Okej, det här är något skäms för en del. Men kan väl berätta om det ändå. Det här var för snart två år sedan när jag använde droger alldeles för mycket för mitt eget bästa och det helt enkelt hade spårat ur. Fick på min dåvarande arbetsplats reda på att jag som timmis inte var lika intressant längre, och mina timmar skulle bli färre och färre.
Det här tog verkligen ned mitt mående till botten och jag åkte hem där jag deppade ned mig. Bestämde mig samma kväll för att beställa hem 5 gram pentylon plus 500 mg 6-MAPB. Pentylonet skulle bara vara ett verktyg för att fly bort den verklighet jag hade framför mig, därefter var jag påtänd av eländet i en vecka. Sov och åt väl hyfsat, men inte alls som jag annars gör.
Var framme på den åttonde dagen och påsen med pentylon var slut. Hade tidigare bestämt att 6-MAPB't skulle användas vid ett speciellt tillfälle, men jag tänkte bara "fuck it" och bombade 250 mg. Tiden gick och toleransen från pentylonet gjorde förmodligen sitt, jag bestämde mig för att bomba resten likaså. Sedan pang...
Jag lade mig i soffan i vardagsrummet den där fredagskvällen, föräldrarna var inte hemma den helgen. (tur nog). Tiden går och jag befinner mig i himmelen, tills jag bara reflekterar över att jag inte haft någon som helst koll på klockan. Strax efteråt förstår jag att det fan var söndag förmiddag, jag hade alltså varit igång i nästan två hela dygn. Hade jag ätit? Nej, såklart. Panik utbryter och jag kastar mig ut i hallen mot köket och någon form av mat, men halvvägs dit blir det svart. Hör direkt efter en smäll och förstår att det är mitt huvud som skapat ljudet i fallet. Kravlar mig upp och släpar mig in på toaletten istället och gör det jag ska göra, för att där svimma åter en gång. Kravlar mig upp igen och tar mig in i köket med svetten rinnandes över hela kroppen.
Kände att jag i det läget inte brydde mig ett skit om något egentligen så tryckte i mig ett par smörgåsar och ett glas mjölk, ett par tydligen väldigt starka bensodiazepiner och sedan slängde jag mig i sängen och sov över 15 timmar. Sedan när familjen kom tillbaka på kvällen var det bara att hålla god min.
Sköter det här med droger mer ansvarsfullt idag, hade ett halvår där jag var helt ren och efter det har jag helt enkelt tagit något när det känts rätt. Får bara se till att lära mig av historien och mina misstag.