2008-12-09, 20:49
Medlem
frosses avatar
Vad ligger arvoden på i de olika juridikområdena, typ affärsjurik, samt i de olika skikten på olika byråer? Hur ser lönetrappan ut? När kommer bonusar?
Citera
2008-12-09, 21:26
Medlem
Läst runt lite i trådarna och det verkar alltså som att personen med lägst snitt som kommit in i Lund har 19,1? Någon här på FB som antagits med ännu lägre snitt?

19,1 låter ju inte speciellt högt för Lund och första urvalet...
Citera
2008-12-09, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pseudoanonym
Läst runt lite i trådarna och det verkar alltså som att personen med lägst snitt som kommit in i Lund har 19,1? Någon här på FB som antagits med ännu lägre snitt?

19,1 låter ju inte speciellt högt för Lund och första urvalet...

Kan ha varit jag som var den med lägst betyg
Men i övrigt så är det faktiskt ganska högt, jämfört med tidigare VT, om intagningen slutar runt 19,1.
Citera
2008-12-09, 21:49
Medlem
Ganska intressant att Högskoleprovet ändå är betydligt lättare att komma in via. Jag kom in i Lund på 1.7 medan jag inte haft någon chans via betygen..
Citera
2008-12-09, 22:24
Medlem
Haha, tur för dig att jag inte sökte lund då. Då hade jag petat ned dig ett snäpp fast iof, du skulle ju klarat andra antag ändå. Grattis och lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av Jaive
Kan ha varit jag som var den med lägst betyg
Men i övrigt så är det faktiskt ganska högt, jämfört med tidigare VT, om intagningen slutar runt 19,1.
Citera
2008-12-09, 22:24
Medlem
Lättast och lättast. Är man korkad och bra på att smöra är betygen tyvärr lättare än HP.

Citat:
Ursprungligen postat av Amethyst
Ganska intressant att Högskoleprovet ändå är betydligt lättare att komma in via. Jag kom in i Lund på 1.7 medan jag inte haft någon chans via betygen..
Citera
2008-12-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av London_Calling
Lättast och lättast. Är man korkad och bra på att smöra är betygen tyvärr lättare än HP.

Lite hjärna krävs det nog för att sätta 19 i snitt, även om det antagligen ligger nåt i det du säger.
Citera
2008-12-09, 22:28
Medlem
Citat:

Hehe, det jag menade var väl att jag inte upplevde 1.7 som någon svårighet i och med att jag inte förberedde mig ett uns. Sätt det i perspektiv med att slita 3 år för att bli tillräckligt populär hos sina lärare för att komma över de unkna 18.1 man till slut tilldelades!
Citera
2008-12-09, 22:41
Medlem
Citat:
Haha, tur för dig att jag inte sökte lund då. Då hade jag petat ned dig ett snäpp fast iof, du skulle ju klarat andra antag ändå. Grattis och lycka till!
Hehe, tack.
Jo men när det gäller att skaffa bostad så gäller det ju i princip att man kommer in på första antagningen.
Citera
2008-12-09, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amethyst

Snyggt. Tacka nej nu och se till att jag kommer högre på listan

Missade 1.6 på provet med två poäng i våras, fan vad surt det känns nu då det hade räckt för att komma in.
Citera
2008-12-09, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickolin
Snyggt. Tacka nej nu och se till att jag kommer högre på listan

Missade 1.6 på provet med två poäng i våras, fan vad surt det känns nu då det hade räckt för att komma in.

Sorry, har tackat ja!
Citera
2008-12-09, 23:11
Medlem
Novish-student eller? Jag hade nästan hellre köpt en bostadsrätt anyway men i och för sig, inte så kul att behöva panikköpa något av de som finns på marknaden

Citat:
Ursprungligen postat av Jaive
Hehe, tack.
Jo men när det gäller att skaffa bostad så gäller det ju i princip att man kommer in på första antagningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in