Citat:
Ursprungligen postat av HrGrand
Kan det inte vara en idé att istället lägga krutet på de som faktiskt kan tänka sig att rösta på LP? Nu menar jag inte att man snöar in på en sorts människor, men om de som faktiskt bryr sig och är insatta röstar på oss är sannolikheten större att de som inte bryr sig så nämnvärt följer efter. Eller tänker jag fel? (med "de som bryr" sig menar jag liberaler som gömmer sig i gammelpartierna och röstar på dem i brist på liberalare alternativ. Enter LP!)
Bra point. Ur LP's synvinkel är det först 4% som gäller och då marknadsföra för att nå dit. Identifiera målgruppen och rikta skräddarsydd information.
FFF-Fokusera För F*n, som det så vackert heter.
Det är dock en klar poäng i att ändå vara lite försiktig för att ge en seriös och långsiktig framtoning. De som ligger nära ideologiskt behöver därtill inte en slägga i huvudet utan där räcker det med budskapet "Sveriges enda liberala parti" el dyl.
Jag tänker ovan på en bredare liberalisering, där hela samhället blir mycket bättre om bara alla tar ett myrsteg i taget åt det liberala hållet... från kommunister till sossar, till moderater, till liberala för att vara moderater, till LP.