Citat:
Ursprungligen postat av Skojarn
Levofloxacin och ofloxacin är ungefär lika bra som azithromycin och doxycyklin på klamydian.
Eftersom du har fått återfall så många gånger av en kortare kur hade jag tagit dessa i fyra veckor för säkerhets skull. Du vill inte göra bakterien resistent mot dessa preparat också.
Moxifloxacin fungerar förmodligen också men är inget du skulle få utskrivet. Det är väldigt dyrt och biverkningarna är långt fler än för de tidigarenämnda preparaten.
Okej!
Tror du det blir för mycket att äta 300mg Tarivid två gånger per dag i 3-4 veckor eller ska man äta typ 400/500/600mg en gång per dag i 3-4 veckor? Grejen är att jag ska på solresa om 4 veckor och man ska ju undvika solljus. Därför undrar jag om man göjer dosen lite, 600 mg om dagen i 3 veckor, ger det samma effekt som 400 mg/ dag i 4 veckor, eller är det tiden som räknas och inte styrkan/mängden kanske?
En sak till.. Hur mycket påverkas Tarivid av alkohol? Om man skulle festa 1 eller 2 gånger under dom veckorna man äter skulle det påverka mycket? Dock festa med motta såklart.
Jag vill ABSOLUT inte göra bakterien resistens igen så all hjälp är välkommen.