2007-08-29, 21:11
Medlem
Paladias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Af Svanthe
Är EU-rätt, Int. Avtal valbara kurser på juristlinjen eller?
Ja. European Commercial Law, EC Procedural Law, European Intellectual Property Law och International Trade and Insolvency Law. Dessutom finns det en hel del andra specialkurser med internationell inriktning man kan välja, åtminstone på SU.

Internationell privaträtt ingår som grundkurs.
Citera
2007-08-29, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paladia
Nä, behövs inga böcker denna vecka. Däremot ska man se till att ha införskaffat åtminstone lagboken tills på måndag. Tänkte försöka köpa civilrätt tills dess också och börja tjuvläsa lite
Jag har redan allt, ser fram emot att vinna ytterligare en lagbok imorrn :P
Citera
2007-08-29, 22:52
Medlem
Paladias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killer driller
Jag har redan allt, ser fram emot att vinna ytterligare en lagbok imorrn :P
Jag tänkte också dra in en, har ju alla rätt men det hjälper ju föga då frågorna var så simpla, så gäller att ha tur i lotteriet
Citera
2008-06-29, 12:44
Medlem
Kleivs avatar
Bump!

Finns säkert mycket mer intressant att tillföra denna fina tråd
Citera
2008-06-29, 14:19
Medlem
Shitzors avatar
När brukar vanligtvis juristlinjen i uppsala starta sina förstaterminer?
Citera
2008-06-29, 14:47
Medlem
Vilka universitet har juristutbildningen? Och vilka är intagen för respektive universitet?
Citera
2008-06-29, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mannaminne
Vilka universitet har juristutbildningen? Och vilka är intagen för respektive universitet?

http://www.vhs.se
Citera
2008-06-29, 23:52
Medlem
h8_religions avatar
Det ser inte alls ljust ut för att man ska komma in på 1,5 i HP-resultat på Jur.prog. i Lund den här höstterminen.

Någon som vet hur det funkar med reservplatser och dylikt, om det finns en chans att komma in den vägen även efter andrahandsurvalet är gjort? Eller är det andrahandsurvalet som är den absolut sista "instansen" för att komma in på något program?
Citera
2008-06-29, 23:56
Medlem
Lostkids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h8_religion
Det ser inte alls ljust ut för att man ska komma in på 1,5 i HP-resultat på Jur.prog. i Lund den här höstterminen.

Någon som vet hur det funkar med reservplatser och dylikt, om det finns en chans att komma in den vägen även efter andrahandsurvalet är gjort? Eller är det andrahandsurvalet som är den absolut sista "instansen" för att komma in på något program?
Är det inte så att man kan sno sig en plats om man dyker upp på uppropet och skriver in sig som reserv redan där? Har för mig att man kan gå om alla på reservplatser på det viset, men jag vet inte hur det är nuförtiden...
Citera
2008-06-30, 12:26
Medlem
VitNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostkid
Är det inte så att man kan sno sig en plats om man dyker upp på uppropet och skriver in sig som reserv redan där? Har för mig att man kan gå om alla på reservplatser på det viset, men jag vet inte hur det är nuförtiden...

Det lär inte funka, nej.

I Göteborg, när folk inte dyker upp, så börjar dom ringa efter en lista dom har. Bör vara så på de andra orterna också. Så har du ett högt reservnummer(dvs långt i från plats) så är nog chansen minimal.
Citera
2008-06-30, 15:58
Medlem
h8_religions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitNeger
Det lär inte funka, nej.

I Göteborg, när folk inte dyker upp, så börjar dom ringa efter en lista dom har. Bör vara så på de andra orterna också. Så har du ett högt reservnummer(dvs långt i från plats) så är nog chansen minimal.

Kan man vara reserv även efter andrahandsurvalet, eller är det bara efter förstahandsurvalet som man sedan kan få möjligheten att sätta upp sig som reserv?
Citera
2008-07-01, 22:34
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostkid

Så har det iaf inte funkat i Lund sedan 1990.

Citat:
Ursprungligen postat av h8_religion
Kan man vara reserv även efter andrahandsurvalet, eller är det bara efter förstahandsurvalet som man sedan kan få möjligheten att sätta upp sig som reserv?

Du kan vara reserv även då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in