2017-10-06, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robertlu
Alltså orkar inte mer. Fattar FU inte vad föregående försöker säga? Sen kan det vara oliks bindningsmedek och sånt men 5mg av dexa är fort fortfarande 5mg dexa även fast dom heter olika. Som att jämnaföta stilnoc och Zolpidem i samma styrka. Ägna dig lite tid åt att läsa Wikipedia och FASS så kanske du fattar?

Ja det är exakt samma jävla substans i det. Men poängen är att dem ger olika effekt, alltså effekten du får av en halv metamina är samma effekt som när du tar 1 Attentin. Ring läkemedelstillverkarna för i helvete.
Citera+
Citera
2017-10-06, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dromedarslampan
Ja det är exakt samma jävla substans i det. Men poängen är att dem ger olika effekt, alltså effekten du får av en halv metamina är samma effekt som när du tar 1 Attentin. Ring läkemedelstillverkarna för i helvete.
Citera+

Därför kan man inte påstå att det är exakt samma sak och ger exakt samma effekt. Det innehåller båda dexamfetaminsulfat men det betyder inte att dom är identiska med varann. Dom ger olika effekter det är ett faktum. Om du kollar lite vad andras erfarenheter är kanske du fattar nåt iaf.
Citera
2017-10-06, 20:08
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Citera+
Du har fel, tillsatsämnen KAN påverka men det är individuellt, jag får exakt samma effekt av metamina som jag får av attentin...jag har i skrivande stund båda sorterna hemma så jag talar av personlig erfarenhet förövrigt är det du som kommer med ett påstående som ska påvisa att det stämmer men så har inte skett.
Citera
2017-10-07, 05:40
Medlem
robertlus avatar
Citat:
Citera+

Jag har samma problem med stilnoc och övriga märken på Zolpidem. Det är samma styrka men dom innehåller oliks hjälpmedel. Så dom ger lite olika effekt, men inte så att 2 motsvarar 1 av den andra sorten. Tycker det låter som att du går på så pass höga doser och att du har fortfarande skyhög tolerans efter dina år som missbrukare. Uppehåll och vila, mat och sömn. Man är inte född med ett behov av 3-6 5mg dexa. Plus 70-150mg elvanse om dagen. Det får man om man inte har viljan att trappa ner och skylla allt på sin ”ADHD” vilket jag själv försökte med i flera års tid. För mig är det bättre att knarks vanligt/olagligt när jag får sug för det än att bråka med läkare och psyke. Det är som du beskriver det, som att prata med en psykopat som tror sig förstå dina tankar och kännslor bättre än dig själv. Tyvärr.....
Citera
2017-10-07, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Du har fel, tillsatsämnen KAN påverka men det är individuellt, jag får exakt samma effekt av metamina som jag får av attentin...jag har i skrivande stund båda sorterna hemma så jag talar av personlig erfarenhet förövrigt är det du som kommer med ett påstående som ska påvisa att det stämmer men så har inte skett.

Vissa kanske reagerar olika. Om du läser en tråd som handlar om metamina och Attentin så ser du att minst 5 personer upplever det. Eller enklare, sök på Google. Tack och slut för mig.
Citera
2017-10-07, 17:44
Medlem
Jag testa attentin 20mg häromdagen. Effekten chocka mig faktiskt. Var det bästa adhd preparatet jag testat genom alla tider.
Citera
2017-10-07, 18:31
Medlem
ConsafesDeBars avatar
Citat:
Citera+

Så du menar att en person som idag står på 100 mg Metamina, behöver 200 mg Attentin för att få samma effekt? Du menar även att både läkemedelstillverkare samt läkare "är med" på detta?

Så alla som går på Metamina idag och vill testa något nytt, kan byta utan problem till en dubbelt så hög dos av Attentin...och det är heeeelt okey med läkare överlag?

Säg mig gärna hur detta läkemedel står sig mot Metamina respektive Attentin.
Citera
2017-10-10, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConsafesDeBar
Så du menar att en person som idag står på 100 mg Metamina, behöver 200 mg Attentin för att få samma effekt? Du menar även att både läkemedelstillverkare samt läkare "är med" på detta?

Så alla som går på Metamina idag och vill testa något nytt, kan byta utan problem till en dubbelt så hög dos av Attentin...och det är heeeelt okey med läkare överlag?

Säg mig gärna hur detta läkemedel står sig mot Metamina respektive Attentin.

Eftersom man inte får samma effekt som metamina och skulle då behöva ta extrem hög dos av attentin måste läkaren byta till metamina. Sen är det väldigt ovanligt att man ens skulle behöva 100 mg metamina, då har man otrolig torelans. Och eftersom metamina är starkare som sagt skulle man inte behöva gå upp till den dosen. Förstår inte varför man skulle vilja byta till metamina när det ger större effekt, och läkaren skulle aldrig skriva ut metamina innan man provat attentin.
Citera
2017-10-10, 10:40
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
och läkaren skulle aldrig kriva ut metamina innan man provat attentin.
Det är idag inte möjligt att få metamina på recept.
Citera
2017-10-10, 11:35
Medlem
Citat:
Det är idag inte möjligt att få metamina på recept.

medicinen tillverkas fortfarande, vilket innebär att läkemedelsverket fortfarande förnyar (och godkänner) licenser för den. Däremot är det inte längre många läkare som skriver ut detta eftersom den hela processen. Väljer därför att skriva ut attentin därför att dom anser att det är samma sak.
Citera
2017-10-10, 14:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
medicinen tillverkas fortfarande, vilket innebär att läkemedelsverket fortfarande förnyar (och godkänner) licenser för den.
Enligt läkemedelsverket som behandlar alla licensärenden så godkänns inga licenser i dagsläget eftersom det finns en likvärdig medicin på marknaden, dom som fått ut metamina efter att attentin släpptes får ut det på gamla licenser.
Citera
2017-10-11, 09:23
Medlem
Citat:
Enligt läkemedelsverket som behandlar alla licensärenden så godkänns inga licenser i dagsläget eftersom det finns en likvärdig medicin på marknaden, dom som fått ut metamina efter att attentin släpptes får ut det på gamla licenser.

Ok! Mitt fel, trodde det fortfarande var möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in