2010-11-19, 21:26
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockish
Om man vill påskynda botandet av klamydian, skulle man kunna ta två tabletter om dagen istället för en? Första dagen tar man ju två så varför inte fortsätta tänkte jag. Eller till och med allihopa samtidigt? Någon som prövat? Sjukt segt att vänta 9 dagar när man ska åka utomlands en vecka och påbörjar kuren dagen innan avresa. Självklart så kan man ju fråga en läkare eller whatever men dom kommer ju uppenbarligen hålla stenhårt på det rekommenderade sättet som vanligt men dom försöker ju även tuta i en att man inte ska kröka under kuren vilket är rent skitsnack.

Gissningsvis har du fått Doxyferm och dom ska tas 2+1+1+1+1+1+1+1+1+1. Det finns andra varianter som man bara tar 2 tabletter av, men inte denna.

Från FASS:
Om du glömt att ta Doxyferm

Ta inte dubbla doser för att kompensera de doser du glömt.

...

Alkohol förkortar halveringstiden för doxycyklin

Så visst, gör som du vill. Risken är att du får kissa taggtråd igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Santa4U
Min kur är över på torsdag är det okej att ha sex den dagen då?

Har du bara någon att sexa med så är det lugnt

Citat:
Ursprungligen postat av kerano
3 dagar kvar på kuren, har fortfarande lite symptom dåligt tecken?

Definiera lite symptom? Svälj inte ner tabletterna med mjölk eftersom kalcium minskar effekten. Äter du några andra tabletter kan det också påverka.

Då var man tillbaka i denna tråden igen
Citera
2010-11-26, 10:37
Medlem
Santa4Us avatar
Tack Distans för ditt svar.

Sexade förra torsdagen när jag precis avslutade kuren, så var lite orolig.
Fast det verkar ju vara lugnt
Citera
2010-11-28, 20:29
Medlem
En snabb fråga bara, mina damer och herrar.

Min Doxyferm-kur är över nu på Tisdag.
Är det nödvändigt att vänta med att ha sex ett par dagar,
eller är det bara att ligga järnet på Onsdagen?
Senast redigerad av Oluja 2010-11-28 kl. 20:32.
Citera
2010-11-28, 20:50
Medlem
hne664s avatar
tjena!
står säkert någonstans men orkar inte läsa igenom 91 sidor.
hade tänkt att testa mig i morgon och om vi leker med tanken att jag e positiv, måste jag då uppge dom man haft sex med även om man haft kondom under samlaget?
Citera
2010-11-28, 21:21
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hne664
tjena!
står säkert någonstans men orkar inte läsa igenom 91 sidor.
hade tänkt att testa mig i morgon och om vi leker med tanken att jag e positiv, måste jag då uppge dom man haft sex med även om man haft kondom under samlaget?
Ja. Kondom skyddar bra mot smitta, dock inte hundraprocentigt säkert.
Citera
2010-11-29, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockish
Om man vill påskynda botandet av klamydian, skulle man kunna ta två tabletter om dagen istället för en? Första dagen tar man ju två så varför inte fortsätta tänkte jag. Eller till och med allihopa samtidigt? Någon som prövat? Sjukt segt att vänta 9 dagar när man ska åka utomlands en vecka och påbörjar kuren dagen innan avresa. Självklart så kan man ju fråga en läkare eller whatever men dom kommer ju uppenbarligen hålla stenhårt på det rekommenderade sättet som vanligt men dom försöker ju även tuta i en att man inte ska kröka under kuren vilket är rent skitsnack.

Var glad att du inte fick samma kur som mig. Jag fick käka 2x 100mg i 15 dagar, doxycyklin.

Gav dock upp efter 13 dagar eftersom att jag överallt annars läst att människor blir botade av exakt samma kur 9x 100mg. Så förstår inte varför min jävla idiotläkare envisades med att tvinga mig käka i 15 dagar dubbla dosen.

Nåja, blev i alla fall frisk i fredags och är tiptop igen.
Citera
2010-11-30, 00:38
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oluja
En snabb fråga bara, mina damer och herrar.

Min Doxyferm-kur är över nu på Tisdag.
Är det nödvändigt att vänta med att ha sex ett par dagar,
eller är det bara att ligga järnet på Onsdagen?

Snabbt svar; läs inlägget innan ditt :P

Citat:
Ursprungligen postat av Potatisskalar1
Var glad att du inte fick samma kur som mig. Jag fick käka 2x 100mg i 15 dagar, doxycyklin.

Gav dock upp efter 13 dagar eftersom att jag överallt annars läst att människor blir botade av exakt samma kur 9x 100mg. Så förstår inte varför min jävla idiotläkare envisades med att tvinga mig käka i 15 dagar dubbla dosen.

Haha, låter nästan som din läkare läst fel och gett dig normaldosen för borrelia istället!
Citera
2010-11-30, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Snabbt svar; läs inlägget innan ditt :P

Haha, låter nästan som din läkare läst fel och gett dig normaldosen för borrelia istället!

Jo, fattar inte att jag var så dum att jag faktiskt fortsatte käka dubbla dosen i 13 dagar också haha. Till slut kom den andra helgen utan dricka och jag vägrade!! Så spånade mer på nätet och insåg att det var ren idioti att fortsätta kuren ut. Nåja, bättre att vara på den säkra sidan, right?
Citera
2010-11-30, 16:31
Medlem
keranos avatar
vilken tid ringer ungdoms mot om man fått ett positivt prov. gjorde om provet förra tisdagen. sitter på helspänn nu.
Citera
2010-11-30, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kerano
vilken tid ringer ungdoms mot om man fått ett positivt prov. gjorde om provet förra tisdagen. sitter på helspänn nu.

Inom en vecka, ringer dom inte till 19.00 så kan du vara lugn, då är du negativ.
Citera
2010-11-30, 18:35
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:

Det var inte så att du hade en mer kompicerad infektion då? Typ svåra symtom, feber etc?
Citera
2010-11-30, 20:02
Medlem
keranos avatar
Citat:
Inom en vecka, ringer dom inte till 19.00 så kan du vara lugn, då är du negativ.

hehe inget samtal! hurra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in