2009-06-08, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordRaven
så här ska blanketten se ut:
http://www.val.se/pdf/blankett_namnunderskrifter_reg_partibet.pdf

Ja se där. Hittade info om vad som krävs också: http://www.val.se/pdf/registrera_partibeteckning.pdf

Liberala partiet är alltså inte giltigt som namn på grund av Folkpartiet Liberalerna. Har ni bestämt något annat namn?
Citera
2009-06-08, 21:52
Medlem
Hmmm.. Liberala partiet var det väl så gott som bestämt att vi skulle köra på? Och så står det i den där pdfen att det inte går?

Min värld rasar samman lite. (Fast bara lite.)
Citera
2009-06-08, 21:55
Medlem
Jrgens avatar
Jag tycker att vi ska skita i deras regler.
Citera
2009-06-08, 21:59
Medlem
Klassiska Liberala Partiet blir KLP vilket får mig att tänka på kommunister.
Citera
2009-06-08, 22:18
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violater
Klassiska Liberala Partiet blir KLP vilket får mig att tänka på kommunister.
Kommunisternas liberala parti?

Nä, men om "Liberala partiet" fungerar så tycker jag att det är bäst.
Citera
2009-06-08, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Kommunisternas liberala parti?

Nä, men om "Liberala partiet" fungerar så tycker jag att det är bäst.

KLP och KPLM(r) ser rätt lika ut vid en snabb anblick. K i samband med partibeteckning brukar stå för kommunister.

Liberala partiet fungerar inte enligt pdf:en. Det är redan provat men ansågs vara för likt Folkpartiet Liberalerna.
Citera
2009-06-08, 22:23
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
KLP och KPLM(r) ser rätt lika ut vid en snabb anblick. K i samband med partibeteckning brukar stå för kommunister.

Liberala partiet fungerar inte enligt pdf:en. Det är redan provat men ansågs vara för likt Folkpartiet Liberalerna.
Sant

Men såvitt jag förstår ändrade de ju tillbaka till Lp någon gång sedan 2006. Men kan vara förvirrad, HrGrand får väl räta ut frågetecknen åt oss.
Citera
2009-06-08, 22:34
Bannlyst
Citat:
Varför då? Det är bara Totalitärliberal som tror detta.

Jag tror inte alls att detta är menat som partiets huvudsyfte. Återigen far Khepera med osanningar och retorikknep (Ad Hominem och halmgubbe i en och samma mening, otroligt!) eftersom hans åsikter inte tål att prövas i en seriös argumentation.

Citat:
Liberala partiet behöver inte skräddarsy sin retorik för att passa något anonymt nättroll.

Jag har tidigare förklarat att ni använder ordet "troll" fel. Att irritera psyksjuka är inte definitionen på vad ett "troll" är. Ändå vägrar du dra lärdom. Ergo: du vill göra debatten mindre seriös och förstöra den, eftersom dina ståndpunkter inte tål en seriös argumentation.
Citera
2009-06-08, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ponzeriq
Om LP kommer in i riksdagen har opinionen börjat svänga mot ett Liberalare samhälle. Andra partier kommer då börja bli mer frisinade. För att vinna makten var M tvunga att närma sig S. Eller titta på PP som väckt liv i debatten. Har de någon egentlig makt? Politiker anpassar sig till vad de stora massorna tycker. Det viktiga för LP är att vända opinionen, inte att desperat kompromissa med andra partier och nå makten. LP kan endast bli ett seriöst alternativ genom principfasta värderingar.

Eller också finns risken till en "been there, done that"-effekt. Att folk börjar tro att nyliberalismen inte har mer att ge än den karikatyr som LP förmår prestera. Att nyliberalism bara handlar om att medlemmarna ska få knarka på fest. Detta vore synd eftersom nyliberalism har så ofattbart många fler finesser, fast än sålänge verkar det mest vara knarkare som hittat nåt att hämta i nyliberalismen.
Citera
2009-06-08, 22:42
Bannlyst
Citat:
Vi kanske ska börja där. Vill KLP legalisera samtliga droger och avkriminalisera fyllekörning och barnporrsinnehav?

Barnporrinnehav är väl inget konstigt? Att ha sex med barn är däremot en helt annan sak, då detta medför ett brottsoffer. Att titta på en bild, oavsett vad den föreställer (sexualisering av barn, karikatyr av Muhammed, e dyl), är dock en offerlös handling, och bör solklart vara lagligt. (Här har invänts att det är kränkande när nakenfoton eller andra kränkande bilder sprids, men för att bemöta detta problem bör samma lag tillämpas oavsett åldern på offret. Barnporrlagen är solklart instiftad för att lagstiftaren ska kunna framstå som ädel genom att visa att HAN minsann inte tänder på nåt som är tabu. Snarare än att motverka att nåt offer lider. Alltså: legalisering av bilder är en naturlig del när vi ska införa yttrandefrihet. Vilket såklart inte medför att t.ex. olaga hot eller spridning av bilder utan en myndig modells godkännande skulle legaliseras.

I övrigt var det bra talat!
Citera
2009-06-08, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotalLiberal
Barnporrinnehav är väl inget konstigt? Att ha sex med barn är däremot en helt annan sak, då detta medför ett brottsoffer. Att titta på en bild, oavsett vad den föreställer (sexualisering av barn, karikatyr av Muhammed, e dyl), är dock en offerlös handling, och bör solklart vara lagligt. (Här har invänts att det är kränkande när nakenfoton eller andra kränkande bilder sprids, men för att bemöta detta problem bör samma lag tillämpas oavsett åldern på offret. Barnporrlagen är solklart instiftad för att lagstiftaren ska kunna framstå som ädel genom att visa att HAN minsann inte tänder på nåt som är tabu. Snarare än att motverka att nåt offer lider. Alltså: legalisering av bilder är en naturlig del när vi ska införa yttrandefrihet. Vilket såklart inte medför att t.ex. olaga hot eller spridning av bilder utan en myndig modells godkännande skulle legaliseras.

I övrigt var det bra talat!

Jo, men det är inte taktiskt att gå ut med legalisering av barnporrsinnehav som en kärnfråga. Det är väl snarare det som är min poäng.

Om man är liberal för att man gillar knark, barnporr eller valfritt annat tabubelagt ämne tycker jag man är fel ute.
Citera
2009-06-08, 23:02
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Om man är liberal för att man gillar knark, barnporr eller valfritt annat tabubelagt ämne tycker jag man är fel ute.
Eller valfri annan konkret, enligt min mening. Liberalism behöver förstås som ett idébygge, inte som ett medel för något enskilt konkret ändamål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in