Jag hade skiten för cirka 1½ månad sen. Efter misstankar då jag fick alla symptom så beställde jag ett hemtest på
www.klamydia.se. Otroligt enkelt!
Får hem ett provrör och instruktioner i ett slutet kuvert sen är det bara att skicka det och det testas på sahlgrenska i göteborg och så får man en kod som man kan logga in på deras hemsida för att se om man är positiv/negativ.
Jag fick ju då positiv så då var det bara att knata ner till ungdomsmottagningen/vårdcentral, säga att man gjort test på klamydia.se och gav dom ens kod så dom kunde se så man verkligen var positiv på datorn och sen fick jag 2x 1000mg tabletter (minns tyvärr inte vad dom hette) som båda skulle tas på en gång och efter 10 dagar var det borta
Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan_79
Nej, det vore brott mot sekretesslagen. Den du uppgivit får veta detta: "En person har uppgivet att du kan vara smittad med klamydia" Ingen om vem som uppgett detta.
Dom måste dock nämna vilken månad det var man hade sex och om hon inte haft sex med någon annan under den månaden så kan hon nog ganska lätt komma på vem det var. Jag skulle tydligen bli anmäld av en brud för jag gett henne klamydia jag inte hade en aning om att jag hade vid tillfället (wtf??). Fick massa hot på telefonen av nån killkompis till henne och grejer haha!