2008-12-26, 15:11
Medlem
BushwickBills avatar
Det är Stefan Grundin jag tänker på, blev dock osäker när jag googlade.
Citera
2008-12-26, 17:28
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
All right, Federley kanske var en dum (och orealistisk) tanke. Men ponera att Maria Rankka eller någon annan icke traditionell politiker uttalade sig om partiet, inte nödvändigtvis i egenskap av medlem, så skulle hjulen kunna börja snurra av sig själva. Eller Tomas Idargaard eller liknande avdankad borgare.
Tja, om Adam Tensta hade resonerat som du så hade ingen vetat vem han var. Det han gjorde var att han slet hund genom att inte tacka nej till en enda spelning. För han visste att även den mest blygsamma spelning ger något.

Att hoppas på att personer som är waaayyy över ens viktklass skall göra jobbet åt en är meningslöst.
Citera
2008-12-31, 10:46
Medlem
Supersmurfens avatar
Nu händer det grejer!

kolla in http://www.liberalapartiet.se/node/15

Årsmöte på gång. Jag ska dra till Göteborg! Vem mer ska dra till Göteborg?
Citera
2008-12-31, 11:52
Medlem
discardeds avatar
Jag ska självklart på årsmötet. Har aldrig orkat pallra mig till Stockholm men nu så
Citera
2008-12-31, 12:20
Medlem
Jrgens avatar
Hade kanske blivit medlem och deltagit om jag inte hade varit i Amerikat då.
Citera
2008-12-31, 12:36
Medlem
Mhaels avatar
Hm, Årsmöte i gbg säger ni? det är ju nära.
Ska ta mig en funderare för att sedan vid tolv utbrista "KLP!", ja, jag är ett stort fan av förutfattade beslut och meningar.
Citera
2009-01-26, 23:58
Medlem
MonkeyPlas avatar
Har föresten LP samlat namnunderskrifter nog för att registrera partibeteckningen? Om inte, borde man inte starta igång en lista genom hemsidan, jag vill minnas att PP fick sina underskrifter på nätet förra valet och sedan kunde lämna listan till notarius publicus för stickprovskontroll.
Citera
2009-01-27, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeyPla
Har föresten LP samlat namnunderskrifter nog för att registrera partibeteckningen? Om inte, borde man inte starta igång en lista genom hemsidan, jag vill minnas att PP fick sina underskrifter på nätet förra valet och sedan kunde lämna listan till notarius publicus för stickprovskontroll.
Bör det inte räcka att registrera sig en gång då? Ny Demokrati får väl fortfarande en del röster för att ta ett exempel.
Citera
2009-01-27, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeyPla
Nej. För att slippa grejjen med att få registreringen nekad som ett annat liberalt parti fick på 90-talet pga risk att förväxlas med Folkpartiet då de lade till "liberalerna". Urbota löjligt kan tyckas, och ingen lär förväxla partierna idag. Detta är egentligen anledningen till att "klassiskt" lades till i partinamnet överhuvudtaget. Tanken var, och är, att det bara ska vara Liberala partiet. Därför har det beslutats att beställa röstsedlar med enbart Liberala partiet skrivet och sedan använda röstresultatet som ev. överklagande vid nekande av registrering.

http://www.val.se/det_svenska_valsystemet/overklaga/avgoranden/1991_10.html

Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Bör det inte räcka att registrera sig en gång då? Ny Demokrati får väl fortfarande en del röster för att ta ett exempel.
Anledningen till att man registrerar partinamnet är att inget annat parti ska kunna göra anspråk på rösterna. Vi är inte registrerade hos Valmyndigheten.
Senast redigerad av HrGrand 2009-01-27 kl. 00:19.
Citera
2009-01-27, 00:43
Medlem
MonkeyPlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HrGrand
Nej. För att slippa grejjen med att få registreringen nekad som ett annat liberalt parti fick på 90-talet pga risk att förväxlas med Folkpartiet då de lade till "liberalerna". Urbota löjligt kan tyckas, och ingen lär förväxla partierna idag. Detta är egentligen anledningen till att "klassiskt" lades till i partinamnet överhuvudtaget. Tanken var, och är, att det bara ska vara Liberala partiet. Därför har det beslutats att beställa röstsedlar med enbart Liberala partiet skrivet och sedan använda röstresultatet som ev. överklagande vid nekande av registrering.

http://www.val.se/det_svenska_valsystemet/overklaga/avgoranden/1991_10.html
Ok. Tror ni inte att det finns risk att ni får avslag på att registrera "Liberala Partiet" nu när "Folkpartiet Liberalerna" blivit det inarbetade namnet?

Citat:
RSVs beslut utgår från den bedömningen att Folkpartiet är den centrala delen i partibeteckningen Folkpartiet liberalerna. Ordet liberalerna tillkom så sent som i december 1990 och kan inte anses ha slagit igenom hos väljarna så att förväxlingsrisk skulle föreligga. I överklagandet nämner även Folkpartiet detta - "vår namnändring till Folkpartiet liberalerna har ännu inte blivit inarbetad hos allmänheten".

Citat:
Valprövningsnämnden finner att det föreligger sådan risk för förväxling av partibeteckningen Liberala partiet med den redan registrerade beteckningen Folkpartiet liberalerna att hinder mot registrering av beteckningen Liberala partiet möter enligt 5 kap. 3 § vallagen.

Valprövningsnämnden upphäver därför det överklagade beslutet.
Om det inte tilläts när "liberalerna" var ett nytt tillägg, vad säger att det skulle gå ifenom idag? (eller har jag misstolkat beslutet)
Citera
2009-01-27, 00:50
Medlem
Nu var det ett tag sen jag läste överklagan, men vill ändå minnas att anledningen till avslaget var att dåvarande Liberala partiet ville registrera sig samma år som Folkpartiet bytte namn (eller, de ställde upp för första gången i det val som Folkpartiet bytte namn). Något åt det hållet.
Citera
2009-01-27, 01:49
Medlem
Supersmurfens avatar
Betalade in avgiften igår!

Betalade in avgiften igår. Ska bli spännande att se hur snabbt man får ett besked angående medlemskapet. Jag återkommer med ett inlägg i tråden när jag fått besked.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in