2009-11-02, 13:05
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Ni har inte ens en wikipedia sida.
Det har inte du heller förmodar jag. Så du kan inte ha uträttat något av värde i ditt liv.

Det är ändå ett märkligt sätt att se på saken. Särskilt som du totalt ignorerade mitt svar ovan.

Edit: Fast att skapa en Wikipedia-artikel kunde nog vara en bra idé ändå.
Citera
2009-11-02, 13:48
Medlem
iddqds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Edit: Fast att skapa en Wikipedia-artikel kunde nog vara en bra idé ändå.
Det var någon som försökte det så sent som för någon månad sen. Det tog inte lång tid innan den blev borttagen eftersom några muppar inte tyckte att det fanns tillräckligt med information för att partiet skulle få en egen artikel.
Citera
2009-11-02, 13:53
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iddqd
Det var någon som försökte det så sent som för någon månad sen. Det tog inte lång tid innan den blev borttagen eftersom några muppar inte tyckte att det fanns tillräckligt med information för att partiet skulle få en egen artikel.
Hmm. Skriv en längre med mer information, kanske?

Men jag vet att Wikipedia kan vara lite kinkiga. Av någon anledning har t.ex. Henrik Unné en artikel, men Per-Olof Samuelssons fick inte vara kvar.
Citera
2009-11-02, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Jaså? Jag tycker att de har uträttat en hel del, bara genom att existera och erbjuda ett liberalt alternativ i politiken.

Vad menar du att de uträttat då? Ett politiskt parti kan aldrig vara ett liberalt alternativ eftersom den chimära "demokratin" inte går att kombinera med liberalismen.
Sen ägnar ju Liberala partiet sig uteslutande åt byråkrati. Byta logga, pilla i stadgarna etc. Det är förbluffande att man på tre år inte lyckats skriva en endaste debattartikel och publicerat på ex Newsmill eller Second Opinion.
Citera
2009-11-02, 18:34
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duckdigger
Ett politiskt parti kan aldrig vara ett liberalt alternativ eftersom den chimära "demokratin" inte går att kombinera med liberalismen.
Då kan man lika gärna påstå att NSF inte är ett nazistiskt alternativ, därför att vår "chimära demokrati" är oförenlig med sådan typ av totalism. Därför tror man alltså fel, om man röstar på NSF i hopp om ett nazistiskt Sverige, bara genom det faktum att man röstar? Det är väl ändå ett besynnerligt tänkesätt?
Citat:
Ursprungligen postat av Duckdigger
Sen ägnar ju Liberala partiet sig uteslutande åt byråkrati. Byta logga, pilla i stadgarna etc. Det är förbluffande att man på tre år inte lyckats skriva en endaste debattartikel och publicerat på ex Newsmill eller Second Opinion.
Jo, det kan jag hålla med om. Opinionsbildning bör vara A och O för Lp.
Citera
2009-11-02, 18:41
Medlem
rangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rene Sansman
Nu har jag ritat några loggor med glödlampor också. Följ den här länken för att titta:

http://randig.wordpress.com/2009/11/01/fler-liberala-loggor/
Jag börjar tänka på transportarbetarförbundet när jag ser handslaget.
http://www.transport.se/
Citera
2009-11-02, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rangel
Jag börjar tänka på transportarbetarförbundet när jag ser handslaget.
http://www.transport.se/

Det finns antagligen många organisationer som har handslag i sina loggor. Det vore kanske bra att sikta på en ganska stiliserad variant av vilken idé man nu än väljer, så att den står ut från mängden.
Citera
2009-11-02, 21:31
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyMS
Inte för att vara negativ men det skulle jag avråda i från med tanke på den HORRIBLA analysen i posten "Här är miljarderna, Borg!" där de säger att staten lånar till skattesänkningar, vilket är helt FEL! man lånar till utgifter inte skattesänkningar.
Jag tror inte att idén är dålig. Tvärtom är jag övertygad om att det är ett bra sätt att visa vad man står för. Däremot har du en poäng vilket visar att man måste vara noga med vem man sätter på att kommentera. Att t ex be mig kommentera något ekonomiskt fenomen vore att skjuta partiet i foten. Däremot finns det säkert något jag duger till. På samma sätt finns det troligtvis ett gäng som kan kommentera ekonomi men å andra sidan är värdelösa på att förstå sig på varför EU inte är en liberal organisation. Rätt man på rätt plats, helt enkelt.

Kan man engagera en 7-8 stycken som kommenterar en nyhet i veckan skulle hemsidan snart sprudla av liv.
Citera
2009-11-03, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Jag tror inte att idén är dålig. Tvärtom är jag övertygad om att det är ett bra sätt att visa vad man står för. Däremot har du en poäng vilket visar att man måste vara noga med vem man sätter på att kommentera. Att t ex be mig kommentera något ekonomiskt fenomen vore att skjuta partiet i foten. Däremot finns det säkert något jag duger till. På samma sätt finns det troligtvis ett gäng som kan kommentera ekonomi men å andra sidan är värdelösa på att förstå sig på varför EU inte är en liberal organisation. Rätt man på rätt plats, helt enkelt.

Kan man engagera en 7-8 stycken som kommenterar en nyhet i veckan skulle hemsidan snart sprudla av liv.

Kom till årsmötet och anmäl dig!!
Citera
2009-11-03, 01:05
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordRaven
Apropå det så ska jag försöka skicka in min underskrift i dagarna. Hoppas inte det är för sent? (Notera att det är en liberal aktion!)
Citera
2009-11-03, 23:20
Medlem
Supersmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordRaven

När är årsmötet? Vill gärna närvara, gubbjäveln kan nog få fart på partiet!
Citera
2009-11-04, 15:27
Medlem
discardeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersmurfen
När är årsmötet? Vill gärna närvara, gubbjäveln kan nog få fart på partiet!

Det extra årsmötet var väl 11e oktober!? Det förra var typ väl typ 22a mars!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in