Citat:
Ursprungligen postat av TotalLiberal
Jag försvarar också att man bör få använda (vissa) droger, så det är inget konstigt. Men det är inte det jag chockeras mest av, utan att du är POSITIV till droger, vilket är något helt annat än att du anser att staten inte bör förbjuda det.
Känns lite som samma argument som socialdemokrater som vill förbjuda "onyttig mat", kampsport, spel, alkohol, tv, dataspel, you-name-it.
Det är ju klart att vi i LP inte aktivt propagerar för att knarka ner Sverige, men det går inte att förneka att rätten att bruka vad man vill är en liberal rättighet som ingen annan har något med att göra.
SEDAN så är du välkommen att upplysa människor om faror med narkotika och jag tror att anti narkotika lobbyn gör ett mycket bättre jobb om man börjar sätt krav på dem att prestera.
Givetvis så inser man att det inte går att införa NVstaten på en dag.
Men Lp måste alltid verka för att liberalisera och värna om medborgarnas frihet.
Ett exempel är cannabispolitiken.
Vi kan läsa i FOKUS att kriget redan är förlorat och att användningen kommer konstant att öka oavsätt hur mycket resurser man ger till polisen.
Antingen så stretar man emot och öppnar för kriminella arguemnt, eller så hittar man en bra kompromiss.
Kanske att man avkriminaliserar odling för privat bruk (ej uppenbart komersiell odling)
samt användning för privat bruk.
Dels så minskar vi inkomstkällan för den organiserade brottsligheten och dels så frigör vi resurser för polisen att använda på mer intressant brottsutredning.
vart kommer detta leda? kommer vi sedan tillåta all form av knark?
Ja, om folket vill det.
Det finns inte ett enda förbud som varat efter att man accepterat företeelsen i samhället.
Alkoholförbudet var ett fiasko och lika så pokerturneringsförbudet.
Att sitta och moralisera och tvinga fram förbud omyndigförklarar medborgarna.
visst är man välkommen att propagera emot, men man vinner genom upplysning, inte förbud...
lite OT