Citat:
Ursprungligen postat av maax500
Mycket snack om betyg, hur mycket man ska plugga, karriärer osv. Bryter av med en fråga om något helt annat.
Är det roligt att plugga juridik? Är det intressant? Eller sitter man bara och tänker "wtf varför ska jag lära mig denhär skiten varför valde jag inte något annat istället!?!?!?"?
Jag pluggar T1, hittills är det intressant och roligt. Visst, konstitutionell rätt är inte det mest intressanta men jag älskar metoden och "tänket" man ska ha när man angriper juridiska problem. Just att ifrågasätta allt, se det ur olika synvinklar och argumentera för och emot olika lösningar.
Jag känner att jag har hamnat helrätt, sen är det såklart sega moment och jävligt mycket att läsa men just metoden som jag sa är jävligt kul. Typ som att man kan tycka det är skitkul att snickra men kanske inte just stolar men allt annat är kul. Konstitutionell rätt är min stol, fortfarande kul att snickra ihop men inte min favorit
Det är en speciell känsla när man sitter med ett problem som man inte fattar ett jota av i flera timmar och sen bara lossnar det helt plötsligt. Nästan euforiskt.