Citat:
Ursprungligen postat av foto
Demonerna tror fortfarande inte att Jesus är deras frälsare. Det är inte den tron som påtalas när Ordet säger att "även demonerna tror och bävar"
Menar du att du har lämnat allt....vad innebär det, vad har du lämnat?
Var säger Jesus det?
Jag tror inte rövaren på korset hann göra så många gärningar innan Jesus sa att han skulle vara med honom i paradiset.
Luk 23:42 Och han sade: "Jesus, tänk på mig, när du kommer till ditt rike." 43 Jesus svarade: "Amen säger jag dig: I dag skall du vara med mig i paradiset."
Du förstod inte vad jag menade med demonerna så vi glömmer det.
Med att lärjungarna lämnade allt ville jag bara (återigen) poängtera vikten av att man inte bara kan fortsätta leva sitt liv som förut och tro att man blir räddad bara för att man yttrar och känner att man tror.
Luk 13:24 "Ansträng er kraftigt..." "...många ska söka komma in men ska inte förmå det."
Matt 7:21 "Inte var och en som SÄGER till mig "Herre, Herre" ska komma in i himlarnas kungarike, utan den som G Ö R MIN FADERS VILJA."
Nej, rövaren hann nog inte göra så mkt, uppspikad på...ja, där han nu hängde, (en annan diskussion)...Men jag tror inte det stora flertalet människor är uppspikade på diverse ställen, oförmögna till att röra sig.
Det är detsamma med många som kommer att få uppstå, de kanske inte fick chans under sitt liv att visa var de står, men kommer att få chans att göra det efter att de blivit uppväckta. Därför ska det vara en uppståndelse både för de rättfärdiga och de orättfärdiga.
Alla ska ha samma chans.
Och i rövarens hjärta såg väl Jesus att det fanns en människa som ärligt ville följa honom. Men det innebär inte att rövaren, när han får uppstå, kan komma undan med att härja och leva som tidigare -nej, han måste ändra sitt liv så det stämmer överens med vad Gud vill.