Citat:
Jo jag har läst det mesta om det här, det var något år sen. Jag har läst båda sidornas version om saken, utifrån och Vakttornets svar. Jag vet inte om du har läst vilket svar vi gav på denna sak. Men vad allt handlar om är: Tillträdet till FN:s bibliotek. Vi var aldrig delaktiga i FN aktiviteter. Men sen skulle FN förnya sina kontrakt, och där i den nya kontraktet så stod det att alla som skriver på nu måste engangera sig i FN:s aktiviteter. Vi avstod ifrån att skriva på. Och detta är inget aktuellt längre ändå. Det som är så skumt är att många säger att det var hemligt, att bara Vakttornet i Brooklyn undahåll detta. Men det ironiska är att det fanns inget hemligt. Om man slog upp i våra tidskrifter, så står det att det är hämtat från någon FN rapport, om t.ex djur och miljö. Och vi har spridit dessa tidskrifter till alla vi möter plus att vi läser dem själva... Så vilken hemlighetsmakeri kan det då vara?
Ursprungligen postat av Klittklyvarn
Har ej läst här på ett tag, ser att vi har ett vittne här nu. Bra.
Du kanske har svarat på denna fråga redan, men kan du förklara förhållandet mellan Vakttornet och FN enligt dig. Hur ser du på saken? Hur förklarar du för dig själv så att det blir acceptabelt enligt dig att kunna gå vidare och fortsätta vara en del av Vakttornet?
Ifall du säger att du ej vet något om detta, så var vänlig att sök på ex Google, det finns information så det räcker från alla håll och kanter om detta.
Du kanske har svarat på denna fråga redan, men kan du förklara förhållandet mellan Vakttornet och FN enligt dig. Hur ser du på saken? Hur förklarar du för dig själv så att det blir acceptabelt enligt dig att kunna gå vidare och fortsätta vara en del av Vakttornet?
Ifall du säger att du ej vet något om detta, så var vänlig att sök på ex Google, det finns information så det räcker från alla håll och kanter om detta.
Jo, jag vet, det är ingen som blir tvingad... Man skär bara bort allt och alla som den personen har investerat sitt liv i, och sedan får de göra sitt val. Kanske på grund av någon liten sak som hon inte håller med om i deras tro? Är det inte större risk att folk stannar kvar av "falska" grunder då = större risk för "dåligt inflytande" på övriga församlingsmedlemmar (för det är väl detta man vill undvika) ?