Citat:
Ursprungligen postat av Tuzz
Hur VET du att de inte har gjort eller gör en massa fel då Leviticus? Tror du
att de får Jehovas heliga andes kraft att ta rätt beslut att utesluta folk?
Du är ju för Gullig som tycker jag beter mig som en Skvallertant... hehehe
När det blir lite jobbigt som vanligt för herr Leveticus så måste man vara elak....
Så som stolt skvallertant kan jag säga att det finns ett ofantligt stort antal
XJV som blivit uteslutna för att de inte tror på JVs tolkning av Bibeln, helt
utan synd mot Gud....
Å vem är han/hon (IsgrimnuRs) att dömma mina kunskaper? Liksom du?
Det var snarare han som ifrågasatte mina kunskaper att jag inte har fördjupat
mig i att skaffa kunskap om JV och deras trosfrågor.. Jag skrev vad jag ansåg..
Har jag rätt till min åsikt då?
Jag erkännde en sak å den har både DU och IsgrimnuRs också erkännt att
ni inte kan svara på...
Enligt dig söker han med ett ärligt hjärta efter sanning och efter Gud, å
det gör inte jag???? Just ja, jag är kritisk till organisationen...

Jag är inte elak. Har bara åsikter, och det Tuzz, får man väl ha...
Varför ska man fortsätta vara ett vittne om man ändå inte tror på den tolkningen som JV har?? Vad är då problemet med att bli utesluten?
Jag dömer inte dina kunskaper, men du verkade tycka att dina "livslånga" kunskaper var värda mer än IsgrimnuRs. Det är helt galet att påstå ngt sånt. Det handlar inte om hur länge man varit JV, det handlar om hjärta och önskan att se vad som står i bibeln.
Om du söker efter sanningen vet väl inte jag. Har ingen aning om vad du letar efter. Men inte är det den sanning som JV säger sig se i bibeln iaf.
Vad du söker är din ensak.
Vad har jag inte svarat på? Det om 1914? Jag har svarat och nöjer du dig inte med det så är inte det mitt problem.
Nu har du ju en sak du kan hänga upp din kritik på, så det borde bara göra dig glad.
Och åter igen, jag är inte elak, jag bara säger mina åsikter...precis som du gör...
Och förresten Tuzz, jag SKRIKER inte när jag använder STORA bokstäver. Försöker bara förtydliga det jag vill ha framfört så att du inte ska missa det.