Citat:
Ursprungligen postat av
xanax99
Nej jag handlar inte på SR om det är det du menar med "testat"... Tar inga droger alls sen ett par år(men har knarkat från o till i 20år, igen... Framför allt skulle jag inte köpa tjack där, av ptjaa barn känns det som. Vill jag ha tjack använder jag mina gamla stabila irl-kranar(ja e väll gammaldags) eller gör det själv.
Klart det är bankat med alla möjliga saker, koffein, kinin, sockertyper men det är ju ok, värre när det är med superpotenta rc:s... Men ALLT tjack är bankat om du inte gjort det själv, det är fakta.
Alltså mitt "råd" att köpa tjack skall snarare ses som alternativ till lirarns ide att skära upp sina armar och desperat tjuta "jag vill ha metamina", då blir det plötsligt en mycket bra ide. I övrigt så kan det funka ganska smärtfritt med om man har disciplinen att hålla sig till terapeutiska doser och aldrig korsa den gränsen. Jag känner själv ett flertal som kört den vägen i upp till närmare 20 år och fått jobb o familj att funka, men de är ju undantagsfall och helt problemfritt blir det aldrig då det räcker att bli stoppad i bilen för provtagning så får man en liten uppförsbacke ett tag.
Ang. Vyvance... Ja det verkade lovande. Men jag börjar faktiskt bli orolig för att läkemedelsverket backat eftersom inget hänt, å då menar ja att det inte blivit något officiellt dekret från dem, typ att från 1 Jan 2014 så kör vi...
Å andra sidan har ju inte motsatsen heller proklamerats så vi lever på hoppet.
Vart fall positivt att höra att det funkar bra att medicinera med amfetamin längre perioder. Även om jag inte skulle lite på att jag fixxar det, inte med ett hekto hemma i frysen i vart fall. Personligen skulle jag nog också sky att lita på att fixxa affe ifrån någon man inte känner, för medicinsk bruk. Men alternativet att umgås med folk som har hektopåsar i frysen (bra tjack man hittat där som jag testat i doser kring 50mg, väldigt lovande var det för ev. medicinering) och jobbiga personligheter p.g.a. missbruk är ju inte längre lockande för mig.
Lite löjligt sen att läkare är rädda för missbruk om dem skriver ut Metamina. Visst en hundraburk går väl att bygga ett litet beroende på, men mycket knarkande blir det inte. Dem borde ju f.ö. skaffa mindre burkar att skriva ut eller så, fast det kanske redan finns på den vägen att sjuksköterskor delar ut det på sina håll.
Känns ju bara idiotiskt med tanke på hur relativt få alternativen (terapi inkluderat) är till Metamina.
Citat:
Ursprungligen postat av
xanax99
Japp så kan det vara och nej du har inte bara haft extrem otur.
Snarare skulle jag vilja säga att du haft tur, då jag uppfattar det som att du till slut fått metamina.
Det finns många som har det värre än dig. Som jag skrivit så måmga ggr förut här så är denna typ av medicinering i stort sett helt godtycklig eller slumpmässig från läkare till läkare och landsting till landsting.
En del vägrar kategoriskt att skriva ut något annat än concerta, en del håller sig helt till att skriva ut metylfdenidatpreparat men stannar där och vägrar amfetamin/metamina. En del läkare vägrar till o med överskida de doseringar på metylfenidat som är rekommenderade, fast de är satta med barn i åtanke.
Sedan finns det de läkare som skrivit ut över 50 licenser på metamina/amfetamin/vyvance/adderall och ända upp till 150 licenser.
Det sjuka är att det kan till o med skilja på vilken av kvacksalvarna man får träffa inom en o samma mottagning. Så de kan sitta i kontor bredvid varandra men agera helt olika vad gäller medicinering av Cs.
Sjukt är bara förnamnet.
Egentligen skulle man dra ihop ett par hundra anmälningar på läkare o landsting, men vem faan har orken till det......
Ja detdär känns störande som fan. Speciellt att man sen skall straffas för att man är ärlig också (vilket jag nog kommer få göra). Berättat att jag har testat amfetamin ett par gånger, benzo-missbruk ett par år för för 6-12 månader sedan, Metylfenidat likaså illegalt (samt under qb-test på psyket när dem gav mig det), samt också berättat att det var lögn att jag verkligen tog dedära Cipralexen...
Närmast hjärklappningar och annat varje gång av Metylfenidat, känslobortfall av Strattera, har jag ju nämnt och skall nämna igen när jag faktiskt träffar läkaren igen.
Även om jag faktiskt skulle testa metylfenidat under förskrivning och suga i mig en burkjävel alfa-blockerare för att lindra detta.... så skulle dem ju lägga ihop 1+1 till 3: Han fiskade benzo när han ljög om cipralex-medicinering (jag pallade inte hantera den jävla situationen pga social fobi etc), och nu fiskar han Metamina att injecera IV!
Kan ju hoppas inte, har ändå en läkare som fixxade mig en benzo-nedtrappning på stört. Denne ska väl gå i pension snart och jag har ju träffat dennee ett bra tag, kanske höjjer oddsen till min fördel. Har ju setat och pratat entusiastisk om amfetamin och droger bara för att och innan jag ens hade tankar på adhd etc så att bete mig "pålitligt" funkar inte.