Citat:
Ursprungligen postat av
revamp
Beror på vilken nivå man vill lägga sig på. I princip vilken frisk person som helst med läsförmåga kan klara sig igenom programmet med godkända betyg. Däremot skulle jag inte rekommendera någon att läsa juristprogrammet bara för att få ut examen. Risken är överhängande att man inte får ett jobb man vill ha efter utbildningen, om man inte har andra exceptionella meriter. Om du bara satsar på att ta dig igenom utbildningen och få ut en examen så finns det bättre alternativ. Juristprogrammet är dock ett bra val för oss som har bra betyg, antingen för att man lagt ner tiden och/eller har lätt för studierna.
Edit: Vet inte vad exakt som menas med att vara bättre på att räkna, men har är du hyfsat analytiskt lagd så kommer juriststudierna förmodligen vara ganska enkla.
Jag hoppar in här. Nu har jag inte börjat läsa än, men jag är nyfiken. Säg att man får B på alla kurser, alltså har man jur.kand men inte så goda resultat. Vad kan man förvänta sig för jobb då?
Är det typ handläggare på migrationsverket som gäller, eller kan man fortfarande jobba på någon pyttebyrå i någon håla?
Skulle du säga att till exempel en socinomexamen har ungefär samma dragningskraft som en juristutbildning med endast B i allt?