Citat:
Ursprungligen postat av
1procentare
Har börjat bli trött av adhd medicin. Innan blev jag riktigt kickad på attentin 5 mg eller ritalin 10 mg. Lägsta doserna.
Men nu har jag börjat bli sjukligt trött på dessa och märker inte av någon effekt
Ska också tillägga att jag inte byggt upp någon tolerans. 10 mg gör mig mega trött och 5 mg är 50/50 om jag blir pigg eller trött. Har inte varit så innan. Men ej orkat ta så ofta för får sån sjuklig muntorrhet.
Hade någon gammal ritalin kvar sen innan som jag testade för 1 månad sen, blev riktigt kickad och fick enormt med energi. Så tänkte att jag byter till ritalin för att se.
Nu somnar jag på 20 mg ritalin och 10 mg gör mig 50% pigg och 50% trött.
Vad händer?? Behöver verkligen medicin då jag har 0% ork utan. Men något har fuckat ur. Och vet inte vad..
Hej!
Jag gick tillbaka för att kolla hur tråden utvecklas nu, och för att kolla på lite återkopplingar/feedback på tidigare inlägg, mycket intressant tråd (ämne) det här är, man lär sig en hel del faktiskt.
--------------------------------------------------------
Jag fasnade på ditt inlägg och började fundera lite. Det jag funderar över är hur ditt intag av Attentin 5mg ser ut?
- Får ingen tydlighet i hur din dosering/dag, ser ut?
- Skulle du kunna förtydliga lite? Har du både, Attentin 5mg och Ritalin ordinerat/insatt?
Du bör nog prata med din läkare, det borde gå att göra något åt doseringen (maximal dygnsdos med ett jämnare intag). Jag vill inte ge dig några specifika/konkreta råd/tips när det gäller läkemedel, då jag själv inte är någon läkare.
- Men om du vill fundera lite, så kan vi bolla lite funderingar och/eller idéer om du vill?, som du kan ta till din läkare.
/hej så länge