2008-05-06, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fan också
KLP är minarkister och inte "anarkokapitalister"!! Staten skall inte avvecklas, utan reduceras till en nattväktarstat.

Du låter som en Hoppeansk "anarkokapitalist", har jag rätt?

Du har rätt i att jag inspirerats av Hoppe. Helt sant.

Dock är det så att minarkister inte gör ett skvatt för friheten utan snarare hjälper staten när de håller på och förstör såhär. KLP skulle aldrig ha startats. Det kommer inte leda till något alls, förutom att staten växer ännu mer.
Citera
2008-05-06, 12:41
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtjrs
Dock är det så att minarkister inte gör ett skvatt för friheten utan snarare hjälper staten

Tautologiskt? Minarkister hjälper per definition staten. Dock inte den nuvarande svenska staten - detta också per definition. (Att de inte skulle göra ett skvatt för friheten förbiser jag.)
Citera
2008-05-06, 12:42
Medlem
Alla partier har varit små i början. Så där sade folk om SD, Ny Demokrati mfl. partier som gått från noll till att bli hyffsat stora.

Hoppas partiet kan rycka upp sig och få ordning på organisationen. Har funderingar på att eventuellt engagera mig aktivt i partiet, men med tanke på hur dåligt det skötts är det inte speciellt lockande.
Citera
2008-05-06, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fan också
Det där lät inte så bra. Har de uttryckligen gått ut med att deras kampanj ska gå ut på att dumma ned sig och virra in ord i sockervadd p.g.a. dagens terminologiska sosseklimat? I så fall blir jag besviken... Det är just sådant jag inte vill se.

Det finns nog inget officiellt sådant uttalande, men åsikten på forumet (liberaldebatt) är att man ska hymla med de obekväma liberala åsikterna.

Ett av många exempel är att någon ville dela ut flygblad för KLP i samband med Global Marijuana Marsch, men det stoppades för att det skadar KLP:s anseende.
Citera
2008-05-06, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Tautologiskt? Minarkister hjälper per definition staten. Dock inte den nuvarande svenska staten - detta också per definition. (Att de inte skulle göra ett skvatt för friheten förbiser jag.)

Staten är ju inget annat än en gigantisk maffia. Om nu man då öht tror på friheten och vill bli fri, ja då kan man inte på samma gång vilja ha en.

Idén att just "vår" stat är god är ju helt befängd. Finns ingen "god" kriminell. Minarkister kan alltså inte göra något för friheten då de vill ha en stat, för i grunden är det för ett kriminellt gäng.
Citera
2008-05-06, 12:58
Medlem
discardeds avatar
Finns ganska många anarkister i partiet. Många ser det som en naturlig väg till ett AK-samhälle. Reducera staten till en NV-stat för att sedan avskaffas helt. Vad är det ofrihetliga med det?
Citera
2008-05-06, 13:03
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtjrs
Staten är ju inget annat än en gigantisk maffia. Om nu man då öht tror på friheten och vill bli fri, ja då kan man inte på samma gång vilja ha en.

Idén att just "vår" stat är god är ju helt befängd. Finns ingen "god" kriminell. Minarkister kan alltså inte göra något för friheten då de vill ha en stat, för i grunden är det för ett kriminellt gäng.

Frågan om anarkism blir OT i den här tråden. Det finns dock numera en spikad tråd för sådan diskussion.

/MOD
Citera
2008-05-06, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discarded
Finns ganska många anarkister i partiet. Många ser det som en naturlig väg till ett AK-samhälle. Reducera staten till en NV-stat för att sedan avskaffas helt. Vad är det ofrihetliga med det?

Det är omöjligt att reducera staten. KLP-människorna gör bort sig totalt om de tror att det går. Har aldrig funkat förut och kommer inte funka nu heller.

Vill man bli fri, så ska man absolut inte hjälpa till att bli mindre fri genom att rösta på KLP. Eller något annat parti heller för den delen.
Citera
2008-05-06, 14:05
Bannlyst
Jag kommer rösta på KLP, om inget annat Libertarianskt parti dyker upp innan valet...

KLP är imho ett jättebra parti, dock så är dom inte särskilt aktiva, detta måste ändras.
Citera
2008-05-06, 14:08
Medlem
Kivans avatar
Sammanfogade trådar.
/Mod
Citera
2008-05-06, 14:11
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muser
KLP är imho ett jättebra parti

Deras partiprogram är naturligtvis alldeles utmärkt Frågan är hur pass seriösa de är. Hur pass långt de vill driva sin sak osv. För närvarande är jag inte imponerad över hur de sköter partiet, och om de inte sköter det nu, då kan man väl svårligen förvänta sig något storartat vid eventuell riksdagsplats.
Citera
2008-05-06, 14:21
Medlem
iddqds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notmrspoq
Det finns nog inget officiellt sådant uttalande, men åsikten på forumet (liberaldebatt) är att man ska hymla med de obekväma liberala åsikterna.

Ett av många exempel är att någon ville dela ut flygblad för KLP i samband med Global Marijuana Marsch, men det stoppades för att det skadar KLP:s anseende.
Fan, då är nästan Befriarna bättre än KLP. De visar i alla fall lite stake.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in