Citat:
Ursprungligen postat av Mexxi
Råd sökes!!!
Läser på T1 ÖU. Trivs. Saknar dock familjen 50 mil bort.
Sökte därför "på nytt" till Lund.
Efter första urvalet:
LU program - HP reserv 96
LU fristående introduktions kurs - HP reserv 4
Chans på programmet??? Hur många reserver tas in i Lund? Skall jag göra något annat än att tacka ja till reservplatsen? Tänker på detta som folk skriver om att åka dit på upprop etc.
Om jag får en plats på den fristående kursen, hur stor är chansen att bli erbjuden en plats till T3?
Om jag inte tar något av alternativen kan man som jag förstått ansöka om studieortsbyte efter T3. Någon som har erfarenhet av hur "svårt" det är?
Hur skulle du gjort?
Vore super tacksam för svar!!
Läser på T1 ÖU. Trivs. Saknar dock familjen 50 mil bort.
Sökte därför "på nytt" till Lund.
Efter första urvalet:
LU program - HP reserv 96
LU fristående introduktions kurs - HP reserv 4
Chans på programmet??? Hur många reserver tas in i Lund? Skall jag göra något annat än att tacka ja till reservplatsen? Tänker på detta som folk skriver om att åka dit på upprop etc.
Om jag får en plats på den fristående kursen, hur stor är chansen att bli erbjuden en plats till T3?
Om jag inte tar något av alternativen kan man som jag förstått ansöka om studieortsbyte efter T3. Någon som har erfarenhet av hur "svårt" det är?
Hur skulle du gjort?
Vore super tacksam för svar!!
Jag läser i Lund
Tror inte du kommer in på programmet, men stå kvar som reserv. Det är väl första urvalet vi snackar om? Efter det andra urvalet tar dom inte in några reserver alls.
Att gå på uppropet för att knipa en plats har man inte gjort i Lund sedan typ 1990.
Vilken fristående kurs pratar du om? Glöm allt snack om att gå från fristående till programmet, i min klass var det 2 som försökte komma in den vägen, men bara en lyckades. Och då pratar vi förresten om folk som försökte hoppa på programmet efter att ha läst T1 som fristående, inte T2.
Vad gäller byte av studieort så beror ju det på vad du läst på ÖU. Antingen börjar du om från början eller så får du ringa en studievägledare och höra hur du ska tillgodoräkna dig det man läser i Lund på T1 under T2. Det är knappast så att man kan byta utan problem under grundterminerna. Ett smart steg vore att ringa dom istället för att fråga här, och då rekommenderar jag starkt att du pratar mycket om dina familjeskäl.
Ångestladdad månad väntar.