2007-05-25, 09:00
Medlem
Tjackmästarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baronE_
allt amfetamin på marknaden , då nästan alltid i sulfatform, är d/l amfetamin. tror tom att metamfetaminet är uppdelat i de två "polerna". det är för slitsamt att skilja ut dextroamfetaminet från levoamfetaminet - så man kan utgå från att allt tjack inklusive det riktigt bra är en 50/50 blandning av dextro levo amfetamin.

Stämmer bra med min uppfattning, fast ganska mycket (kanske hälften?) av metamfetaminet på marknaden är dextro. Anledningen är att något av metamfetaminet fortfarande syntetiseras från efedrin/pseudoefedrin - då får man rent d-metamfetamin direkt.
Citera
2007-05-25, 16:01
Medlem
KisseMjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peatrea
Vad är det för doser av ritalin och concerta du tar? hur många mg tar du på en dag ungefär?
Amfetamin är lite lurigt för det reagerar väldigt olika för olika människor, förutom just ruset som inte skiljer sig mycket så får somliga en ordentlig avtändning om det aldrig hinner lämna kroppen innan de fyller på med mera, så vad jag egentligen undrar är om du tar uppehåll ibland och hur mycket du stoppar i dig per dag. gissningsvis tar du för mycket och det är därför du får ångesten, prova ett uppehåll från och med imorgon till och med måndag morgon och känn efter hur du känner dig på måndag innan du kliver på de vita prickarna igen!

Jag har 100 mg ritalin, men jag har testat nästan alla doser under det o högst 120 mg.

Jag brukar ta så mycket uppehåll som jag orkar med, men det är samma sak ändå...jag blir galen. brukar ha uppehåll på 2 eller 3 dagar....beror på.

nu har jag inte tagit sen i onsdags. jag har provat mindre doser men antingen så funkar det inte eller så är det som att ta en rohypnol.

har tagit affe förr och inte haft nå problem med ångesten från det. fast jag har ju bara testat det 2 gånger så...
Citera
2007-05-25, 17:12
Medlem
Peatreas avatar
Shit.. 100mg ritalin är rätt kraftiga saker! har du provat med uppehåll och så kanske du måste få något ångestdämpande utskrivet om du nu känner att du måste fortsätta med tabletterna för att må bra.
Citera
2007-05-25, 17:16
Medlem
Peatreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teletubis
Köper man tabbarna på svarta marknaden eller får man det utskrivet?

Man får det utskrivet, det är ett läkemedel för bland annat adhd, det är med andra ord en enormt vanlig "drog", många får det eller något liknande utskrivet även för lätt adhd
Citera
2007-05-26, 05:41
Medlem
Jag knaprade dessa 5mg tabletter mycket förut. Tycker helt klart de är bättre än tjacket som säljs på gatan.. åt också 8-10 tabletter.. Vet inte varför det är så mkt bättre egentligen? Nån som vill svara på de?

jag använder faktiskt skiten på jobbet som blev mycket roligare efter att jag började med det. Och ingen har märkt något trots att jag blivit så fruktansvärt pratsam och glad mot mina kollegor.. En bra medicin för dig med tråkigt jobb!
Citera
2007-05-26, 22:29
Medlem
KisseMjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peatrea
Shit.. 100mg ritalin är rätt kraftiga saker! har du provat med uppehåll och så kanske du måste få något ångestdämpande utskrivet om du nu känner att du måste fortsätta med tabletterna för att må bra.

Jo, ångestdämpande har jag men jag vill inte ta dom för dom funkar inte och ökar jag dosen så somnar jag...jag äter ju ritalinen för att hålla mig vaken hela dagen främst.

jag ska försöka få metamina istället eller nått sånt...
Citera
2007-05-26, 22:29
Medlem
KisseMjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulhelvete
Jag knaprade dessa 5mg tabletter mycket förut. Tycker helt klart de är bättre än tjacket som säljs på gatan.. åt också 8-10 tabletter.. Vet inte varför det är så mkt bättre egentligen? Nån som vill svara på de?

jag använder faktiskt skiten på jobbet som blev mycket roligare efter att jag började med det. Och ingen har märkt något trots att jag blivit så fruktansvärt pratsam och glad mot mina kollegor.. En bra medicin för dig med tråkigt jobb!

Kanske det är bättre för att det inte är tjack ...?
Citera
2007-05-26, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KisseMjao

Öhh glömde säga att jag inte visste om det var Metamina.. För de står fan Amfetamin 5mg på burkarna Och det var grymt mkt bättre än gatuvarianten..Antar att det inte var metamina då
Citera
2007-05-27, 15:58
Medlem
KisseMjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulhelvete
Öhh glömde säga att jag inte visste om det var Metamina.. För de står fan Amfetamin 5mg på burkarna Och det var grymt mkt bättre än gatuvarianten..Antar att det inte var metamina då

Och jag glömde att det var amfetamin
Citera
2007-06-17, 04:48
Medlem
metamina

jag kör just nu på 6 st :D
fattar inte hur damp medicin kan funka så bra!!
(jag har inte det, men en kompis får det utskrivet)
dagen efter mår man sämst men det är väldigt härligt när man väl går på det och man kan aldrig somna i princip:) dock får jag väldiga hjärtklappningarn men annars är det toppen! snackar som bara den och är otroligt pigg, tror att jag ska gå och diska upp åt min kompis som har haft fest nuja, seeya=) jobbigt att man fort får upp en sån tolerans fort mot det, min kompis har som mest tagit 28 st:P
Citera
2007-06-17, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KisseMjao

"metamina" består av amfetamin

det säljs dock inte längre i sverige. just nu finns det ingen adhd-medicin med riktig amfetamin i. det enda som finns är metylfenidat och strattera
Citera
2007-06-17, 17:38
Medlem
evions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baronE_
"metamina" består av amfetamin

det säljs dock inte längre i sverige. just nu finns det ingen adhd-medicin med riktig amfetamin i. det enda som finns är metylfenidat och strattera

Metamina finns visst i Sverige idag, dock är det licensbelagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in