Citat:
Ursprungligen postat av
destorn
Jag har nyligen fått utskrivet attentin (efter att ha testat alla mediciner inprincip) elvanse var för ojämn och dålig överlag att fylla på under lunch. Tillslut fick läkaren nog och som sista lösning testa attentin. Vad kan jag förvänta mig av denna medicin? Jag tog 5mg imorse + 5mg lunch vilket har funkat bra, ingen crash (troligtvis pga påfyllning) samt ingen ångest. Kan inte säga något utifrån en dag, men den upplevs jämnare. Snarlik till ritalin korttidsverkande men lite jämnare och stabilare. Hur är det för er med sömnen på attentin? Dela gärna med av era erfarenheter.
Även jag började nyss på Attentin, har också provat allat annat.
Började med adderall (bodde i usa vid den tiden) och det fungerade perfekt, ja förutom att jag rasade i vikt. tillbaka i Sverige fick jag börja om från Concerta, sen Strattera, Elvanse tillbaka till Strattera + ritalin, nu går jag på en låg dos Strattera + 5mg attentin (vid behov).
Som jag upplever det så är Attentin mer snällare är tex ritalin, på ritalin kände jag verkligen när de satte ingång, fick ångest och hjärtklappning ca 40 min efter intag. Nu med attentin märker jag inte av att kickar igång, mer är att jag känner att jag får lättare att prata och att ta mig an uppgifter.