Citat:
Det vet jag faktiskt inte, men det är mycket möjligt att det stämmer. Oavsett så har jag svårt att bedöma hur jag hade klarat mig med nuvarande taktik på annat håll men det känns irrelevant. JAg pluggar juridik och är därför kapabel att lösa såna problem.
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Men av vad jag förstått så går du i Lund vilket också råkar vara det lärosäte med överlägset flest föreläsningstimmar på juristprogrammet så din taktik kanske inte skulle fungera lika bra på de andra lärosätena.
Läste för övrigt att rekordmånga sökte till högskolan detta året, blir nog hårt för mig att komma in på ht :/.
Läste för övrigt att rekordmånga sökte till högskolan detta året, blir nog hårt för mig att komma in på ht :/.
Citat:
Med tanke på att du skriver biträdande advokat utgår jag från att du inte har någon som helst aning om vad du talar om. Att byråer skulle kasta en ansökan från någon enbart på basis av lärosäte tror jag inte på. De med faktisk insyn i branchen som jag har hört uttala sig säger nämligen motsatsen. Att utbildningsort kanske spelar roll om det står mellan någon från Umeå och Uppsala må väl vara hänt, men att det skulle vara någon slags konsensus bland rekryterare att Örebroansökningar hör hemma i papperskorgen köper jag inte. Jag vill se ordentliga källor på att så är fallet innan jag tror på det.
Ursprungligen postat av henkka
[/spoiler]
Om du nu läst två terminer i Stockholm så borde du veta hur "formell" den juridiska världen är. Jag skulle inte för någon anledning överhuvudtaget byta ut "Stockholm" ( Uppsala/Lund) mot "Örebro" på examensbeviset. Det kan vara skillnaden på att gå vidare till en intervju eller få din ansökan om en plats som biträdande advokat på just "den" firman kastad i papperskorgen.
Om du nu läst två terminer i Stockholm så borde du veta hur "formell" den juridiska världen är. Jag skulle inte för någon anledning överhuvudtaget byta ut "Stockholm" ( Uppsala/Lund) mot "Örebro" på examensbeviset. Det kan vara skillnaden på att gå vidare till en intervju eller få din ansökan om en plats som biträdande advokat på just "den" firman kastad i papperskorgen.
.