2018-08-05, 08:26
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigMumin
Utöver 5 mg dexamfetaminsulfat innehåller en tablett isomaltt(147,5 mg), krospovidon och magnesiumstearat. Vilket tekniskt sett ger en jävligt oren produkt - alltså sönderbankad.
ja på så vis ja! inte jätte bra att slå i sig piller överlag! kört mycket ritalin/medikinet IV då det är sån hård och skön rush och en ven är helt paj efter det. Ibland så sket jag till och med i att filtrera då jag ville ha i mig det snabbare... löste det med blog en gång och utan filtrering. fick ett 10cm långt grovt blåmärke på underarmen... blev nästan svart. Kört sub också under en kort period IV vilket inte är nyttigt för venen.
Citera
2018-08-05, 08:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
ja på så vis ja! inte jätte bra att slå i sig piller överlag! kört mycket ritalin/medikinet IV då det är sån hård och skön rush och en ven är helt paj efter det. Ibland så sket jag till och med i att filtrera då jag ville ha i mig det snabbare... löste det med blog en gång och utan filtrering. fick ett 10cm långt grovt blåmärke på underarmen... blev nästan svart. Kört sub också under en kort period IV vilket inte är nyttigt för venen.
Fy fan! Men vad gör man inte för sitt kära knark! Hade jag haft verktyg framför mig hade jag använt dem! Annars är jag helt likgiltig inför IV - även om det är oundvikligt i det långa loppet.

Tog metylfenidat på fyllan en gång och visst gav det effekt och en jävla smutsiga avtändning i kombination med alkohol. Strukturellt är det likt kokain så jag kan se att rushen måste vara något utöver det vanliga!
Citera
2018-08-05, 13:57
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigMumin
Fy fan! Men vad gör man inte för sitt kära knark! Hade jag haft verktyg framför mig hade jag använt dem! Annars är jag helt likgiltig inför IV - även om det är oundvikligt i det långa loppet.

Tog metylfenidat på fyllan en gång och visst gav det effekt och en jävla smutsiga avtändning i kombination med alkohol. Strukturellt är det likt kokain så jag kan se att rushen måste vara något utöver det vanliga!
Ja man (man) blir väldigt förstörd av metylfenidat.. Ruset är inte så mycket att hurra för utan det är bara den intensiva kicken. Tycker den slår kicken på amfetamin men ändå inte. Man blir väldigt väck i ruschen av metylfenidat, det kan jag dock bli av en stark panna amfetamin också men inte på samma sätt.

2-250mg på 2-2.5 meter och skjuta in det så snabbt som möjligt gör mig helt väck. Fyfan vilken rusch jag får. Brukar köpa en låda då och då bara för att ruschen. mycket billigare en vad kokain är. 400kr för en burk 40mg.
Citera
2018-08-07, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ja man (man) blir väldigt förstörd av metylfenidat.. Ruset är inte så mycket att hurra för utan det är bara den intensiva kicken. Tycker den slår kicken på amfetamin men ändå inte. Man blir väldigt väck i ruschen av metylfenidat, det kan jag dock bli av en stark panna amfetamin också men inte på samma sätt.

2-250mg på 2-2.5 meter och skjuta in det så snabbt som möjligt gör mig helt väck. Fyfan vilken rusch jag får. Brukar köpa en låda då och då bara för att ruschen. mycket billigare en vad kokain är. 400kr för en burk 40mg.
Haha! Fantastisk läsning efter tre snabba dygn av stissig mani. Tacka fan för tjack.
Senast redigerad av SvettigMumin 2018-08-07 kl. 10:53.
Citera
2018-08-14, 15:46
Medlem
KringExs avatar
Hur fort känner ni av effekt efter att ni svalt pillerna? Tre kvart? en timme?

EDIT
visste inte ens om att Metamina fanns kvar tills jag fick hem 30st i posten
Senast redigerad av KringEx 2018-08-14 kl. 16:03.
Citera
2018-08-14, 16:08
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx

EDIT
tar väll en 30-40min? aldirg bombat attentin bara slagit i mig det men det är väll där runt någonstans.
Citera
2018-08-15, 10:36
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
tar väll en 30-40min? aldirg bombat attentin bara slagit i mig det men det är väll där runt någonstans.

Håller med, runt 30-40 innan det sätter gång ordentligt.
Citera
2018-08-16, 23:17
Medlem
1procentares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HyperFocusedMan
Hej!
Jag gick tillbaka för att kolla hur tråden utvecklas nu, och för att kolla på lite återkopplingar/feedback på tidigare inlägg, mycket intressant tråd (ämne) det här är, man lär sig en hel del faktiskt.
--------------------------------------------------------
Jag fasnade på ditt inlägg och började fundera lite. Det jag funderar över är hur ditt intag av Attentin 5mg ser ut?
- Får ingen tydlighet i hur din dosering/dag, ser ut?
- Skulle du kunna förtydliga lite? Har du både, Attentin 5mg och Ritalin ordinerat/insatt?

