2009-08-05, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shiaha
har någon av er kommit in i Hp-kvoten och isåfall hur högt meritvärde? jag har 1.4 och kom inte in hoppas på reservplats dock..

13e reserv i HP-kvoten efter urval 1 med 1,5. Antagen i andra.
Citera
2009-08-05, 17:56
Medlem
WayneGretzkys avatar
Antagen i Uppsala efter andra urvalet med 1,5. Ord kan inte beskriva den lättnaden jag känner över att slippa Umeå!

Någon som vet vart man finner info om nollningen? Snackades om en facebook-grupp men hittade inget..
Citera
2009-08-05, 22:58
Medlem
r0g3rs avatar
Grattis till alla er som kommit in på juristprogrammet! Nu börjar man igen på ny kula!

Mina 18.6 till reserv 177 i Uppsala men blev iaf antagen till Örebro i första urvalet o köpt lägenhet!

lapplandia, det betyder att 77 st blev antagna i den gruppen (alltså av alla de som sökte med sina betyg)
Citera
2009-08-06, 00:43
Medlem
Cliclocks avatar
Antagen i Uppsala med 1.5

Stod som reserv nummer 1 så jag hade redan sagt upp lgh och fixat ny. Pinsamt om det hade skitit sig.
Citera
2009-08-06, 00:55
Medlem
Hur är det att läsa juridik i Köpenhamn, kan man jobba i Sverige om man tar en examen i Köpenhamn?
Citera
2009-08-06, 01:17
Medlem
black-swans avatar
Grattis alla som kommit in, framför allt till er som kommer studera i Uppsala

Bara till att invigas till en värld där karriären är allt. Bli vänner endast med de du kan ha nytta av. Du ska vara han som gömmer referenslitteraturen inte han som letar efter densamma. Äta eller ätas...
Citera
2009-08-06, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av black-swan

Bara till att invigas till en värld där karriären är allt. Bli vänner endast med de du kan ha nytta av. Du ska vara han som gömmer referenslitteraturen inte han som letar efter densamma. Äta eller ätas...

Har nyligen läst en bok som handlar lite grann om det där. "The slackers guide to law school - success without stress" heter den. Juan Doria heter författaren. Trots den halvkomiska titeln är det en hyfsat seriös bok måste jag säga...Han studerade juridik i USA och av allt jag har hört ( och läst ) så är stämningen ännu mer uppskruvad därborta, pga deras lite annorlunda sätt att rangordna studenternas prestationer. Han tar upp alla delarna av utbildningen, men en stor del av boken handlar om hur man ska lyckas prestera bra resultat samtidigt som man försöker undvika hetsen som trots allt råder...

Återstår att se om man lyckas Rekommenderar boken iaf, nyttig och kul läsning. Köpte den i USA, men den finns att få tag på här:

http://harvardcoopbooks.bncollege.com/webapp/wcs/stores/servlet/BNCBHomePage?storeId=52084&catalogId=10001&langId= -1
Citera
2009-08-06, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeness
en stor del av boken handlar om hur man ska lyckas prestera bra resultat samtidigt som man försöker undvika hetsen som trots allt råder...

http://harvardcoopbooks.bncollege.com/webapp/wcs/stores/servlet/BNCBHomePage?storeId=52084&catalogId=10001&langId= -1

låter väldigt intressant. vad hade han för tips när det gällde att undvika hetsen då?
Citera
2009-08-06, 13:42
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av black-swan

Vilket jävla dravel.
Citera
2009-08-06, 15:19
Medlem
r0g3rs avatar
Väldigt intressant att se att Umeå som hade 18.85 första urvalet damp ner till 18.5 och att örebro slog umeå igen dock med bara 0.001 hehe

Vet inte om jag ska känna mig dum att jag tacka nej till umeå o tog örebro (hade ju kommit in med mina 18.6). Umeås program är ju 8 år äldre än örebros... :S:S
Citera
2009-08-06, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r0g3r
Väldigt intressant att se att Umeå som hade 18.85 första urvalet damp ner till 18.5 och att örebro slog umeå igen dock med bara 0.001 hehe

Vet inte om jag ska känna mig dum att jag tacka nej till umeå o tog örebro (hade ju kommit in med mina 18.6). Umeås program är ju 8 år äldre än örebros... :S:S

Skitsamma. Plugga hårt.
Citera
2009-08-06, 15:36
Medlem
r0g3rs avatar
Det ska jag. Sen om jag lyckas knipa en plats som notarie så är det ju lugnt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem