2015-09-17, 02:56
Medlem
Skinballes avatar
Hm sitta och fylla på typ 15-20 gånger på tre timmar pga näsan för jämnan helt täppt och varje gång den "öppnar upp" sig känner man att man måste passa på för annars kanske man inte kan fylla på på flera timmar liksom..

Blev skickad till en annan lokal än den vi normalt befinner oss i på jobbet för att utföra något, minns ej vad men borde tagit en halvtimme kanske. Efter en timme ringer chefen och undrar hur det går, råkat snöa in på lite annat men är så gott som klar så säger att jag nästan är klar och snart kommer tillbaka. En timme senare ringer han igen och undrar vad fan jag håller på med. Jag har vid det här laget i princip omorganiserat hela lagret så säger att jag hittade lite annat att göra, han tror väl med största sannolikhet att jag sitter där och smiter undan jobb typ, han säger i alla fall åt mig att komma tillbaka nu. Självklart säger jag. Men jag måste ju förstås göra klart det jag tänkt medan jag fortfarande har systemet i huvudet, det går på 10 minuter max. En halvtimme till sen ringer han och så gott som skriker att nu får jag fan ta och komma tillbaka. Där fick jag ge vika..

Är svag för det där med att organisera och sortera när pulvret har grepp om mig.. Spenderade även cirka 3 timmar på jobbet med att försöka fixa ihop ett veckoschema för 5 eller 6 personer, ett skift/dag..

Även spenderat en hel natt på att gå ensam i staden och plocka ihop fem eller sex paket fimpar, inte ens åt mig själv utan till en kompis utan pengar och cigg..
Citera
2015-09-17, 21:34
Medlem
2WLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MicrograM
Kan få "mark-psykos" som jag vill kalla det.

Det är alltså ett maniskt letande på alla fyra och undersöka vad man kan hitta på marken/golvet. Har dock hittat lite smått och gott emellanåt (benzo, MDMA, pengar m.m.), men i 9 fall av 10 kryper jag bara omkring och hoppas på att finna något intressant, vilket typ aldrig händer.

Detta kan pågå en hel natt eller längre tills det börjar göra ont i kroppen och dagsljus börjar fylla rummet.

Har även hittat en väska på en gräsmatta som någon dumpat som skräp men knäpp som jag var letade jag runt i gräset efter innehållet som eventuellt måste slungats ur den trasiga handväskan och spridits över ett par kvadratmeter. Fick hallisar om kort, nycklar och smycken som bara sjönk djupare ner i jorden ju mer jag grävde efter dem
Slutade med att en polare cyklade förbi och avbröt mig när jag grävt relativt stora hål med mina bara händer och ser ut som en otvättad gruvarbetare (såg för jävla smutsig ut).

Det är nog det märkligaste jag har ägnat mig åt under höga doser amfetamin, annars är det det vanliga; går igenom grovsoprum, meckar med cyklar, städar - stökar ner - städar, går på urban exploration-utflykter....
Intressant, jag kan också bli drabbad av något som påminner om din "Mark-psykos", har tillbringat mer eller mindre hela dagar i skogen i sökandet på "Knarkgömmor" (andras), krafsar runt i hål i marken och skrevor, måste ju se ut som en rabiesansatt Mullvad i full action. En gång hittade jag en påse med vitt pulver i som jag mycket upphetsad naturligtvis tog med hem och nogsamt undersökte, dessvärre konstaterade jag besviket efter smakprov att det inte rörde sig om någon slags drog öht .
Kan på samma idoga vis vända ut och in på byrålådor, verktygslådor, kika under sängar (och i fluffiga mattor), om och om igen i sökandet på diverse prylar, oftast förstås förlupna tabletter, urtappat pulver eller ziplockpåsar med substanser som man tror sig minnas att man tappat alt gömt undan på fiffiga gömställen inomhus i Benzdimmans underbara glömska . Jag har även hela nätter (om och om)organiserat garaget, en annan gång förvandlade jag en stor fin syrenbuske till någon form av sånt där Japanskt miniträd med en kal trädstam med typ tre kvistar kvar längst upp, var väldigt nöjd med mitt sågarbete men var ju tvungen att kapa ned hela den lemlästade busken dagen efter med förhoppning att så få grannar som möjligt sett skapelsen (eller mig i färd att göra det med kvistar flygandes genom lyften på ett väldigt konstnärligt vis), ja jisses hahaha! Kanske skall starta upp en grupp för "Mark-psykos exkursioner för oss hobbyknarkisar som gillar att upprepa saker" .
Senast redigerad av 2WLD 2015-09-17 kl. 22:00.
Citera
2015-10-18, 21:50
Medlem
Tog en wake and bake efter gårdagens fylla vandrar mot pizzerian och röker upp. Beställer pizzan och sätter mig för att vänta. När pizzan är klar ställer jag mig upp och då smäller det till att stå upp var det jobbigaste som fanns, lyckas ändå betala och ta min pizza då blir det svart och helt plötsligt sitter jag på golvet med en pizzabagare som frågar hur det går. Försöker få ur mig att det går bra och reser mig för att gå igen kommer bara till dörren där rasar jag igen. Nu vill dom ringa ambulans och är helt övertygade om att jag har fått en epilepsianfall. Jag gör en kraftsamling och lyckas till slut ta mig ut och gå hem.
Citera
2015-10-19, 11:25
Medlem
lmnees avatar
I mina tidiga dagar när jag upptäckte benzo så hade jag och en vän en förmåga att ta lite för många av dessa innan vi drog på fest. Det gällde framförallt xanor men även ibland iktoviril.
Detta resulterade i ibland flöddrat tillstånd med total insikt av alla på festen att man gick på något. Det kändes dock bara riktigt illa den gång det gick värst.

