2008-05-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Jadå 1925 skulle slutet komma och det hände inget då skyllde man på medlemmarna och sa att man varit för entusiastiska fast det var ledningen som hittat på årtalet. Samma sak igen 1975. Två axplock ur den digra lista på felaktiga profetior från dina ledare. Vill du ha detta på svart och vitt med inscannade Vakna och Vakttornet som bevis kan det tillhandahållas ser du!

Har faktiskt inte hört talas om 1925. Bara 1975.
"dina ledare"...de är inte mina ledare.
2008-05-21, 22:46
Medlem
Citat:
Ja det är faktiskt lätt om man har internet och vågar läsa. Tror dock att Leviticus är ganska ny och grön i sekten men det kommer nog när han börjar ifrågasätta mer!

Ny och grön??

Om du visste hur fel du har.
2008-05-21, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foto
Jesus hade sanningen? Står det så i din bibel?

"Joh 14:6 Jesus sade till honom: "Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig."

Jesus är fortfarande sanningen.

Märk inte ord.
Jag vet att han fortfarande har/är sanningen. Men på den tiden var han på jorden tillsammans med människor och idag har vi bibeln att läsa ur.
Det var så jag menade med "hade".

Och det står precis samma i min bibel. Vad annars?
2008-05-21, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logos
En fråga till Er vittnen som läser och/eller skriver i tråden, räknar Ni den tid Ni lägger ned på att diskutera Ert "samfund"/predika på Flashback (och/eller andra Internet-forum) som aktiv tjänstetid?

Jag gör inte det.
2008-05-21, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beecher
Han hade/var sanningen , ja, även om han fortfarande är sanningen?

Where is the issue?

Grammatik kan vara ett mysterium ibland, det håller jag med om...

Nej, jag räknar inte aktivitet på internet som aktiv tjänstetid.

Är du vittne?
2008-05-21, 22:53
Medlem
Citat:
Vadå? Ska man rapportera hur många timmar man predikar inom Jv? Vad är det för skit? Till vilken nytta? Jv är ju värre än man trodde.

För att det sammanställs med timmarna över världen så ser man hur mkt som faktiskt görs. Det är ett enormt arbete som pågår hela tiden.
2008-05-21, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Croatia777
Varför kan inte Jehovas Vittnen gå bort från min trädgård när jag säger åt dom att jag inte vill ha någonting att göra med dom?

En del har hund. En stor. Som de släpper ut precis när man börjat ta sig igenom deras grind...
2008-05-21, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logos
Några frågor till alla som är eller har varit JV:
(a) Förekom det över- och/eller underdrifter vid tidsrapportering av "arbete på fältet"?
(b) Stod Du själv för några sådana, i så fall vad, ungefär hur mycket och varför?
(c) Misstänkte/alt. visste Du att några andra "piffade" till det hela?
(d) Hur många timmar går/gick Du i tjänsten en normal månad?
(e) Hur många timmar strävar/strävade Du efter (per månad)? Var låg målet?

Svara gärna även på om Du...
(f) ...fortfarande är ett vittne?
(e) Om inte, är Du fortfarande troende?

Och nej, formellt har jag aldrig varit ett vittne själv (och är således inte ute efter att sätta dit någon, bara genuint intresserad). Jag är emellertid väldigt insatt då "sanningen" kom med modersmjölken och var likafullt tvungen att själv gå i tjänsten - dock utan att tidsrapportera - och predika som barn (trots att jag själv var odöpt, mycket "märkligt" det där).

Tack!

Brukar inte dra av (!) eller lägga till.
Ingen aning om hur andra gör.
Mina timmar blir inte så många, dels för att jag aldrig "klockar" informellt vittnande typ med vänner och arb kamrater. Dels har jag inte gått så mkt i tjänsten på senaste tiden av olika anledningar. Har ett fullspäckat liv.
Skulle jag komma upp i 10 timmar vore det ju fantastiskt. Eller 7 kanske, det skulle kännas möjligt. Men det är ju inte mängden som räknas. Det är ansträngningen!
Jag är vittne fortfarande och har inga planer på att ändra på det.
Senast redigerad av Leviticus 2008-05-21 kl. 23:07.
2008-05-21, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Om jag lämnar JV så finns det bara 2 sätt som skulle kunna förändra situationen.
1. Jag går tillbaka till församlingen.
2. Min familj lämnar JV.
Annars är det inte något som kan "lägga sig". Det framhålls som en fråga om lydnad mot Gud att följa reglerna om att inte ha kontakt med uteslutna anhöriga. Den som fortsätter att stanna utanför organisationen beskrivs som en som själv har valt att gå ut ifrån sanningen till den onda världen. Att man blir isolerad från sina anhöriga betraktas som personens eget ansvar. Stannar man utanför JV resten av livet, kvarstår isoleringen lika länge.

Ser du ingen sanning alls i JVs trosuppfattningar längre?
Är det "bara" styrande kretsen som stör dig?
2008-05-21, 23:12
Medlem
Doxologys avatar
Är det en officiell doktrin ifrån JV:s organisation att avhoppade medlemmar ska bemötas med kalla handen utav familjemedlemmar som fortfarande är involverade i organisationen eller är det bara en naturlig social följd som sker?
2008-05-21, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bingy Bunny
----
Förstår dig, du får ta och skaffa dig en försvarsadvokat för att bemöta alla anklagelser...

Hoppas dock att du inte försvinner ,för då skulle antagligen den här tråden somna in...zzz..

Menar du att jag blir den siste kvar här?? ...last man standing...så att säga.
Det kunde man inte tro i början...då lät det lite annorlunda.
2008-05-21, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Har faktiskt inte hört talas om 1925. Bara 1975.
"dina ledare"...de är inte mina ledare.

Jaså du har verkligen noll koll på vad du är med i! Hoppade du bara med eller är du infödd i Jv? Du borde nog kolla upp lite mer fakta och tro lite mindre. Ja ni Jv är väldigt styrda från Brooklyn vilket du försöker förringa! Varför? Alla vet ju att Jv som alla sekter är en väldigt toppstyrd organisation och om du inte insett det vid det här laget är det synd om dig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in