Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-10-02, 12:22
  #1
Medlem
Roger-pundares avatar
Min upplevelse av Metamina (små 5 mg tabbs innehållande dextroamfetamin)är att första timmarna ger det ett skönt euforiskt rus. Känns som på ett sätt mildare än vanligt tjack, inte så stirrigt. Euforin är dock liknande. Funkar bra så väl till vardag som fest. Funkar dock inte att ta för ofta då uteblir det mesta av den positiva effekten. Man kan bli ganska lätt retlig när effekten dalar. Tar vanligen 8 - 10 tabbs.

Någon annan med erfarenhet av detta ämne som vill uttala sig?
Citera
2006-10-02, 12:36
  #2
Medlem
Metamina är amfetamin, helt enkelt. Skrivs ut till personer med ADHD - har sett hur burken ser ut, då jag känner en person som har den där "medicinen". Det står Metamina Recip 5 mg och så är det 100 tabletter, märkta "R130", i varje burk. 5 mg rent amfetamin i varje tablett - visst, du kanske får ta ett par stycken, men sedan är du speedad.
Citera
2006-10-02, 15:43
  #3
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizotym
Metamina är amfetamin

DL-amfetamin är ju faktiskt inte riktigt samma sak som D-amfetamin.
Citera
2006-10-02, 18:00
  #4
Medlem
TomiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
DL-amfetamin är ju faktiskt inte riktigt samma sak som D-amfetamin.

Är inte det första du nämner bara en mix som det blir när man tillverkar amfetamin i källarutrymmen och dylikt? Dvs Levo-amfetamin och Dextro-amfetamin.
Citera
2006-10-02, 23:30
  #5
Medlem
Roger-pundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizotym
Metamina är amfetamin, helt enkelt. Skrivs ut till personer med ADHD - har sett hur burken ser ut, då jag känner en person som har den där "medicinen". Det står Metamina Recip 5 mg och så är det 100 tabletter, märkta "R130", i varje burk. 5 mg rent amfetamin i varje tablett - visst, du kanske får ta ett par stycken, men sedan är du speedad.

Ja det stämmer att de är märkta "R130". Jag hade inte tagit några på en vecka, så idag stoppade jag i mig 10 st tabbs. Har varit hög hela dan och mått sjukt bra. Även några tradolan slank ner. Ruset är väldigt "rent" och "klart" inget stirrigt¨, pundat eller nojjigt alls. Bara ett skönt välbehag och klar eufori, stärkt självförtroende och mera socialt öppen.

Nu lär jag hålla mig några dar igen om ruset skall bli riktigt bra nästa gång också.
Citera
2006-10-03, 12:27
  #6
Medlem
Obskyrigs avatar
Innehåller inte Concerta & Ritalina MetylFenidat ?
Amfetamin kanske andra märken innehåller, är inte så skolad i detta.
Citera
2006-10-03, 14:13
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
DL-amfetamin är ju faktiskt inte riktigt samma sak som D-amfetamin.

Det kom verkligen som en nyhet. Du kan ju läsa följande: http://www.flashback.org/showthread...=373089&page=2
Citera
2006-10-03, 17:40
  #8
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomiX
Är inte det första du nämner bara en mix som det blir när man tillverkar amfetamin i källarutrymmen och dylikt? Dvs Levo-amfetamin och Dextro-amfetamin.

jo, det stämmer nog rätt bra, har för mej att levo-amfetamin är lite mer toxiskt än vad dextro-amfetamin är varpå man vill undanta just denna isomerer. men "DL-varianten" finns även att få på dispens i Sverige som läkemedel, trots detta.

beträffande metamfetamin så tror jag man nästan uteslutande strävar efter att få fram d-metamfetamin, både vid legal som vid illegal framställning.


Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrig
Innehåller inte Concerta & Ritalina MetylFenidat ?
Amfetamin kanske andra märken innehåller, är inte så skolad i detta.

yepp, Concerta & Ritalin innehåller metylfenidat.
amfetamin saluförs i Sverige av Recip som "Amfetamin 5 mg" (DL-amfetamin )samt även "Metamina" (d-amfetamin), är dock lite osäker på just Metamina..

utländska märken är bl a Adderal.
hur det ligger till med (d-)metamfetamin i Sverige vet jag inte, tror dock inte att det skrivs ut äns på dispens.


Citat:
Ursprungligen postat av schizotym
Det kom verkligen som en nyhet. Du kan ju läsa följande: http://www.flashback.org/showthread...=373089&page=2

DL-amfetamin är en racemisk (tack för ordet schitzotym) blandning av dextro-amfetamin & levo-amfetamin. d-/dex-/dextro-amfetamin innehåller inget levo-amfetamin. eller hur!?

med andra ord: racemiskt amfetamin är inte samma sak som dextroamfetamin.

så exakt vad är det du försöker säga?

edit: usch vilket babbel.. hit & dit

edit2: var detta ironiskt? isf missade jag det totalt!
Citera
2006-10-03, 22:12
  #9
Medlem
-d och -l är spegelbildsisomer. Dexamfetamin är riktigt hederligt gammalt tjack, och vad jag menade är att man normalt sett kallar så väl -d, -l, och -d/-l för amfetamin. Med Amfetamin syftar man ju sällan till den ursprungliga, flytande formen... Så ordet "amfetamin" som det används av oss idag täcker ganska mycket... Men du har helt rätt i att d-amfetamin och -d/-l-amfetamin inte är samma sak, även om de flesta av oss säger amfetamin/tjack/pulver (eller vad man nu brukar kalla det för) om båda sorterna.
Citera
2006-10-04, 16:38
  #10
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizotym
-d och -l är spegelbildsisomer. Dexamfetamin är riktigt hederligt gammalt tjack, och vad jag menade är att man normalt sett kallar så väl -d, -l, och -d/-l för amfetamin. Med Amfetamin syftar man ju sällan till den ursprungliga, flytande formen... Så ordet "amfetamin" som det används av oss idag täcker ganska mycket... Men du har helt rätt i att d-amfetamin och -d/-l-amfetamin inte är samma sak, även om de flesta av oss säger amfetamin/tjack/pulver (eller vad man nu brukar kalla det för) om båda sorterna.

men då föreslår jag att vi lägger detta bakom oss.
Citera
2006-10-06, 06:37
  #11
Medlem
slipizs avatar
riktigt grym tråd!. jag har ett val, kör nu på concerta men fan asså de funkar fan inte å trippa på dom alltså.. käkade 4 st 54mg 1dag va helt okey kännsla sen nästa dag tog ja 8 st å fick den äckligaste ångest ja någonsin hafft, sen två dagar efter tog ja 6 st å kände inte ett jävla skit mer än hjärtklappningar haha fan asså är metamina bättre än concerta? va tror ni? ska ja sattsa på metamina? för ja kan nämligen få de, är ett adhd barn i torktummlarn haha, PEace
Citera
2006-10-06, 13:16
  #12
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipiz
är metamina bättre än concerta? va tror ni? ska ja sattsa på metamina? för ja kan nämligen få de, är ett adhd barn i torktummlarn haha, PEace

ja, amfetamin är bättre än metylfenidat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback