2011-07-14, 15:59
Medlem
Vart går det att beställa endagsdos (1g) mot klamydia från säkert nätapotek?
Citera
2011-07-15, 00:26
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piss-Lasse

När det gäller klamme är ju allt väldigt gratis och sekretessbelagt, så varför inte bara gå till en VC?
Citera
2011-07-15, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distans
När det gäller klamme är ju allt väldigt gratis och sekretessbelagt, så varför inte bara gå till en VC?

Drygt med tider på sommaren.

Någon, please?
Citera
2011-07-17, 23:31
Medlem
http://www.itapoteket.com/vibramycin-3pack-p-309.html

är detta 3 st engångstabletter?
Citera
2011-07-18, 01:52
Medlem
distanss avatar
Citat:
Drygt med tider på sommaren.

Det är ju bara att ringa och säga att du ska lämna ett urinprov då du tror du har fått klamydia. Det löser sjuksköterskorna med en plastmugg på 2 minuter. Alternativt bara gå dit, dom flesta VC har väl en egen avdelning för provtagning med kölapp? (pga alla pensionärer). Alternativt beställ ett hemtest.

Kan tyvärr inte hjälpa dig med andra tips..

Citat:
http://www.itapoteket.com/vibramycin-3pack-p-309.html

är detta 3 st engångstabletter?

Lät dyrt.. Du har ingen fästingbiten hund du kan skicka in till en veterinärklinik?
Citera
2011-07-18, 14:29
Medlem
Widilinskis avatar
Jag hade skiten för cirka 1½ månad sen. Efter misstankar då jag fick alla symptom så beställde jag ett hemtest på www.klamydia.se. Otroligt enkelt!
Får hem ett provrör och instruktioner i ett slutet kuvert sen är det bara att skicka det och det testas på sahlgrenska i göteborg och så får man en kod som man kan logga in på deras hemsida för att se om man är positiv/negativ.

Jag fick ju då positiv så då var det bara att knata ner till ungdomsmottagningen/vårdcentral, säga att man gjort test på klamydia.se och gav dom ens kod så dom kunde se så man verkligen var positiv på datorn och sen fick jag 2x 1000mg tabletter (minns tyvärr inte vad dom hette) som båda skulle tas på en gång och efter 10 dagar var det borta

Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan_79
Nej, det vore brott mot sekretesslagen. Den du uppgivit får veta detta: "En person har uppgivet att du kan vara smittad med klamydia" Ingen om vem som uppgett detta.

Dom måste dock nämna vilken månad det var man hade sex och om hon inte haft sex med någon annan under den månaden så kan hon nog ganska lätt komma på vem det var. Jag skulle tydligen bli anmäld av en brud för jag gett henne klamydia jag inte hade en aning om att jag hade vid tillfället (wtf??). Fick massa hot på telefonen av nån killkompis till henne och grejer haha!
Senast redigerad av Widilinski 2011-07-18 kl. 14:32.
Citera
2011-07-21, 16:00
Medlem
Jag har 2 frågor.

#1: På vårdguiden står det att man kan välja på att meddela de möjligt smittade personerna själv eller att de tar kontakt med personerna i fråga åt en. Hur säkerställer de att man har meddelat personerna i fråga?

#2: Är det bråttom att testa sig om man mistänker att man är infekterad. Hur många veckor/månader efter att man har märkt symptom bör man påbörja en behandling för att vara på den säkra sidan?
Citera
2011-07-26, 00:10
Medlem
Citat:

Goldpharm levererar och det är inte olagligt på något sätt för företaget har egna läkare som skriver ut recepten! du behöver bara skriva vad du lider av och ditt hälsotillstånd! så det blir aldrig fast i tullen! Det du är ute efter är doxy eller Azitromax!! lycka till
Citera
2011-07-26, 23:15
Medlem
Hej,

tänkte höra om det är någon tjej som har testat sig med något av de där hemtesterna? Tog testet från vitadox
alldeles nyss. Jag tyckte det gjorde för jäkla ont att föra upp topsen + att det kom lite blod trots att jag är 100 på
att jag inte har någon blödning. Kan det varit mina slemhinnor som tog stryk och började blöda lite? För risken kan väl inte vara så jävla stor att jag förde upp den i urinröret?
Citera
2011-07-27, 10:22
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farinsocker
Hej,

tänkte höra om det är någon tjej som har testat sig med något av de där hemtesterna? Tog testet från vitadox
alldeles nyss. Jag tyckte det gjorde för jäkla ont att föra upp topsen + att det kom lite blod trots att jag är 100 på
att jag inte har någon blödning. Kan det varit mina slemhinnor som tog stryk och började blöda lite? För risken kan väl inte vara så jävla stor att jag förde upp den i urinröret?
Du kan ju börja med att föra in ett finger och kolla vart vaginan ligger. Nej det ska inte göra ont med en pinne i vagina, i urinröret däremot gör det ont. Ta ett nytt prov!
Citera
2011-07-27, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan_79
Du kan ju börja med att föra in ett finger och kolla vart vaginan ligger. Nej det ska inte göra ont med en pinne i vagina, i urinröret däremot gör det ont. Ta ett nytt prov!

Jag antar att testet inte kommer att vara tillförlitligt? Dock så finns det ju slemhinnor i urinröret också, men de kanske inte påverkas av klamydian?

Det var garanterar urinröret jag stoppade in topsen i. Jag var tydligen lite för stressad och slant. Kissar blod och har så ont att jag måste gråta lite efteråt. Urinvägsinfektionen kommer väl som ett brev på posten nu.
Citera
2011-07-28, 20:09
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farinsocker
Jag antar att testet inte kommer att vara tillförlitligt? Dock så finns det ju slemhinnor i urinröret också, men de kanske inte påverkas av klamydian?

Det var garanterar urinröret jag stoppade in topsen i. Jag var tydligen lite för stressad och slant. Kissar blod och har så ont att jag måste gråta lite efteråt. Urinvägsinfektionen kommer väl som ett brev på posten nu.
Prov i urinröret kan påvisa klamydia, men det är inte alls lika tillförlitligt som vaginalprov. Eftersom lab utgår från att det är ett vaginalprov blir det än mer osäkert. Ta nytt prov!

Drick ordentligt och om det inte ger med sig gå till VC och ta prov för urinvägsinfektion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in