2011-08-03, 14:19
Medlem
toxicvaccines avatar
Hur länge kan man bära på klamydia utan att man blir steril? (kille).
Citera
2011-08-07, 03:11
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toxicvaccine
Hur länge kan man bära på klamydia utan att man blir steril? (kille).

I praktiken så länge du klarar uthärda smärtan från bitestiklarna och taggtråden du kissar Dock kan du bära bakterierna utan att få någon inflammation (=symtom).

I teorin, tja.. mycket propaganda. Har inte hört talas om någon kille som blivit steril av klamydia som haft symtomen. Värre dock för tjejer!
Citera
2011-08-07, 22:48
Medlem
Hej, hur är det om man har blivit smittad från något krogragg och man inte har en blekaste aning vad människan hette eller överhuvudtaget kom ihåg vem det var?
Hur blir det då med den smittskydds lagen om man inte vet vem det var för man var så jävla tankad?
Citera
2011-08-16, 23:29
Medlem
Hej!

Träffade en kille ute för två veckor sen, blev lite för full och råkade få hem honom.. och använde inte kondom. Ville inte ha mer med honom att göra sen men idag fick jag mail från hans psyksjuka ex där det stod att han tydligen gett henne klamydia och hon flikade även in att de legat med varann fem timmar innan han träffat mig, vilket känns ganska onödigt i sammanhanget. Så jag ringde honom och undrade varför hon hör av mig och frågar om det är sant om klamydian vilket han påstår att det inte är utan att hon är helt störd som skriver dumma påhitt till hans kompisar och familj. Kan tillägga att hon kom i mjukisbyxor fly förbannad på utestället där jag träffade killen. Vill ju gärna tro på killen då han verkar reko men har ändå bestället hem ett test för säkerhets skull liksom. Nu till frågan

Hur lång tid tar det innan man får hem det?
nån som har nån erfarenhet från såna här beställda test?
Citera
2011-08-16, 23:38
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnuggisen
Hej!

Träffade en kille ute för två veckor sen, blev lite för full och råkade få hem honom.. och använde inte kondom. Ville inte ha mer med honom att göra sen men idag fick jag mail från hans psyksjuka ex där det stod att han tydligen gett henne klamydia och hon flikade även in att de legat med varann fem timmar innan han träffat mig, vilket känns ganska onödigt i sammanhanget. Så jag ringde honom och undrade varför hon hör av mig och frågar om det är sant om klamydian vilket han påstår att det inte är utan att hon är helt störd som skriver dumma påhitt till hans kompisar och familj. Kan tillägga att hon kom i mjukisbyxor fly förbannad på utestället där jag träffade killen. Vill ju gärna tro på killen då han verkar reko men har ändå bestället hem ett test för säkerhets skull liksom. Nu till frågan

Hur lång tid tar det innan man får hem det?
nån som har nån erfarenhet från såna här beställda test?
Har du beställt testet från "Mina vårdkontakter" så är det samma test som används hos läkare.
Citera
2011-08-20, 03:44
Medlem
God Kväll alla flashbackare har bara några snabba frågor...

Kan klamydia bara smitta genom att kuken är i slidan eller kan den smitta av "sexuella vätskor" även fast man inte har samlag?

Hur vet man att man har klamydia till 100%? förutom att man inte tar ett test.. hört att man ska tydligen kissa taggtråd osv och läste det på några tidigare frågor.. men gör det verkligen grymt ont och då vet man det eller svider det bara?

mvh Sven Rajpa
Senast redigerad av svenrajpa 2011-08-20 kl. 03:47.
Citera
2011-08-20, 09:08
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenrajpa
God Kväll alla flashbackare har bara några snabba frågor...

Kan klamydia bara smitta genom att kuken är i slidan eller kan den smitta av "sexuella vätskor" även fast man inte har samlag?

Hur vet man att man har klamydia till 100%? förutom att man inte tar ett test.. hört att man ska tydligen kissa taggtråd osv och läste det på några tidigare frågor.. men gör det verkligen grymt ont och då vet man det eller svider det bara?

mvh Sven Rajpa
https://www.flashback.org/sp30937389
Citera
2011-08-21, 16:04
Medlem
Tjena Flashback.

Krökade i fredags och hade det trevligt, på natten så slickade jag en tös och nu 2 dagar efter så har jag ruskigt ont i halsen, kan det möjligtvis vara nån könssjukdom? eller bara en lite förskylning? läste nånstans att det brukar ta upp till 1-2 veckor innan viruset har ökat sig tillräckligt.

nån som vet?
Citera
2011-08-21, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outpost
Tjena Flashback.

Krökade i fredags och hade det trevligt, på natten så slickade jag en tös och nu 2 dagar efter så har jag ruskigt ont i halsen, kan det möjligtvis vara nån könssjukdom? eller bara en lite förskylning? läste nånstans att det brukar ta upp till 1-2 veckor innan viruset har ökat sig tillräckligt.

nån som vet?

Jag frågade faktiskt om hon hade nån könsjukdom och när hon testade sig senast, hon sa då att hon inte hade någon könsjukdom men, ja man blir lite funderasam
Citera
2011-08-22, 22:58
Medlem
robban200s avatar
Hur lång tid tar det innan man fått svar på sitt klamydia test? Ska dra om en vecka o vara borta i 6 månader. Fick ett brev idag om att jag kanske hade klamme...
Citera
2011-08-24, 15:33
Medlem
Tjo alla flashbackare har en till liten fråga angående klamydia!

Har käkat pencellin i ca 2½ vecka (Inte pg.a detta utan av öroninflammation samt bihålsinflammation) Men om inte jag minns fel så äter man pencillin mot klamydia också då finns det väl ändå ingen risk att man kan ha det eller?
Citera
2011-08-24, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outpost
Tjena Flashback.

nån som vet?
Tror inte att det går så fort som 2 dagar. Man kan iaf inte testa sig inom 2 veckor tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av robban200
Hur lång tid tar det innan man fått svar på sitt klamydia test? Ska dra om en vecka o vara borta i 6 månader. Fick ett brev idag om att jag kanske hade klamme...
1 vecka. (i alla fall i stockholmsområdet)
Citat:
Ursprungligen postat av svenrajpa
Tjo alla flashbackare har en till liten fråga angående klamydia!

Har käkat pencellin i ca 2½ vecka (Inte pg.a detta utan av öroninflammation samt bihålsinflammation) Men om inte jag minns fel så äter man pencillin mot klamydia också då finns det väl ändå ingen risk att man kan ha det eller?
Du äter inte samma typ av pencellin i alla fall men har du tur som kanske det du åt botar klamydia också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in