2015-05-24, 19:26
Medlem
OnTheWeeds avatar
https://www.klamydia.se/ dra hem ett gratis test till att börja med.
Du kan kolla resultatet på internet cirka 10 dagar efter. Efter det skulle jag nog tro du får en kallelse.
(Förutsatt att du visar positivt)
Citera
2015-05-24, 19:29
Medlem
whydahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonBone44
Enkelt, gör ett test i polarens namn och skicka in. Han plockar ut antibiotika till dig, du brukar den. Problemet löst.

Jag har inget problem med att gå till klinik eller beställa i mitt namn, men kontaktar de ens sambo eller hur funkar det där? Jag skulle lätt kunna smyga i mig antibiotika en vecka och inte ha sex på den tiden...
Citera
2015-05-24, 19:32
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whydah
Jag har inget problem med att gå till klinik eller beställa i mitt namn, men kontaktar de ens sambo eller hur funkar det där? Jag skulle lätt kunna smyga i mig antibiotika en vecka och inte ha sex på den tiden...

Skämtar du? Tror du på allvar att de skulle kontakta din sambo?

Det är bara att boka en tid på vårdcentralen, alternativt ungdomsmottagningen ifall du är under 25 år.
Citera
Medlem
OnTheWeeds avatar
Citat:
Nej. Dom har tystnadsplikt.
Citera
Medlem
DragonBone44s avatar
Citat:

De frågar vilka du har haft sex med och skickar kallelser.
Citera
2015-05-24, 19:34
Medlem
whydahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Skämtar du? Tror du på allvar att de skulle kontakta din sambo?

Det är bara att boka en tid på vårdcentralen, alternativt ungdomsmottagningen ifall du är under 25 år.

Som sagt, jag har aldrig varit nära den här situationen förut :/

Kan man gå till vilken vårdcentral som helst?
Citera
2015-05-24, 19:53
Medlem
Alltså, det är ju väldigt diskret när man testar sig. När jag gör får man ringa in efter tre dag typ och kolla svaret, vet dock inte vad som händer när man är smittad.

Men skulle detta vara falllet, så får du väl gå dit och säga hon du låg med, hämta medecin och käka.
Gör du självtest så måste du ändå gå till en mottagning och göra ett nytt test för att få antibiotika, iallafall var det så förr. Du kan ju göra ett själv test och sen köpa antibiotika svart?

I vissa landskap finns det klamydia.se för hem-själv test. Det kommer ju i diskreta paket. Dock inte lika diskret som att masa sig till en mottagning bara
Citera
2015-05-24, 19:56
Medlem
Citat:

Nej, du får namnge vilka du har haft sex med senaste 6 mån tror jag, dom kollar inte din civil status tror jag. Ljug bara. Om dom skulle göra det så får du väl bara säga att ni inte har sex längre.

Dom kontaktar dom du uppger.

Vilken landskap är du lokaliserade i? I stockholm finns det 1000 mottagningar. Du bör kunna gå till vilken mödravårdcentral som helst.
Citera
2015-05-24, 20:15
Medlem
whydahs avatar
Jag bor i Sthlm, Såg att RFSU har drop in...
Citera
2015-05-24, 22:16
Medlem
Hoppas du fick HIV ditt svin.
Citera
2015-05-24, 23:42
Medlem
Citat:
Jag bor i Sthlm, Såg att RFSU har drop in...

Dom flesta har drop in, jag brukar gå till sesam eller gynekologen (Gyn är väl lite väl för en man kanske, om du är en man, vilket jag förutsätter). RFSU är säkert jätte bra. Skulle rekommendera sesam, ligger vid det där torget på vasagatan, nära cosmopol. Gå dit typ 10 min innan drop in börjar så går det hyffsat snabbt. Dem får man ringa och få provsvar tidigast typ tre dar efter eller nått (Tror att alla test brukar vara klara utom HIV möjligtvis).

Sen får du förmodligen komma in eller på telefon namnge sexuella partners. Sen får du väl bara hämta ut antibiotika tror jag (Har bara prickat in friska män hittills ).

Lycka till. Puss och kram
Citera
2015-05-25, 00:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Hoppas du fick HIV ditt svin.

Det där var väl jävligt onödigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera