Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Med att lärjungarna lämnade allt ville jag bara (återigen) poängtera vikten av att man inte bara kan fortsätta leva sitt liv som förut och tro att man blir räddad bara för att man yttrar och känner att man tror.
Vi lever inte som förut.
Ef 2:10 Ty hans verk är vi, skapade i Kristus Jesus till goda gärningar, som Gud har förberett, så att vi skall vandra i dem.
2 Kor 5:17 Alltså, om någon är i Kristus är han en ny skapelse. Det gamla är förbi, se, det nya har kommit.
Citat:
Luk 13:24 "Ansträng er kraftigt..." "...många ska söka komma in men ska inte förmå det."
Kämpa för att komma in i den trånga porten....Hur och vad gör du när du kämpar?
Citat:
Matt 7:21 "Inte var och en som SÄGER till mig "Herre, Herre" ska komma in i himlarnas kungarike, utan den som G Ö R MIN FADERS VILJA."
Japp, instämmer till fullo
Joh 6:40 Ty detta är min Faders vilja, att var och en som ser Sonen och tror på honom skall ha evigt liv, och jag skall låta honom uppstå på den yttersta dagen.
Citat:
Nej, rövaren hann nog inte göra så mkt, uppspikad på...ja, där han nu hängde, (en annan diskussion)...Men jag tror inte det stora flertalet människor är uppspikade på diverse ställen, oförmögna till att röra sig.
Men då är det tron som frälser.
Rom 4:5 Men den som utan att bygga på gärningar tror på honom som förklarar den ogudaktige rättfärdig, honom räknas hans tro till rättfärdighet.
Rom 11:6 Men om det var av nåd, så var det inte på grund av gärningar, annars vore nåden inte längre nåd.
Citat:
Och i rövarens hjärta såg väl Jesus att det fanns en människa som ärligt ville följa honom. Men det innebär inte att rövaren, när han får uppstå, kan komma undan med att härja och leva som tidigare -nej, han måste ändra sitt liv så det stämmer överens med vad Gud vill.
Det blir ingen andra chans....det är dom rättfärdiga som ska leva med Jesus