Du bör nog prata med din läkare, det borde gå att göra något åt doseringen (maximal dygnsdos med ett jämnare intag). Jag vill inte ge dig några specifika/konkreta råd/tips när det gäller läkemedel, då jag själv inte är någon läkare.

- Men om du vill fundera lite, så kan vi bolla lite funderingar och/eller idéer om du vill?, som du kan ta till din läkare.

/hej så länge

5mg attentin morgon, middag och eftermiddag/kväll. Typ 09.00, 12.00 och 16.00

Men försöker inte ta det så ofta. Utan mer vid behov. Så varierar nu för tiden. Känns som något e fel på min kropp som inte tar upp ämnena som den ska.
Senast redigerad av 1procentare 2018-08-16 kl. 23:19.
Citera
2018-08-31, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx

EDIT

Jag har efter några år nu äntligen fått lite balans i medicineringen så jag också orkat testa andra metoder att ta mina attentin och även analysera lite.

Tar jag hela tabletter 2-10st så känner jag i princip ingenting varken när det går in eller ur kroppen.
Kommer på mig själv ibland med långa utläggningar om saker som borde förklarats på sekunder men annars inget.

Bombar jag så brukar jag ta 5-10st och krossa i ett ark toapapper och då får jag en lugn och skön känsla efter ca 30 min som håller i sig en timme drygt sen är det dags igen.
Under den tiden så är jag ganska produktiv och kan åstadkomma saker men trots den lugna känslan så sprattlar jag med benen konstant.

Tar jag nasalt så brukar jag inte få i mig mer än 20mg men det kickar igång snabbt och jag känner verkligen av den ökade vakenheten. Men sen snorar jag som aldrig förr men då gäller det att varken snyta sig eller dra in det för mycket så det hamnar i munnen.

Doser över 10 st (50mg) brukar bara göra mig mer stirrig så det är bara slöseri, bättre att fylla på oftare enligt mig.
Högsta dosen jag tagit vid ett tillfälle är 200mg. Kanske händer det mer vid högre dos, berätta gärna det isåfall .
Citera
2018-09-03, 15:38
Medlem
Silverkronans avatar
Hej käkat attentin i en månad nu! Har nu 10 mg morgon och middag . Känner effekten efter ca 30 min, först blir jag lite smått flummig sen kommer den där härliga känslan, blir även något klarare och lungnare i skallen. Effekten håller i sig ungefär 1h. Sen blir jag ordentligt trött ,Men får varken någon ångest eller oro som jag får utav elvansen och ritalinet. Andra påtagliga bieffekter är extrem muntorrhet, frossa speciellt kalla föttet, och lite risig i kistan,hjärtklappning. Får även svårare att sova.

Har nu några frågor

1. Äter magnesium som jag har hört ska förbättra upptaget, finns det något annat man kan ta för att boosta effekten ?

2. Sett att dom flesta tar 3 doser om dagen ?är det viktigt att följa rekommenderad dosering av min läkare eller skulle man kunna experimentera lite själv typ höja dosen och ta flera gånger om dagen utan att första något?

3.När senast tar ni er sista dos för att inta sabba sömnen?
Senast redigerad av Silverkronan 2018-09-03 kl. 15:40.
Citera
2018-09-03, 21:15
Medlem
Går det att ta attentine vid behov bara? Blir det nå knas då? Hur får man det utskrivet?
Citera
2018-09-03, 23:30
Medlem
Unniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverkronan
Hej käkat attentin i en månad nu! Har nu 10 mg morgon och middag . Känner effekten efter ca 30 min, först blir jag lite smått flummig sen kommer den där härliga känslan, blir även något klarare och lungnare i skallen. Effekten håller i sig ungefär 1h. Sen blir jag ordentligt trött ,Men får varken någon ångest eller oro som jag får utav elvansen och ritalinet. Andra påtagliga bieffekter är extrem muntorrhet, frossa speciellt kalla föttet, och lite risig i kistan,hjärtklappning. Får även svårare att sova.

Har nu några frågor

1. Äter magnesium som jag har hört ska förbättra upptaget, finns det något annat man kan ta för att boosta effekten ?

2. Sett att dom flesta tar 3 doser om dagen ?är det viktigt att följa rekommenderad dosering av min läkare eller skulle man kunna experimentera lite själv typ höja dosen och ta flera gånger om dagen utan att första något?

3.När senast tar ni er sista dos för att inta sabba sömnen?

1. Magnesium förbättrar inte upptaget, kan tillochmed få motsatt effekt om det tas tillsammans med medicinen eftersom att vissa typer av magnesium försämrar ph-värdet i magen. Magesium minskar däremot spänningar i muskler och leder, reducerar även tolerans i viss utsträckning. Boosta kan du göra med koffein och bikarbonat.

2. Följ läkarens rekommendationer, lönar sig i längden.

3. Beror på hur stor den sista dosen är. Enligt min erfarenhet är det lättare att somna efter 5 mg kl 18.00 jämfört med 10 mg kl 16 som exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in