Citat:
Ursprungligen postat av
2WLD
Intressant, jag kan också bli drabbad av något som påminner om din "Mark-psykos", har tillbringat mer eller mindre hela dagar i skogen i sökandet på "Knarkgömmor" (andras), krafsar runt i hål i marken och skrevor, måste ju se ut som en rabiesansatt Mullvad i full action. En gång hittade jag en påse med vitt pulver i som jag mycket upphetsad naturligtvis tog med hem och nogsamt undersökte, dessvärre konstaterade jag besviket efter smakprov att det inte rörde sig om någon slags drog öht

.
Kan på samma idoga vis vända ut och in på byrålådor, verktygslådor, kika under sängar (och i fluffiga mattor), om och om igen i sökandet på diverse prylar, oftast förstås förlupna tabletter, urtappat pulver eller ziplockpåsar med substanser som man tror sig minnas att man tappat alt gömt undan på fiffiga gömställen inomhus i Benzdimmans underbara glömska

. Jag har även hela nätter (om och om)organiserat garaget, en annan gång förvandlade jag en stor fin syrenbuske till någon form av sånt där Japanskt miniträd med en kal trädstam med typ tre kvistar kvar längst upp, var väldigt nöjd med mitt sågarbete men var ju tvungen att kapa ned hela den lemlästade busken dagen efter med förhoppning att så få grannar som möjligt sett skapelsen (eller mig i färd att göra det med kvistar flygandes genom lyften på ett väldigt konstnärligt vis), ja jisses hahaha! Kanske skall starta upp en grupp för "Mark-psykos exkursioner för oss hobbyknarkisar som gillar att upprepa saker"

.
Det där känner jag igen, det där maniska letandet. Har gått igenom varenda centimeter av lägenheten flera gånger, på något sätt är det en tillfredsställande känsla - man är nästan helt säker på att man kommer hitta något av värde vilken sekund som helst. Och visst, en liten knatch i folie och någon gammal zip-påse med rester har man väl hittat men den där storfångsten som man jagar har aldrig hittats. Däremot har jag gjort storfångster i andra sammanhang, en dag då alla mina dolcontin var slut - hade haft ett 100 pack men nu var de som sagt slut, låg dålig i sängen halva dagen och mådde skit tills jag bestämde mig för att leta lite, det i princip första jag gör är att dra ut en byrålåda och där ligger typ 15-20 piller eller mer i en stor påse från ett gammalt 100-pack, det kändes nästan som man hade hittat diamanter eller något, gick en våg av eufori igenom mig. En annan gång hade jag tänkt köpa oxy men pengarna var slut så avslutade aldrig affären även om jag verkligen behövde tabletterna (detta var på den tiden då folk hade hushmail-adresser och inga darknet sidor var uppfunna) hade skickat in beställningen men kunde aldrig betala, men tydligen gjorde säljaren något fel för dagen efter trillade typ 5 st kartor med oxy ner i min brevlåda, blev så klart förvånad men framför allt glad då jag upptäckte detta. Nej, jag betalade aldrig. Den killen gick knappast i konkurs för den sakens skull, han skröt ofta med hur mycket han tjänade.
Edit: Kom på en annan med letnoja då jag var på avgiftning, en gammal tjackpundare sprang runt hela dagarna och letade efter droger, kollade i blomkrukor, bland sällskapsspel och div lådor och annat och snackade med mig om att på såna här ställen finns det alltid gömmor med droger. Någon dag senare då vi skulle äta så kom han fram till mig och viskade lite diskret och frågade om jag ville med och röka och visade en liten brun bit som han hade i handen, jag såg direkt att det var en jordklump från en blomkruka, men det såg tydligen inte han. Antar att han sen gick och rökte detta, om det kickade på bra vet jag inte, troligtvis inte för efter detta så slutade han leta vilket han hade gjort konstant i 3-4 dagar.