2011-08-24, 19:48
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenrajpa
Tjo alla flashbackare har en till liten fråga angående klamydia!

Har käkat pencellin i ca 2½ vecka (Inte pg.a detta utan av öroninflammation samt bihålsinflammation) Men om inte jag minns fel så äter man pencillin mot klamydia också då finns det väl ändå ingen risk att man kan ha det eller?
Penicillin hjälper INTE mot klamydia! Doxyferm (en annan sorts antibiotika)är det som gäller.

Penicillin är en sort antibiotika, det finns många andra typer av antibiotika som inte är penicillin. Många vet inte detta och kallar all antibiotika för penicillin.

Vad hette preparatet du åt?
Citera
2011-08-25, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan_79
Penicillin hjälper INTE mot klamydia! Doxyferm (en annan sorts antibiotika)är det som gäller.

Penicillin är en sort antibiotika, det finns många andra typer av antibiotika som inte är penicillin. Många vet inte detta och kallar all antibiotika för penicillin.

Vad hette preparatet du åt?

Första veckan åt jag någon slags pencellin som jag inte kommer ihåg namnet på men andra veckan så åt jag (Amoxicillin Mylan)
Citera
2011-08-25, 15:47
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenrajpa
Första veckan åt jag någon slags pencellin som jag inte kommer ihåg namnet på men andra veckan så åt jag (Amoxicillin Mylan)
Amoxicillin är penicillin och hjälper därmed INTE mot klamydia. Gonnoré har det däremot effekt på.

Du får ta och testa dig istället.
Senast redigerad av Vitsippan_79 2011-08-25 kl. 15:51.
Citera
2011-08-25, 23:54
Medlem
Åkte på klamydia i maj, läkaren sa att hon skrev recept på Doxyferm som jag hämtade och käkade hela kuren, var sedan av med klamydian.

När jag sen skulle hämta ut ett annat recept visade det sig att läkaren lagt in två uttag på Doxyfermen så jag hade ett kvar att ta ut, varför gjorde hon så? Ett misstag eller fanns det någon annan tanke bakom? Brukar läkare göra så?
Citera
2011-08-26, 00:06
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duggregn
Åkte på klamydia i maj, läkaren sa att hon skrev recept på Doxyferm som jag hämtade och käkade hela kuren, var sedan av med klamydian.

När jag sen skulle hämta ut ett annat recept visade det sig att läkaren lagt in två uttag på Doxyfermen så jag hade ett kvar att ta ut, varför gjorde hon så? Ett misstag eller fanns det någon annan tanke bakom? Brukar läkare göra så?
Troligen ett misstag då antibiotika inte ska skivas ut i onödan.
Citera
2011-08-26, 01:31
Medlem
Kan t.ex Klamydia eller gonorré smittas via urin ?

Är lite fundersam efter jag kommit hem från Norge, men när jag va i Norge så hade vi en pool som vi va i ute på sjön och flöt med. Efter ett dopp så tyckte jag mina badshorts va väldigt gula och tänkte inte mycket på det.

Men när jag kom hem från Norge så tyckte jag att det annorlunda slutspurten av onani, fast inte när man kissade, känns typ som något sitter fast i urinröret eller något, svårt att beskriva, det svider inte, kan kittla lite bara, och ingen aning när det gäller illaluktande flytningar.

Om det är möjligt att få K eller G genom urin ? (Dvs att jag har legat i lite piss i en pool som flöt på sjön som inte va synligt)
Citera
2011-08-26, 13:58
Medlem
Jag testade mig för ett par veckor sedan för klamydia och gonorre och det kom tillbaka negativt. Dock märker jag fortfarande av symptom. Bör jag kontakta läkaren igen? Kan man göra om testet eller kan man få liknande symptom av något annat ?
Citera
2011-09-01, 20:40
Medlem
MikeDaPsykes avatar
Måste fråga, jag hade klamydia och fick så klart piller för det men missade en dag och sen tog resten av kuren som beräknat men kan det vara kvar? hittar inget om det på google eller så.. Tack på förhand
Citera
2011-09-02, 00:21
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeDaPsyke
Måste fråga, jag hade klamydia och fick så klart piller för det men missade en dag och sen tog resten av kuren som beräknat men kan det vara kvar? hittar inget om det på google eller så.. Tack på förhand

Troligtvis inte, gör ett nytt test om du är osäker.
Citera
2011-09-05, 15:10
Medlem
Misstänkte att jag hade klamydia när det sved så satans mycket när jag kissade, gjorde ett test och dagen efter (snabba bud!) ringde de och bekräftade min misstanke.. Nu till min fråga; kan min dildo också ha klamydia? Hur bör jag tvätta den eller är det sopstationen nästa?
Citera
2011-09-06, 09:52
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brun-7
Misstänkte att jag hade klamydia när det sved så satans mycket när jag kissade, gjorde ett test och dagen efter (snabba bud!) ringde de och bekräftade min misstanke.. Nu till min fråga; kan min dildo också ha klamydia? Hur bör jag tvätta den eller är det sopstationen nästa?
Kan en dildo ha klamydia? hahah klockrent!
Tvätta den så är det borta
Citera
2011-09-06, 10:36
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brun-7

Din dildo kan inte ha klamydia. Men tvätta den bör du ju göra ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in