Citat:
Ursprungligen postat av
Sparisss
Jo men jag är mer intresserad av hur det känns… blir man speedad/stissig eller lugn och skön eller rastlös.. vad händer i kropp och knopp så att säga. Vill du berätta lite?

Man får en massa konstiga idéer som "nu ska jag byta bromsar på bilen", "det kanske är dags att ta tag i disken" eller "jag borde besöka mina föräldrar".
Detta drivs av en lätt upprymdhet, som dagen innan julafton när du var liten. Det blir lite roligare att hålla på med allt. Du blir mer social, kanske skriver till den där polaren du bestämde träff med för några månader sen och faktiskt träffar denne.
Du är inte trött & orkar göra allt ihop på samma dag.
Ciggen försvinner i en rasande takt & du har inte så mycket aptit (beror på dosen).
Du dricker men munnen är lika torr för det. Kissar (åtminstone jag, även på lågdos) var 20e minut.
Känslan esätts när preparatet börjar gå ut av en lite jobbig prinsessan på ärten vibb.
Du tappar lusten för att pilla & fixa och har en lätt svepande ångestkänsla för du hade ju velat göra så mycket mer egentligen. Du känner dig så småning om ganska trött och lägger dig för tidigt i sängen för att höra dina egna tankar snurra runt timma ut och timma in. Smulor i sängen. Borta av. Upp och kissa. Tankar som snurrar. Kissa igen. Jobbigt va? Och ingen öl har du hemma. Fy satan för dessa eftereffekter. Så långdragna.
Tog du en rimlig mängd tidigt på morgonen och varvade ner med någon skön tv serie brukar det dock gå att somna.
För den som ej har ADHD är det inte mycket nöje i att käka ADHD-medicin eller två i mitt tycke [fast har jag verkligen inte det?] bra om man har något viktigt att göra & sovit piss dock. Det är kanske kul första 3 timmarna när man är taggad.
Inte alla får det här ångest/stresspåslaget, muntorrheten osv. lika påtagligt som undertecknad. Självklart.
Hissar inte, dissar inte.