Flashback bygger pepparkakshus!
2023-01-05, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparisss
Känner du nåt när den går ur? Hur länge håller effekten i sig? ( fast du kanske tar annan dos )
Man lär sig på individuell nivå att känna igen tecken på när det går ur. Det är olika från person till person. Jag märker av att jag blir tröttare/segare när den är på väg att gå ur tex.

Hur länge effekten håller i sig är väldigt individuellt det också. För min del 2-3h håller sig effekten innan jag behöver fylla på. För vissa håller det i sig längre. För vissa håller det i sig kortare. Finns ingen mall som passar in hos alla.
Citera
2023-01-05, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smilemore
Man lär sig på individuell nivå att känna igen tecken på när det går ur. Det är olika från person till person. Jag märker av att jag blir tröttare/segare när den är på väg att gå ur tex.

Hur länge effekten håller i sig är väldigt individuellt det också. För min del 2-3h håller sig effekten innan jag behöver fylla på. För vissa håller det i sig längre. För vissa håller det i sig kortare. Finns ingen mall som passar in hos alla.
Hur känns det när den börjar verka? Vill du beskriva känslan/upplevelsen lite? På ett ungefär…vad som händer.
Citera
2023-01-05, 21:00
Medlem
Citat:
Hur känns det när den börjar verka? Vill du beskriva känslan/upplevelsen lite? På ett ungefär…vad som händer.
Tar inte lång tid innan man känner att attentin börjar verka.
Läs på fass.
Citera
2023-01-05, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smilemore
Tar inte lång tid innan man känner att attentin börjar verka.
Läs på fass.
Jo men jag är mer intresserad av hur det känns… blir man speedad/stissig eller lugn och skön eller rastlös.. vad händer i kropp och knopp så att säga. Vill du berätta lite?
Citera
2023-01-05, 21:32
Medlem
Citat:
Jo men jag är mer intresserad av hur det känns… blir man speedad/stissig eller lugn och skön eller rastlös.. vad händer i kropp och knopp så att säga. Vill du berätta lite?
Är väldigt individuellt. Hur jag blir av attentin betyder inte att du blir likadan av attentin.
Så att få veta hur jag blir specifikt fyller ingen nödvändig funktion.

Brukar du inte attentin själv?
Läs på fass, eller ta och testa själv.
Citera
2023-01-07, 20:32
Medlem
StriveUpwardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyrtionio
Tar attentin varje veckodag, 20 mg morgon 20 mg eftermiddag

Funkar bra. Fått argumenter mig fram till enbart attentin
Hur lång tid tar det för attentin att kicka in, hur länge varar effekten och hur länge varar utsättningen?
Citera
2023-01-08, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyrtionio
Tar attentin varje veckodag, 20 mg morgon 20 mg eftermiddag

Funkar bra. Fått argumenter mig fram till enbart attentin
Funkar det bra? När tar du dina doser?
Hur länge har du ätit den dosen?
Känner du av nåt när den går ur? Ångest?
Citera
2023-01-08, 22:20
Medlem
horses avatar
Ätit attentin i flera år, tabletterna har alltid varit vita. Nu när jag hämtade ut mitt senaste recept är tabletterna åt det gulare hållet. Någon som upplevt detta och eller vet vad det beror på?

/Häst
Citera
2023-01-09, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horse
Ätit attentin i flera år, tabletterna har alltid varit vita. Nu när jag hämtade ut mitt senaste recept är tabletterna åt det gulare hållet. Någon som upplevt detta och eller vet vad det beror på?

/Häst
Såg också de senast. Min spontana tanke är att de ska lätt kännas igen då det inte direkt är någon vanlig medicin.
Citera
2023-01-09, 11:48
Medlem
prutt-o-koms avatar
Citat:

Man får en massa konstiga idéer som "nu ska jag byta bromsar på bilen", "det kanske är dags att ta tag i disken" eller "jag borde besöka mina föräldrar".
Detta drivs av en lätt upprymdhet, som dagen innan julafton när du var liten. Det blir lite roligare att hålla på med allt. Du blir mer social, kanske skriver till den där polaren du bestämde träff med för några månader sen och faktiskt träffar denne.
Du är inte trött & orkar göra allt ihop på samma dag.

Ciggen försvinner i en rasande takt & du har inte så mycket aptit (beror på dosen).
Du dricker men munnen är lika torr för det. Kissar (åtminstone jag, även på lågdos) var 20e minut.

Känslan esätts när preparatet börjar gå ut av en lite jobbig prinsessan på ärten vibb.
Du tappar lusten för att pilla & fixa och har en lätt svepande ångestkänsla för du hade ju velat göra så mycket mer egentligen. Du känner dig så småning om ganska trött och lägger dig för tidigt i sängen för att höra dina egna tankar snurra runt timma ut och timma in. Smulor i sängen. Borta av. Upp och kissa. Tankar som snurrar. Kissa igen. Jobbigt va? Och ingen öl har du hemma. Fy satan för dessa eftereffekter. Så långdragna.

Tog du en rimlig mängd tidigt på morgonen och varvade ner med någon skön tv serie brukar det dock gå att somna.

För den som ej har ADHD är det inte mycket nöje i att käka ADHD-medicin eller två i mitt tycke [fast har jag verkligen inte det?] bra om man har något viktigt att göra & sovit piss dock. Det är kanske kul första 3 timmarna när man är taggad.

Inte alla får det här ångest/stresspåslaget, muntorrheten osv. lika påtagligt som undertecknad. Självklart.

Hissar inte, dissar inte.
Citera
2023-01-14, 11:09
Medlem
fyrtionios avatar
Citat:
Funkar det bra? När tar du dina doser?
Hur länge har du ätit den dosen?
Känner du av nåt när den går ur? Ångest?

Jag tycker det funkar bra. Käkat i 5 år ungefär samma dos.
Alltså ingen stor ångest men hjärtat pumpar fortare av medicin och röker jag brajj kan d förvärras. Men inga konstigheter. Mindre biverkningar än metylfenidat
Citera
2023-01-14, 11:11
Medlem
fyrtionios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StriveUpwards
Hur lång tid tar det för attentin att kicka in, hur länge varar effekten och hur länge varar utsättningen?

Tar kanske 30-45 min att "kicka" in. Håller några timmar sen fyller jag på. Googla förklara ju precis mitt schema och det är anpassat för en dag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in