Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Vafasen, har jag missat en hel tråd full med exempel på Isgrimnurs bristande utbildning?
Kul.
Look who's talking! Här kommer mannen utan några som helst teokratiska eller teologiska kunskaper. Men vi älskar alla människor, dig med, även ifall du är en evolutionist.
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Men faktum kvarstår, på många håll säljs RS, för att de har blivit FÖR STORA! Och nya, mindre byggs i stället.
Eller församlingar slås ihop!
Och hur kan det komma sig att man säljer flera sammankomsthallar??
Strängnäs? och Ovesholm?
Strängnäs ska tydligen säljas p g a att det förmodligen kostar för mycket att ha byggnaden. Sammankomsterna kommer att hållas där som vanligt misstänker jag. Ovesholm vet jag inget om. Att man säljer byggnader eller bygger mindre kostnadseffektivare Rikets Salar betyder inte att det minskar i församlingarna, tvärtom.
Enligt årsrapporten för 2006 (hittar inte för 2007, men vet att det var i samma slängar som 2006) så var det en global ökning på 248.327, döpta förkunnare och det ökar stadigt. Men visst, inbilla er att det går dåligt för Jehovas förkunnare av de goda nyheterna! Årsrapporterna talar sitt tydliga språk om motsatsen!!
Att det sker en ökning i Afrika är mycket pga att länder lättar på lagarna mot förbudet av JV's predikoarbete. Det är faktiskt rätt underhållande att se motståndare försöka smutskasta något så rent, och ändå bli så starkt motbevisade av Sanningen som inte går att dölja. Gud välsignar sina lojala tjänare!
Nu är det läggdags för den här gubben. Natti på er!