Citat:
Ursprungligen postat av
mfmx
För de flesta är Elvanse bättre (om man inte vill punda) eftersom man bara tar den 1-2 gånger per dag och självklart kan de ta bort mediciner om de vill. Finns regioner som inte skriver ut Attentin alls till vuxna.
Löjligt att inte skriva ut attentin, de är lika löjligt som att skriva ut elvanse i tron om att det inte går att missbruka.
Citat:
Ursprungligen postat av
TonyK
Ingen sömnmedicin.
Jag har provat Elvanse det är skräp. Säg till din läkare att du vill bara köra attentin ivarjefall fall testa det. Har du väl fått attentin så kan dom inte bara plocka bort det. Ibland frågar dom mig,ska du inte prova elvanse,concerta?
Jag har ju redan gjort det. Dom verkar ha noll koll i sina register.
Vidare tar jag uppehåll ibland och börjar om på låg dos.
Hahahaha metylfenidat är skit rakt av, jag har både elvanse och attentin på recept.
Attentin är skit rakt av om du jämför med Elvansen, Elvanse är kunglig på alla möjliga plan.
Skulle jag välja en är det självklart Elvanse alla dagar i veckan, oavsett om jag bara ville missbruka eller inte. Attentin är värdelöst i missbrukssyfte.
Tbh tycker jag att båda dessa preparat inte är dugliga för missbruk. Toleransen skulle förmodligen gå upp riktigt jävla fort och därefter spelar de ingen roll.