citat:
Visst får man ha fel, men du har tydligen inte fatta det väsentliga: Enligt JV får man inte ha fel. De har genom alla tider slagit ner som hökar på alla som "haft fel" men aldrig, inte en enda gång, själva erkänt sina fel...Åh, de rackar gärna ner på andra men själva "hade de ju bara nytt/fel/inget ljus"...
Har svårt att tro att man inte får ha fel om man är ett JV, det motsäger deras egen trosuppfattning, människan är ofullkomlig. Jag är övertygad om att du inte har alla ingredienserna i skålen, utan kanske t o m glömt bort en hel del av hur det egentligen ligger till.
Citat:
Jag har varit ett JV, tackar som frågar. Rapade all smörja, trodde på den. Fy...Hoppas Gud förlåter mig, bara. Kan DU hoppas detsamma?
Inte bara hoppas, jag är t o m övertygad om att Jehova förlåter mig om jag uppriktigt ber om förlåtelse i ande och sanning samt att jag villigt förlåter andra som kan tänkas komma tillkorta mot mig, så att vi kan ha fördrag med varann. Annat vore kärlekslöst med tanke på att
Gud är kärleken personifierad och att Paulus påbjuder att allt man företar sig ska "ske i kärlek". Samt att "...världen försvinner, och även dess begär, men den som gör Guds vilja består för evigt." (1 Joh. 2:17)
Citat:
JV har inget hopp om uppståndelse såvitt jag kan se. Inga som så har förvridit Guds ord kan ha det. Men lycka till!

Rätt emotsägande då jag sist studerade med en broder, gick igenom vikten av att tro på uppståndelsen. Tackar för lyckönskningar!