Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-07-20, 13:27
  #1
Medlem
Lacerdas avatar
En gammal flickvän kontaktade mig och hävdade att jag hade givit henne Humant Pappiloma Virus som är en variant på Klamydia. Den hade orsakat en cancer i livmodern på henne.

Jag gick till doktorn som kollade mig och sa att det finns inga spår.
-Har du fått hallonslikande blåsor runt ollonet? Frågade Dr. Dre
-Never. sade jag.

Flickan fortsätter och säger att hon inte har varit med någon annan än mig.

Kan det vara så att jag har burit på viruset och smittat vidare utan att det kommer fram på mig själv och sen försvinner ur mitt system?

Ska man kanske ge flickan en smäll för att få mig att gå omkring orolig?

Confused
Citera
2004-07-20, 13:50
  #2
Medlem
H.E.L.s avatar
Humant Papilloma är kondylom. Kan du inte få cancer av. Prygla slynan.

De flesta bär på kondylomvirus men det bryter inte ut, så därför syntres det inte hos farbror doktorn.


Edit. Läs mer här

http://www.fass.se/LIF/lakarbok/arti...articleID=4215
Citera
2004-07-20, 14:22
  #3
Medlem
RoppTorskMMs avatar
HEL du har fel...man kan få cancer av det visst...lr iaf tjejer...för killar är det i stort sett helt ofarligt...tro mig, jag har skiten så jag har kollat upp alla möjliga fakta....
Citera
2004-07-20, 14:25
  #4
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoppTorskMM
HEL du har fel...man kan få cancer av det visst...lr iaf tjejer...för killar är det i stort sett helt ofarligt...tro mig, jag har skiten så jag har kollat upp alla möjliga fakta....


Du har rätt. Hittade följande.

Är kondylom farligt?Nej, kondylom kan vara kosmetiskt störande och ge klåda och kännas besvärande, kanske speciellt när man har en ny partner men det är inte ett farligt tillstånd. VISSA i familjen humant papilloma virus kan ge cellförändringar och i sällsynta fall cancer på livmodertappen hos kvinnor men detta kontrollerar man hos sin gynekolog och förändringarna är behandlingsbara. Kondylom gör det INTE svårare att få barn. Kondylom kan ibland ge mer problem under graviditeten. Dessa förändringar går ofta tillbaka av sig självt efter förlossningen, de ger inte fosterskador eller försvårar förlossningen.
Citera
2004-07-20, 14:42
  #5
Medlem
RoppTorskMMs avatar
Jupp

Som sagt jag har skiten... :/ jävla brudar som ger mig sånt skit alltså... :mad:
Citera
2004-07-20, 14:57
  #6
Banned
Turbo-Niclass avatar
Jag har också haft skiten....fick pänsla bort det med något sådant frätande medel
Citera
2004-07-20, 15:06
  #7
Medlem
RoppTorskMMs avatar
Jadu, jag brände bort dom...Kändes som krigsskador när jag gick därifrån...det va nog inte det roligaste jag gjort om jag säger så...

Men nu ska man tydligen va frisk, så de e väl bara att köra på...
Citera
2004-07-20, 21:04
  #8
Medlem
Porrpojkes avatar
Har oxå haft kondylom o har det säkert fortfarande för alltemellanåt dyker det upp små blåsor(ser ut som vårtor) på ollonet, trots att jag blivit behandlad för det med påpensling av medel modell nagellack...förjävligt att dom stygga små flickorna alltid ska vara smutsiga... :mad:
Citera
2004-07-21, 01:32
  #9
Medlem
Spravas avatar
Jag tror jag har kondylom nu. Fått två pytteprickar som ser ut som vårtor. Dom satt där i två månader sen försvann dom. Sen dess har jag inte fått nåt. Men sen har jag sjukt bra imunförsvar så kanske har med det att jag inte får några direkta utslag.
Citera
2004-07-23, 00:39
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
En gammal flickvän kontaktade mig och hävdade att jag hade givit henne Humant Pappiloma Virus som är en variant på Klamydia. Den hade orsakat en cancer i livmodern på henne.

Jag gick till doktorn som kollade mig och sa att det finns inga spår.
-Har du fått hallonslikande blåsor runt ollonet? Frågade Dr. Dre
-Never. sade jag.

Flickan fortsätter och säger att hon inte har varit med någon annan än mig.

Kan det vara så att jag har burit på viruset och smittat vidare utan att det kommer fram på mig själv och sen försvinner ur mitt system?

Ska man kanske ge flickan en smäll för att få mig att gå omkring orolig?

Confused

Korrigering bara. Kondylom är som sagt en virussjukdom, klamydia är en bakteriesjukdom, alltså något helt annat. Klamydia kan således behandlas med antibiotika, kondylom icke!
Citera
2005-02-07, 09:55
  #11
Awaiting Email Confirmation
Självmedicinera mot klamydia

Tänkte köra en självmedicinering mot klamydia. Jag har precis träffat en tjej och efter en längre tid som singel vill jag vara på den säkra sidan. Jag har haft MÅNGA oskyddade samlag. Hur lång är en kur på Vibramycin? Och vilken dosering?
Citera
2005-02-07, 10:19
  #12
Medlem
H.E.L.s avatar
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2

Kolla alltid FASS vad gäller läkemedel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback