2008-06-23, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuzz

Har du kollat det jag skrev som du missat?
2008-06-23, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foto
Var och en läser sin bibel och hittar svar på dessa funderingar men ingen människa är fullkomlig så givetvis kan man göra fel ibland. Det händer säkert bland vittnen också.

Klart man gör fel. Men gör man det gång på gång och försöker rättfärdiga sig eller ändrar man beteende och ser vad Gud vill?...Det är det som är frågan.
2008-06-24, 01:28
Medlem
Hmm det verkar gå trögt med nyrekryteringen för Jv i Sverige. Ja det gäller väl i alla I-länder där man ju känner till "sanningen" vid det här laget.

www.hjalpkallan.org/forum/showthread.php?t=3789

Det verkar vara invandrare som blir kvar som troende till slut, även om deras barn säkert inte kommer att vara lika aktiva som sina föräldrar. Sekulariseringen av Sverige fortsätter.
2008-06-24, 01:58
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Hmm det verkar gå trögt med nyrekryteringen för Jv i Sverige. Ja det gäller väl i alla I-länder där man ju känner till "sanningen" vid det här laget.

www.hjalpkallan.org/forum/showthread.php?t=3789

Det verkar vara invandrare som blir kvar som troende till slut, även om deras barn säkert inte kommer att vara lika aktiva som sina föräldrar. Sekulariseringen av Sverige fortsätter.
Ja när den verkliga sanningen kommer till ytan vill många inte vara kvar.
2008-06-24, 10:02
Medlem
fotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Så du menar att han bokstavligen promenerade omkring i Eden? Så ser inte jag på det eftersom det i bibeln står att ingen människa kan se Gud och leva.

Jaså, det tror du. Men bibeln säger annorlunda.

1 Mos 3:8 Vid kvällsbrisen hörde de HERREN Gud vandra i lustgården. Och mannen och hans hustru gömde sig för HERREN Guds ansikte bland träden i lustgården.

Joh 1:1...och Ordet var Gud. 14 Och Ordet blev kött och bodde bland oss,

Upp 22:3 Och ingen förbannelse skall finnas mer. Guds och Lammets tron skall stå i staden, och hans tjänare skall tjäna honom. 4 De skall se hans ansikte, och hans namn skall stå skrivet på deras pannor.

Citat:
Jag har svarat åtskilliga ggr på ditt påstående om att JV tror på två gudar. Så är det inte. Det finns en Gud och en Son. Och de är två separata varelser. Far och Son.

Det står fortfarande i din bibel att "ordet var en gud". Ordet som var en gud fanns hos Gud. Det blir två gudar vad du än säger. Alltså tror ni på två gudar och menar att Gud som vill vara ensam tog hjälp av en annan gud.
2008-06-24, 10:13
Medlem
fotos avatar
Citat:
Och då ändras även ens handlingar. Om hjärtat verkligen blivit berört.

Om Gud ger ett nytt hjärta så blir det givetvis berört. Ja, många handlingar ändras.
2008-06-24, 10:19
Medlem
fotos avatar
Citat:
Klart man gör fel. Men gör man det gång på gång och försöker rättfärdiga sig eller ändrar man beteende och ser vad Gud vill?...Det är det som är frågan.

Det finns dom som faller gång på gång men knappast för att det roar dom utan för att det kan finnas medecinska problem bakom.
2008-06-24, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel F
Jag går och bär en liten elektrisk stol runt halsen. Det är också ett litet fint mordredskap!

Suck! Att jämföra elektriska stolen med korset, det är att förneka värdet av Jesus död på korset!

Såg att du skrev i tråden om Pingströrelsen att:

"Pingstkyrkan har aldrig burit god frukt, och kommer troligen aldrig att göra."

Det är verkligen till att kasta sten fast man sitter i glashus.

Eller vad har JV burit för god frukt anser du?
Jag kan räkna upp massor av dålig frukt från JV, men har sett ytterst lite god frukt!

Tror nog att Pingströrelsen, i stort sett har burit bättre frukt, även om det även där finns dålig frukt.
Men de är tex inte emot att man stödjer hjälpverksamhet, tvärtom.

PS Jag är inte Pingstvän.
2008-06-24, 11:34
Medlem
Jv har en farligt felaktig uppfattning om korset

Citat:
Jag går och bär en liten elektrisk stol runt halsen. Det är också ett litet fint mordredskap!

Paulus skriver att talet om korset är en dårskap för dem som går förlorade men att det är en Guds kraft för dem som blir frälsta. (1 Kor. 1:18, 1917) Han hade den högsta tänkbara uppfattning om "vår Herres, Jesu Kristi, kors" (Gal. 6:14) som han alltid uppehöll sig vid. (Fil. 3:1)

Korset står i NT för Jesu försoningsdöd. Före denna död var korset bara ett avskyvärt avrättningsredsap, men efter Jesu död blir det något helt annat. Argumentet med den elektriska stolen visar att Jv inte har förstått att Jesu död är frälsande. Talet om korset är en stötesten och en dårskap för dem, precis som Paulus skrev om dem som var på väg att gå förlorade. Jesu död var inte ett vanligt mord eller en vanlig avrättning. Därför är jämförelsen med den elektriska stolen inte bara felaktig, den är direkt förkastlig.

Angående korset är Jv helt hjärntvättade av Vakttornets ledning. De har ingen objektivitet. De kan inte ta till sig fakta. Man vill kunna slå sig på bröstet och säga att det bara är Jv som har sanningen om korset, en skön känsla uppenbarligen som gör att man känner trygghet i systemet. I själva verket har Jv rätt bara på en punkt här: korset skall inte tillbedjas. För övrigt har de helt fel, och det har jag visat här tidigare i otaliga inlägg. Ledningen fifflar med citat och vränger forskares uppfattningar för att stödja sin sak. De är fullständigt samvetslösa. Kanske det drar ihop sig för en ny mangling här.
2008-06-24, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
PS Jag är inte Pingstvän.
PS Jag är inte vittne.
2008-06-24, 15:02
Medlem
Slitages avatar
:o

Citat:
PS Jag är inte vittne.

Blev Tubbo tyst nu eller vad har hänt?
2008-06-24, 15:05
Medlem
Slitages avatar
Bra jobbat Leviticus, låter ingen ge dig skit eller trycka ner dig, stå på dig!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in