2008-12-04, 14:40
Medlem
Zahs avatar
Hehe, stackare.......jag är ingen expert men Klamydia är ju en bakteriesjukdom....lite svårt att tro att den kan ligga latent.
Senast redigerad av Zah 2008-12-04 kl. 14:43.
Citera
2008-12-04, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1302
För ett år sedan fick jag positivt svar på ett klamydiatest och åt därför en tiodagarskur. Sedan hade jag ingen mer flytning ur urinröret och allt var frid och fröjd. I början av februari i år idkade jag oskyddat samlag med min nuvarande sambo första gången. Hon var nytestad och jag hade inte haft något sex sedan min kur var slut. Sedan, i april testade sig min sambo när hon var hos gyn, och hon hade inte klamydia. Hon tog upp mig och nämnde att jag inte gjort något kontrolltest efter min kur och barnmorskan sa då att det inte behövdes om min sambo var frisk. Och hon var alltså inte smittad.
För någon månad sedan började vi båda känna symptom... Är det möjligt och i så fall hur?
Jag har inte varit otrogen och hon säger sig inte har varit det heller...

antingen så är ni hypokondriker eller så ljuger nån av er
Citera
2008-12-04, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skylinx
antingen så är ni hypokondriker eller så ljuger nån av er

Jag är för en gångs skull trogen...så den här gången är jag oskyldig...
Så ni tror inte på det latenta...
Tror ni inte att det kan va så att jag haft det ända sen förra året trots min kur och att jag inte smittade henne förrän nyligen?
Men konstigt att både jag och hon har känt att "något inte står rätt till där nere" ungefär samtidigt.
Minns att hon frågade mig på fullaste allvar för en månad sen om jag varit med någon annan, vilket jag naturligtvis inte hade, helt seriöst...
Citera
2008-12-04, 15:50
Medlem
Snövits avatar
Citat:
För någon månad sedan började vi båda känna symptom... Är det möjligt och i så fall hur?

Gå och testa er och se om symtomen är klamydia. Är det klamydia ta upp detta med gynekologen och fråga hur det kan ligga till.
Citera
2008-12-04, 17:15
Medlem
Kuris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Gå och testa er och se om symtomen är klamydia. Är det klamydia ta upp detta med gynekologen och fråga hur det kan ligga till.

+1 men du glömde... ...och skriv sedan här på fb vad gynekologen sa och hur det gick,
Citera
2008-12-04, 17:16
Medlem
bonnlurks avatar
Citat:
Jag är för en gångs skull trogen...så den här gången är jag oskyldig...
Så ni tror inte på det latenta...
Tror ni inte att det kan va så att jag haft det ända sen förra året trots min kur och att jag inte smittade henne förrän nyligen?
Men konstigt att både jag och hon har känt att "något inte står rätt till där nere" ungefär samtidigt.
Minns att hon frågade mig på fullaste allvar för en månad sen om jag varit med någon annan, vilket jag naturligtvis inte hade, helt seriöst...
Om du slarvade med medicinen finns det en lite risk.. men kollar dom inte så man är frisk när man är klar?
Citera
2008-12-04, 19:53
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonnlurk
Om du slarvade med medicinen finns det en lite risk.. men kollar dom inte så man är frisk när man är klar?

Han hade tydligen hoppat över kontrolltesten efter kuren.
Citera
2008-12-04, 21:41
Medlem
Lars1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dark-Knight
Jag är ingen matematiker men det luktar ju gris....

Haha
Citera
2008-12-04, 22:41
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
För ett år sedan fick jag positivt svar på ett klamydiatest och åt därför en tiodagarskur. Sedan hade jag ingen mer flytning ur urinröret och allt var frid och fröjd. I början av februari i år idkade jag oskyddat samlag med min nuvarande sambo första gången. Hon var nytestad och jag hade inte haft något sex sedan min kur var slut. Sedan, i april testade sig min sambo när hon var hos gyn, och hon hade inte klamydia. Hon tog upp mig och nämnde att jag inte gjort något kontrolltest efter min kur och barnmorskan sa då att det inte behövdes om min sambo var frisk. Och hon var alltså inte smittad.
Jag har inte varit otrogen och hon säger sig inte har varit det heller...

Eftersom att du hade problem och de försvann efter kuren så försvann även klamydian. Hade den inte gjort det så hade problemen inte varit helt borta, och även om den hade legat kvar så "aktiveras" inte besvären av att ha sex med någon som är frisk.

Klamydia har en inkubationstid på tre veckor till en månad, så då är det bara att börja tänka efter - var hon på fest utan dig ungefär en månad innan ni började känna av det?

Precis som din barnmorska sa - kontrolltestet behövdes inte om din flickvän var frisk. Hon var frisk, du var frisk. Så enkelt är det. Nu är ni sjuka, och det är inte på grund av din gamla klamydia...

Kanske var det traktorn

Sophie: No, I understand. This could be a tough thing to deal with. The
important thing is that you have a partner who's supportive.

Kramer (to Mickey): You know? She's right.

Sophie: Unfortunately, I didn't have a partner. I got gonorrhea from a
tractor.

Jerry: You got gonorrhea from a tractor?? And you call *that* your tractor
story??

Kramer: You can't get it from that.

Sophie: But I did. My boyfriend said I got gonorrhea from riding the tractor
in my bathing suit.

Jag vet inte varför, men jag kom bara att tänka på det avsnittet
Citera
2008-12-05, 00:19
Moderator
evilhoneys avatar
E&S--->M&H
//mod
Citera
2008-12-05, 00:21
Medlem
För att vara helt säker på att jag fått kladde tänker jag snarast möjligt bege mig till läkaren och kissa i provröret. Men med tanke på symptomen så vore det väldigt konstigt ifall det inte var kladde. Känner igen känslan sååå väl.
Och ja jumpcut, jag minns inte riktigt när det skulle ha varit...kommer bara på ett fåtal klassiska tillfällen för ett sidoskjut, och de är inte ens speciellt klassiska...det enda jag vet är att jag hållit mig trogen och att hon sa att hon var frisk i våras...kanske var det traktorn?
Citera
2008-12-05, 02:05
Medlem
Guzss avatar
Man kan vara positiv till chlamydia trachomatis trots att testet ger ett negativt resultat, därav anledningen till att man testar upprepade gånger.
Det kanske skulle kunna vara så att din flickvän fått klamydia av tidigare sexpartner, och legat latent i henne, visat negativa provresultat och att det nu har brutit ut, och då smittat dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in