Citat:
Ursprungligen postat av 1302
För ett år sedan fick jag positivt svar på ett klamydiatest och åt därför en tiodagarskur. Sedan hade jag ingen mer flytning ur urinröret och allt var frid och fröjd. I början av februari i år idkade jag oskyddat samlag med min nuvarande sambo första gången. Hon var nytestad och jag hade inte haft något sex sedan min kur var slut. Sedan, i april testade sig min sambo när hon var hos gyn, och hon hade inte klamydia. Hon tog upp mig och nämnde att jag inte gjort något kontrolltest efter min kur och barnmorskan sa då att det inte behövdes om min sambo var frisk. Och hon var alltså inte smittad.
För någon månad sedan började vi båda känna symptom... Är det möjligt och i så fall hur?
Jag har inte varit otrogen och hon säger sig inte har varit det heller...

Eftersom att du hade problem och de försvann efter kuren så försvann även klamydian. Hade den inte gjort det så hade problemen inte varit helt borta, och även om den hade legat kvar så "aktiveras" inte besvären av att ha sex med någon som är frisk.
Klamydia har en inkubationstid på tre veckor till en månad, så då är det bara att börja tänka efter - var hon på fest utan dig ungefär en månad innan ni började känna av det?
Precis som din barnmorska sa - kontrolltestet behövdes inte om din flickvän var frisk. Hon var frisk, du var frisk. Så enkelt är det. Nu är ni sjuka, och det är inte på grund av din gamla klamydia...
Kanske var det traktorn
Sophie: No, I understand. This could be a tough thing to deal with. The
important thing is that you have a partner who's supportive.
Kramer (to Mickey): You know? She's right.
Sophie: Unfortunately, I didn't have a partner. I got gonorrhea from a
tractor.
Jerry: You got gonorrhea from a tractor?? And you call *that* your tractor
story??
Kramer: You can't get it from that.
Sophie: But I did. My boyfriend said I got gonorrhea from riding the tractor
in my bathing suit.
Jag vet inte varför, men jag kom bara att tänka på det avsnittet