Ingen aning om mängderna vi tog, men jag och min vän fick i oss alldeles för många xanor/och-eller ikoviril-piller alldeles för tidigt följt av öl en lördageftermiddag.
Minnesbild 1:
Jag är separerad från min vän och befinner mig utanför min flickväns första sittning med hennes nya klass och känner mig bara glad. Ser min flickvän och går mot henne och vill bara krama henne av kärlek.
Bilden jag fått beskrivit i efterhand av flickvän:
Jag hade kommit ragglandes in i lokalen(åtminstonde entren) och haft på mig en av mina egna skor och den andra min flickvän jag konstigt nog pressat på mig. Hade stått och försökt ta av mig jackan ett bra tag vinglandes in i allt möjligt. Vänner till min flickvän hade sett detta och min flickvän blivit helt bedrövad. Hade som tur var tagit mig därifrån rätt snabbt.

Minnesbild 2:
Denna är osäker, men befinner mig på en klubb och träffar en tidigare brud som gått i samma klass.
Hon var snygg och rätt känd för att festa hårt.
När jag börjar återfå minnet är klockan efter 00 och jag befnner mig hemma hos brudenmed några av hennes vänner och spelar kort, känner mighelt klart kraftigt benzad än men lyckas kontrollera mig någorlunda åtminstonde och hoppas jag bara upplevdes som kraftigt berusad.
Kvällen slutar med att jag klär av mig naken och lägger mig i hennes säng efter vännerna dragit. Bruden kläer av sig och hade absolut en 10a sexig kropp med riktigt heta underkläder. FAN tänker jag, kommer aldrig få upp den i mitt tillstånd.
Vi börjar i sängen, kysser och smeker men märker att min dick inte reagerar över huvudtaget. Börjar slicka henne då det alltid brukar funka och ger henne en härlig stund - men ICKET, sex uteblir och jag skäms och ber om ursäkt för min "vinballe".

SÅ summan blev att jag TOTALT skämt ut mig och dessutom min flickvän fruktansvärt ordentligt.
Till detta så var jag otrogen (om ej penetrerande sex).
- En av de kvällar jag haft mest ånger och ångest av efter efterhand.

Exempel på en mindre allvarlig men rätt pundigt beteende var när jag och två andra vänner hade intagit något för mycket benzo och hamnat i soffan framför tvn.
-Flickvän kommer hem och upptäcker oss sitta som cpn och titta på en kanal med endast BRUS på.
Hon får utbrott, mina vänner får panik och flyr, i flykten rasar en av vännerna som var rätt stor över skostället och totalt bryter sönder det.
Gav såklart ånger och ångest men även en smula komiskt.

