Citat:
Det vet jag inte om de gör. I så fall är det väl olyckligt, men vad som är, det är. Lp kan knappast göra något åt saken. Det finns ingen gyllene retorik eller något gyllene argument, som automatiskt får folk att begripa hur det står till. Media kommer alltid att förvränga i syfte att chockera, vare sig det gäller Lp eller något annat parti (även ett mer etablerat). Om det är något Lp inte börde göra, är det att se varje medial förvrängning som en personlig strid. De bör framföra sina idéer så tydligt, enkelt och positivt som möjligt. De bör inte gå i storstilad polemik mot eventuella förvrängningar, det vore ett Sisyfosarbete som inte går att slutföra.
Ursprungligen postat av Violater
Tror du inte att legaliserandet av narkotika är något som media och därmed Svensson starkt kommer att förknippa med KLP? I så fall, är inte det ett problem?
Citat:
Ger de någon annan bild i dagsläget? Såvitt jag vet vill de genomföra gradvisa reformer, inte ett fullständigt genomstörtande över en natt.
Jag menar inte att man ska poängtera att folk kan missbruka sin frihet. Jag menar att KLP måste ge bilden av att vara realister som visar att de tycker att "frihet till varje pris så fort som möjligt" inte fungerar, utan att reformer är rätt väg att gå.
Citat:
Inte nekande ifråga om narkotika alltså, men apropå fortkörning och barnporr. Visst, staten bör väl inte sätta hastighetsbegränsningar på privata vägar, men det lär vägarnas ägare göra, och då bör ju staten upprätthålla dessa. Frågan om barnporr har jag inte direkt förlorat någon sömn över. Men om materialet porträtterar ett outrett övergrepp bör det i alla fall lämnas in till polisen; att undanhålla bevismaterial kan svårligen anses liberalt.
Du hoppas att de svarar nekande. Hur menar du där?
Citat:
Visst. Jag har bara svårt för att begripa hur det här är motiverat. Såvitt jag vet är det bara Totalitärliberal som tror att Lp handlar om att rationalisera sitt eget drogmissbruk. Om någon annan tänkt i liknande banor så har jag inte träffat honom/henne. Men om folk i största allmänhet börjar karakterisera Lp som "det där partiet som menar att man skall skjuta heroin dagarna i ända och gå runt med osäkrade maskingevär på stan", skulle det finnas fog.
Det är oerhört lätt att få liberalismen att framstå som en knarkförhärligande religion där var och en sköter sitt och är egoister ut i fingertopparna. Liberaler är människor som skiter i andra, saknar empati och hellre ser att folk svälter och dör av sjukdomar än att de ska tvingas betala skatt. Den bilden är givetvis fullständigt felaktig och KLP gynnas inte av att folk tror att det är målet.
KLP måste få folk att inse att liberalism och trygghet inte är motpoler. Ett liberalt samhälle är inte per automatik ett samhälle där alla knarkar och är beväpnade.
KLP måste få folk att inse att liberalism och trygghet inte är motpoler. Ett liberalt samhälle är inte per automatik ett samhälle där alla knarkar och är beväpnade.