Så, bara lite av de pundiga jag vart med om på benzo. Av övriga droger har jag bland mycket annat kommit till en extrema paranoia och pre-psykos där jag dock frivilligt ringde polis och frivilligt lades in på psyk några dagar - men dessa CS är en annan historia.
Citera
2015-10-19, 11:58
Medlem
SalamonDiEs avatar
har en polare som triggar mina värsta beteenden... vi hade snotat ett par gram kokain, hade precis tänt en joint så kom vi fram till dörren på en nattklubb i Köpenhamn
tyckte det va dumt å släcka den så jag la den i jackfickan haha... vakten bara "va fanden laver du mann"
då gick det en halvmeter hög låga från min ficka, jag märkte inte att hela jag stod & brann

samma polare & jag drog en lina på bardisken på en av Malmös större krogar, av nån anledning kastade dom ut oss direkt
Citera
2015-10-19, 19:10
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalamonDiE
har en polare som triggar mina värsta beteenden... vi hade snotat ett par gram kokain, hade precis tänt en joint så kom vi fram till dörren på en nattklubb i Köpenhamn
tyckte det va dumt å släcka den så jag la den i jackfickan haha... vakten bara "va fanden laver du mann"
då gick det en halvmeter hög låga från min ficka, jag märkte inte att hela jag stod & brann

Haha det fick mig att tänka på när jag och mina polare hade rökt på och var helt väck och jag ska röka cigg och tänder den och sedan tappar jag bort ciggen. Och frågar polarna var ciggen tog vägen. Och de säger att jag hade ingen cigg så, jag tände en ny cigg.
En stund senare känner jag hur varmt det blev och ser rök, då hade ciggen som jag tappade hamnat i innerfickan på jackan och jackan börjar brinna tur att jag inte fick några brandskador.
Citera
2015-11-03, 18:20
Medlem
Lanjelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Zazzio
Det är inte något pundigt beteende, det gör 50% av alla killar. Bekväm höjd och så slipper man stänk och dropp på byxorna.

Knackade på hos grannen och frågade efter rullpapper igår, han hade inget. Kom på senare att det inte var så smart, inte som att fråga om socker precis.

Haha jag har blivit frågad om rullpapper typ 10 gånger sedan jag flyttade hit till min lägenhet för något år sedan, blir även inbjuden på röka hos grannarna då och då. Så synd att jag inte kommer överens med CB, annars hade jag ju varit överlycklig :/
Citera
2015-11-03, 21:10
Medlem
Calogeros avatar
Stått inne och dansat i matbutiken då jag skulle betala för en Cola efter en hård ecstasynatt. Det konstiga var att det tog mig typ en halv minut att ta ett steg framåt, måste sett hysteriskt ut. När jag skulle rulla en spliff för ett tag sedan (vilket jag inte ens har lärt mig än) så blev den såklart skitkass, då kommer jag på snilleblixten att jag skall tejpa (!) holken på mitten så den håller. när jag står ute och röker sedan kommer jag på min idioti och beslutar mig för ett röka till mittenänden där tejpen satt för att sedan släcka den, byta håll och röka ifrån den sidan som jag tände på först. Samt att man petat sig mycket i näsan och fått upp snor blandat med amfetamin som man givetvis stoppat i mun...
Citera
2015-11-03, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Stått inne och dansat i matbutiken då jag skulle betala för en Cola efter en hård ecstasynatt. Det konstiga var att det tog mig typ en halv minut att ta ett steg framåt, måste sett hysteriskt ut.

Är du säker på att det inte ligger på Youtube?
Sålänge du inte skadar någon utan bara sprider glädje så uppskattar dom flesta ett sådant beteende.

Köpte mitt munchies-godis med enkronor, 134st Och det var ganska mycket folk i butiken, några kände att dom valt fel kassa?
Citera
2015-11-14, 16:42
Medlem
Efter en trip på 300ug syra köpt två vattenmeloner och gått runt med dom i timmar, troendes att dom var mina barn.

Hittat en blöt rökbit i en askkopp vid odenplan som blivit fimpad på, för att ta hem den och röka den med piptobak.

Varit tjackad och kört ratchet and clank, för att sedan springa ut i decimetertjock snö i morgonrock och tofflor för att jag trodde att varulven från harry potter jagade mig.

Stått och dansat i ett stationshus eftersom jag såg en gul böna (dom som sl sätter upp överallt) som ville dansa samt hörde psytrance.
Citera
2015-11-16, 01:47
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growmate
Efter en trip på 300ug syra köpt två vattenmeloner och gått runt med dom i timmar, troendes att dom var mina barn.

Hittat en blöt rökbit i en askkopp vid odenplan som blivit fimpad på, för att ta hem den och röka den med piptobak.

Varit tjackad och kört ratchet and clank, för att sedan springa ut i decimetertjock snö i morgonrock och tofflor för att jag trodde att varulven från harry potter jagade mig.

Stått och dansat i ett stationshus eftersom jag såg en gul böna (dom som sl sätter upp överallt) som ville dansa samt hörde psytrance.

Haha bland det roligaste jag läst på här på FB.
Citera
2015-11-16, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2WLD
Intressant, jag kan också bli drabbad av något som påminner om din "Mark-psykos", har tillbringat mer eller mindre hela dagar i skogen i sökandet på "Knarkgömmor" (andras), krafsar runt i hål i marken och skrevor, måste ju se ut som en rabiesansatt Mullvad i full action. En gång hittade jag en påse med vitt pulver i som jag mycket upphetsad naturligtvis tog med hem och nogsamt undersökte, dessvärre konstaterade jag besviket efter smakprov att det inte rörde sig om någon slags drog öht .
Kan på samma idoga vis vända ut och in på byrålådor, verktygslådor, kika under sängar (och i fluffiga mattor), om och om igen i sökandet på diverse prylar, oftast förstås förlupna tabletter, urtappat pulver eller ziplockpåsar med substanser som man tror sig minnas att man tappat alt gömt undan på fiffiga gömställen inomhus i Benzdimmans underbara glömska . Jag har även hela nätter (om och om)organiserat garaget, en annan gång förvandlade jag en stor fin syrenbuske till någon form av sånt där Japanskt miniträd med en kal trädstam med typ tre kvistar kvar längst upp, var väldigt nöjd med mitt sågarbete men var ju tvungen att kapa ned hela den lemlästade busken dagen efter med förhoppning att så få grannar som möjligt sett skapelsen (eller mig i färd att göra det med kvistar flygandes genom lyften på ett väldigt konstnärligt vis), ja jisses hahaha! Kanske skall starta upp en grupp för "Mark-psykos exkursioner för oss hobbyknarkisar som gillar att upprepa saker" .

Det där känner jag igen, det där maniska letandet. Har gått igenom varenda centimeter av lägenheten flera gånger, på något sätt är det en tillfredsställande känsla - man är nästan helt säker på att man kommer hitta något av värde vilken sekund som helst. Och visst, en liten knatch i folie och någon gammal zip-påse med rester har man väl hittat men den där storfångsten som man jagar har aldrig hittats. Däremot har jag gjort storfångster i andra sammanhang, en dag då alla mina dolcontin var slut - hade haft ett 100 pack men nu var de som sagt slut, låg dålig i sängen halva dagen och mådde skit tills jag bestämde mig för att leta lite, det i princip första jag gör är att dra ut en byrålåda och där ligger typ 15-20 piller eller mer i en stor påse från ett gammalt 100-pack, det kändes nästan som man hade hittat diamanter eller något, gick en våg av eufori igenom mig. En annan gång hade jag tänkt köpa oxy men pengarna var slut så avslutade aldrig affären även om jag verkligen behövde tabletterna (detta var på den tiden då folk hade hushmail-adresser och inga darknet sidor var uppfunna) hade skickat in beställningen men kunde aldrig betala, men tydligen gjorde säljaren något fel för dagen efter trillade typ 5 st kartor med oxy ner i min brevlåda, blev så klart förvånad men framför allt glad då jag upptäckte detta. Nej, jag betalade aldrig. Den killen gick knappast i konkurs för den sakens skull, han skröt ofta med hur mycket han tjänade.

Edit: Kom på en annan med letnoja då jag var på avgiftning, en gammal tjackpundare sprang runt hela dagarna och letade efter droger, kollade i blomkrukor, bland sällskapsspel och div lådor och annat och snackade med mig om att på såna här ställen finns det alltid gömmor med droger. Någon dag senare då vi skulle äta så kom han fram till mig och viskade lite diskret och frågade om jag ville med och röka och visade en liten brun bit som han hade i handen, jag såg direkt att det var en jordklump från en blomkruka, men det såg tydligen inte han. Antar att han sen gick och rökte detta, om det kickade på bra vet jag inte, troligtvis inte för efter detta så slutade han leta vilket han hade gjort konstant i 3-4 dagar.
Senast redigerad av ausradieren 2015-11-16 kl. 03:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in